Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2017. november 19. 15:12 - csallob

Garázs 3 - Külső burkolás

Sokat gondolkoztam azon, hogy milyen burkolat is kerüljön a garázsra, végül az eredeti elképzeléseimnek megfelelően ck-betonyp mellett döntöttem. A tüzépesek mind az osb-t akarták rám erőltetni, mert azt forgalmazzák, meg hogy ragasszak rá pár cm szigetelést... ez nekik biztos jó bevétel lett volna, de nem akartam egy szigeteletlen aljzatú garázsra ilyen felesleges dolgok miatt sokat költeni. Azon is gondolkoztam, hogy szélezetlen deszkából is szépre meg lehetne csinálni, de azt állandóan festegetni kellene pár évente. Szóval maradt a ck, amit majd még később a lapok találkozásainál lehálózok/glettelek, mint a gipszkartonnál szokás, aztán lefestem vmi betonfestékkel. Ha esetleg valamikor mégis szigetelni szeretném, akkor azt belülről nagyon jól meg lehet csinálni, mint ahogy a ház falaiban is van szigetelés, de úgy érzem, hogy nem akarom. Pont jó így, hogy reggel, mikor elindulok, nincs semmi ráfagyva a kocsira, mivel félig zárt helyen áll.

A beszerzés az egyik tüzépről valósult meg végül úgy, hogy nagy nehezen kinyögték egyszer, hogy ha nagyon kell, tudnak szerezni végülis...

A burkolásban az Apu segített, mert egy lap 1,25*3,2 m, vagyis 4m2, amiket az utcáról kellett becipelni, mert a kiszállításkor csak lerakták a ház elé. A lapok 1 cm vastagok, vigyázni kellett velük a mozgatásnál, hogy nehogy eltörjenek. Az egyiket már a szállításkor kettétörték, ennek akciós ára volt. 18 db lapot kellett venni összesen.

Az építést egy vasárnapon csináltuk kb egy hónapja, mert a szüleim akkor értek rá jönni, a szomszédok biztos örültek az egész napos fűrészelésnek :) Sajnos nem végeztünk egy nap alatt, a kert vége felé néző oldalt, az Ani segített befejezni egy héttel később. Nagyon jó segítség volt, nem gondoltam, hogy ilyen jól tud segíteni ezekkel a nagy nehéz lapokkal. De szerencsére még az Apuval a közelbe tettük le a megmaradt lapokat, így már nem kellett messzire vinni.

Aztán voltak még apróságok, mint a fatároló ajtaja fölötti rész, meg a ház oldala felől egy ablak körbeépítése, amiket már egyedül fejeztem be. Azért csak egy ablak került bele, mert csak egy helyen volt akkora hely a szerkezet pallói között, hogy beférjen az elrontott szigetelésű ablaküvegekből egy (korábban írtam róla, hogy a ház ablakaihoz először nem olyan üvegeket kaptunk, amiket rendeltünk, így most 0,7-es Ug-s üveg van a garázsban :) ).

Jöjjenek a képek, régebbi posztokban látszik, hogy milyen volt, arról nem teszek be újabb képet.

Ez itt az udvar közepe felőli nézet:

img_20171029_104311.jpg

Itt éppen az acélfelniket festettem, mert nagyon rozsdásak voltak. És most látom, hogy valamit a tetőn felejtettem, talán a vonalzónak használt deszka, amivel a csavarhelyek vonalát jelöltem be :) És itt látszik a vízgyűjtő tartály is egész jól, aminek korábban az Ádival a betonlábait betonoztuk.

A következő kép a ház felőli oldalról, ahol viszont még nem volt kész az ablak körüli rész, de azóta az is megvan, csak kép nincs róla:

img_20171029_104252.jpg

A következő dolog tavasszal a gyeprács folytatása kell, hogy legyen, de ehhez még véglegesre kellene emelni a feltöltést pl zúzott bazalttal a garázyson belül. De még mostanában valamikor azt is meg kell csinálnom, hogy belülről teszek be kiegészítő pallókat azokra a helyekre, ahol a szomszédos lapok találkoznak, mert mivel a tervezéskor nem tudtam, mivel lesz burkolva, nem a lapok találkozásánál vannak a pallók, amiből a szerkezet van.

Költségek: 140 volt a ck, és vettem még ezer db 4,5-ös gipszkartoncsavart kb 4500-ért, ha jól emlékszem (ennek kb 2/3-a el is fogyott).

A következő posztok talán kandallóépítésről és kisebb belső fejlődésekről fognak szólni

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3313311143

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lanti76 2020.04.28. 15:42:04

Hello,Bocsi,csak nemet billentyüzetem van. Azt akartam kerdezni,hogy elöfurtad a csavaroknak a lyukakat,vagy csak simän elöfuräs nelkül csavaroztad? Jövö heten akarom a garäzst burkolni 12mm-es Betonyp lapokkal.
Köszi

csallob 2020.04.28. 21:40:31

@lanti76: helló, ha most munkaidő lenne, én is a germán billentyűzetről írnék, semmi gond :)

Nem fúrtam elő, mert ha behajtod, kicsit vissza ki, és újra be, akkor egész jól be is süllyeszti magát.

De lehet, hogy úgy még szebb lenne, ha az ember előfúrja, és süllyesztést is fúr neki. Szerintem próbáld ki, hogy hogyan sikerül. Nekem azért volt pár csavar, ami nem süllyedt be a legszebben, de úgy voltam vele, hogy a lapok összeillesztéseinél úgyis a háló, meg a glettelés elfedi.

lanti76 2020.04.29. 10:46:21

@csallob: Köszi a välaszt. Igazäbol vakolni szeretnem szoval a szeoseg nem szämit.

csallob 2020.04.29. 11:42:26

@lanti76: ok, akkor tenyleg nem szamit, hajra :)

BerAd 2021.12.20. 14:22:51

Hali. Remek kis leírás. Az lenne a kérdésem, hogy végül lehálóztad a lapokat? Az érdekelne, hogy nem repedt e szét az illesztések mentén idővel.

csallob 2021.12.23. 17:54:01

@BerAd: Helló, köszi!
Csak az illesztésekhez mentek hálócsíkok, aztán festés. Erről is van valahol egy későbbi blogbejegyzés
És de igen, megrepedt így is, az összes illesztés látszik. De ha nem nézem elég közelről, akkor teljesen jó ez így, mert ez egy olcsó melléképületnek készült, szóval nem zavar engem.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása