Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2022. október 18. 08:48 - csallob

A garázs aljzatbetonozása

Elég tré volt a helyzet a garázsban, mert mivel nem volt rendes aljzata (csak egy törmelékrétegen zúzottkő-réteg), gond volt a párával. A kocsim olajszűrője pl az olajcsere-periódusok között eltelt idő alatt teljesen rozsdás lett. Ez meg ugye nem jó az autóknak, ezért tenni kellett ellene. Azt bánom, hogy nem korábban csináltam meg, mert most elég drága minden.

Két részletben történt a dolog. Először csak a kicsi részt (kb 10 m2) csináltuk meg ketten a Csipivel, kb egy hónapja, ez volt a próba. Ki kellett pakolnom a tüzifát és a sok kacatot, aztán fóliaborítás, vasháló, majd betonozás következett:

img_20220922_180927.jpg

Itt látszik is, hogy milyen volt a köves rész. Kb 2 óra alatt végeztünk is, mert az előkészületeket a megelőző délutánokon elvégezetem (az Ani meg segített betenni a vashálót, mert azt egyedül nem tudtam volna), már csak betonozni kellett. A betonba pedig belement a kiba**ott macska:

img_20220924_174112.jpg

A két oldalsó pallóhoz igazítottam a magasságot úgy, hogy deszkából csináltam egy lehúzóeszközt. Ez a módszer bevált, ezért az előző hétvége szombatján megcsináltuk a két részt is, ami az autók helye (kb 40 m2 összesen). Bár ez egy kicsit nehezebb volt, mert itt nem 2 métert kellett lehúzni, hanem négyet, de ehhez is csináltam egy deszkát és hősiesen megküzdöttem vele :)

Ebben is segített a Csipi, meg jött az Ádi is. A Csipi kevert, mint a gép, Ádi talicskázott, én meg egyengettem a betont. Ekkor is már korábban megcsináltam minden előkészületet, ezért csak betonozni kellett, kb 4 óra latt lettünk kész így hárman.

img_20221014_181643.jpg

img_20221016_132438.jpg

Nem lett a legtökéletesebben sima, nehéz volt a 4 métert egyben lehúzni, de azért így csináltam, mert nekem nem ment volna azzal a módszerrel, amit a kőművesek tudnak, hogy középen egy csíkban kialakítják a megfelelő magasságot, majd ahhoz igazítják az egészet. A bejárathoz kellett egy kis lejtést is csinálni, az is olyan lett, amilyen, de szerencsére olyan nagyon nem szar :D

Csak 5 cm lett a beton vastagsága, mert egyrészt spórolni akartam, másrészt van alatta összesen 20-30 cm vastag törmelék + kavicsréteg. Szerintem jó lesz ez így.

A költségek elég durvák voltak, mert csak a vasháló (5-ös) volt 126000 (6*21000), aztán kellett még sóder és cement, összesen minden együtt volt 258000. Tényleg kár, hogy mondjuk nem 2 éve csináltuk ezt meg, és akkor még az Apu is segíthetett volna, mindig szeretett segíteni...

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8217956710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robigo 2024.03.30. 08:21:25

"nehéz volt a 4 métert egyben lehúzni"
Középre egy deszka- megvezető sínnek szintbe állítva - nem merült fel?
Ami lehetett volna dilatációs hézag.
Illetve a behordott eső, sár, kiönlött folyadékok kivezető csatornája?

robigo 2024.03.30. 08:23:03

@robigo: Nem értek hozzá. Csak ötletelek. Hasonló projekt előtt állok.

csallob 2024.04.02. 08:59:33

@robigo: de, felmerült, csak elvetettem az ötletet :)
Az, hogy nehéz volt, nem azt jelenti, hogy lehetetlen, csak durván elfáradtam, mert ezek ketten olyan gyorsan keverték és hordták a betont, hogy nem volt tökölés :)
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása