Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2024. szeptember 12. 12:50 - csallob

Bicikli átépítés

Miután ezer éve a büdös Pesten elloptak egy vadi új bicajomat a munkahelyem kamerával őrzött parkolójából úgy, hogy le is volt zárva, vettem egy használt, szakadt montit. Ez egy régi Diamondback, amit sokáig úgy használtam, ahogy volt.
Aztán miután beköltöztünk a mostani házunkba, valamikor felújítottam, amiről írtam is itt_ezen_a_linken.
Azt nem tudom, miért nem jöttem rá sokáig, hogy ez a váz nekem kicsi (19"), de az utóbbi időben egyre kényelmetlenebbnek éreztem és eldöntöttem, hogy kell egy nagyobb. De csak vázat kerestem, mert jó ötletnek tűnt, hogy a régiről mindent átépítek.
Itt a lényeg az, hogy 190 cm vagyok, amihez elég nehéz régi vázat találni, de pár hónap után sikerült egy Schwinn-t beszerezni (22").
Az átépítést csak télre terveztem, de egy 21 km-es kör megtétele után hazaértünk, és nekiestem szétszedni a régit (mert annyira kénylemetlen volt), meg átpakolni a cuccokat az újra (stílusosan, mint az arabok a porban papucsban, de itt csak kiszáradt fű van :D):

5fce0c24-2217-4ab1-814b-110d8187f510.jpg

Már előre tudtam, hogy a kormány nem egyezik a régivel (1 1/8" menetes), ezért rendeltem hozzá egy stucnit a marketplaccról, meg egy új kormányt egy webshopból. Mindegyiknél az volt a lényeg, hogy magasabb legyen, mint a régi.

Viszont 2 dolgot elbaszarintottam:

1. a fék, ami hátul ok lett volna, volt hova beakasztani a bowden végét, ami a cantiféket húzza, de elöl nem, ezért rendeltem V-fékeket, 2. képen látszik:

img_20240831_104713.jpg

img_20240903_174136.jpg

Aztán akkor már ha rendelni kellett, a hátsó is ilyen lett, hogy egyforma legyen. 

2. az első váltó: a régi vázon alulhúzós volt, az új vázhoz pedig kellett vennem egy felülhúzósat 

Na de sikerült a transzformáció, ez a lényeg :)

Címkék: bicikli
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3818490151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása