Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2018. május 06. 12:47 - csallob

Újra egy kisebb haladás

Az utóbbi kb 10 napban végre újra történtek előrelépések, mert a ezen a héten szabadságon tudtam lenni. Most is ömlesztve fogok írni mindenről :)

Az Ani hozott valamikor kb 15 napja új tuját és még egy ahhoz valamennyire hasonlító dísznövényt, amiket a ház elé-mellé akartunk elültetni. Én a kinézett helyen gondolkodás nélkül leböktem az ásót nagy erővel, amivel telibe találtam a  csapadékelvezető csövet. Ezt még azon a héten pénteken kicseréltem. Szerencsére be tudtam erőltetni az új csövet a két földben lévő közé (hajlítani kellet és a szomszédasszony segített is megemelni az egyik felét). Erről nincs fénykép, de a füvet úgy vissza tudtam tenni gyeptéglánként, hogy szinte nem is látszik a helye, a víz meg azóta is kifolyt, szóval minden ok. A szomszéd kisablaka alatt, a zöld növény mellett balra látszik, hogy nem látszik :) :

img_20180503_113656.jpg

Füvet állandóan kell nyírni, mert az durván nő. Végre megejtettem a fűnyíró olajcseréjét tegnap, így már nem a tavalyi olajjal nyírtam le, mint az idei első kettő alkalommal. Ennek örülök, mert szeretném, hogy az új motorral nagyon sokáig jó legyen.

30-án megtörtük a Kiát Körmenden, hátulról belénk jött valaki, amikor megállt a kocsisor. Már folyamatban van a biztosítósdi intézése, szerencsére a srác nem variált rajta, hogy ki a hibás. Csak a lökhárítónak lett egy kis baja:

img_20180503_062039.jpg

A Corolla meg megy műszakizni a jövő héten, augusztusban meg alvázvédőzésre és hátsó sárvédőív hegesztésre. Nem szereti az osztrák sózást :(

Még tavaly ősszel megvettük a bejárati lépcsőhöz a burkolólapokat, ezeket is leraktam egy hete. Ez bramac teraszburkoló, 1,7 cm vastag, jó erős. remélem, hogy tartós lesz. Ehhez vennem kellett flexkorongot, amivel darabolni lehet, és Extol márkájú gyémántosat sikerült szerezni. Ilyesmivel még sose volt dolgom, meglepődtem, hogy kb olyan gyorsan viszi a betont, mint a körfűrész a fát. Szóval a burkolás elkészült annyi hibával, hogy sajnos 2 db-bal kevesebb lapot vettünk, mert amikor a tüzépen jártunk, nem volt nálam a papír, amin kiszámoltam, hogy mennyire van szükség, ezért így néz ki:

img_20180503_113644.jpg

Amíg nem szerzek még két lapot, nem láttam értelmét a kifugázásnak, ezért az még hátravan. A kép eső után készült, azért ilyen piszkos a lépcső. Arra is gondoltam, hogy a hiányzó részbe pont jó lenne egy lábtörlő, de nem találok 35*35 centiset. Plusz még az oldalainál kell a vakolatot kipótolni, mert a kedves emberek letaposták a szigeteléssel együtt, amíg csak csupaszon volt.

Aztán valamelyik nap lekentem a teraszt lenolajjal. Valamit lehet, hogy elcsesztem, mert a deszkák lefogató klipszei elkezdtek elrepedezni. Vagy a lenolajat nem szeretik, vagy azt nem, hogy lakkbenzinnel hígítottam kicsit. Ezzel nem tudom, hogy mit fogok tudni kezdeni, mert nem szeretném az egész burkolatot lebontani. Meg lassan tetőt is szeretnék rá tenni, szóval ez nagy kibaszás. Ilyen lett az olajozás után:

img_20180503_113730.jpg

Itt a terasz előtti részen látszik, hogy hol kell feltölteni.

Aztán végre ideért a betongyeprács, amit már kb két hónapja rendeltünk, ezt is leraktam a hiányzó részre. Egyik nap kiástam, tegnapelőtt pedig leraktam a betonokat a helyükre. Földdel még nincs feltöltve, mert arra nem maradt energiám így, hogy állandóan süt a nap és 30 fok van. Egy kép, amikor még folyamatban volt a dolog:

img_20180503_113718.jpg

A kiszedett gyeptéglákat félretettem, mert utána ezzel töltöttem fel a terasz előtti részt. A végeredmény ilyen lett, szerintem látszik a képen, hogy melyik az új rész, meg kicsit a terasz előtti gyeptéglás feltöltés is:

img_20180506_111055.jpg

A gyeprács között még nem töltöttem fel földdel, mert mind elment a teraszhoz, majd a kertből ások ki, és a helyén aranyhalas tó lesz egyszer.

Aztán még a niedererből rendeltük a kéményes grillezőt, ami a garázs mellett látszik. Ez is nagy szopás volt, mert az embertől meg is kérdeztem, hogy mivel kell összeragasztani... Nekem egyértelműnek tűnt, hogy darabokban hozzák, és én rakom össze. Erre idehozták egészben. Mondtam is a fuvaros csávónak, hogy én ezzel így nem tudok mit kezdeni, mert a 12 tonnás autójával nem engedem az udvarba. Aztán végül megegyeztünk, hogy leteszi a ház elé, én meg kerítek valakit, akinek van targoncaszerű villával rendelkező bármije. Gyorsan találtam is egy srácot, aki egy manitouval a helyére tette. Az is egy nehéz gép, de nagyok a kerekei, meg előnye, hogy kis helyen tud forgolódni. Így a növények is megmaradtak, nem taposott el semmit. Így az összerakást megúsztam, de azért az anyjukkal szórakozzanak. Tegnap grilleztünk is egyet, tök jól sikerült:

img_20180505_164645.jpg

Aztán még a télen kezdtem a bicajok felújítását (csiszolás, festés és minden hajtáshoz tartozó alkatrész shimanora cseréje, fékek, összes bowden, ülések, gumik, belsők), amivel szintén nagyjából vagyok csak készen, mert az elő váltók beállításával még küzdök. Itt száradtak:

img_20180310_163754.jpg

A garázsban kupi van, őszig rendbe teszem azt is (aljára zúzott kő, falakra polcok...). Amúgy elég jók lettek:

img_20180503_113843.jpg

A lányok meg kaptak húsvétra 16 colos kerekű, pedálos, kitámasztókerekes bicajt, de mivel még sose volt pedálos cuccuk, még nem megy nekik, mert nem nagyon akarnak ráülni, inkább a futóbicajjal száguldoznak. Adéllal tudtam párszor próbálgatni, ő már kezdi érezni, Annát is rá kell vennem valamikor, hogy próbálja meg.

A bicajos képen látszik, hogy a kert is alakul. Már nemsokára érik az eper, a sóskából már ettünk is, paradicsomok kiültetve, retek, hagyma, saláta, uborka szintén elvetve. Paprikát kell még majd venni, és jó is lesz. A málna és szeder is alakul, a ribizlibokrok is elég jók ahhoz képest, hogy a fckng szarvasok lezabálták tavaly. A kis meggyfákon is talán lesz pár szem, mert virág volt rajtuk. Viszont a tujákat már majdnem teljesen lezabálták, sose lesz belőle sövény, ha ki nem nyírom őket. Viszont kutyát tartani nincs kedvem, elég a két gyerek :) A kutyához kerítés kéne, de lehet, hogy a kutya nélküli kerítés is jó lenne a szarvasok ellen, ha át nem ugorják (mert azt olvastam, hogy 2,5 m alatt meg se kottyan nekik, de ekkora kerítést kinek van kedve csinálni?).

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3113894998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása