Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2023. június 20. 11:46 - csallob

A mopedrally tanulságai

Van pár dolog, amit az én motoromon is lehet optimalizálni, de az Ádi motorja sajnos nem ment végig (kb 130 km-ig jutott), mert elfogyott a menet a kipufogócsonkjáról. Emiatt leszakadt a kipufogó, hiába drótoztuk vissza, mivel nem zárt rendesen, nem volt benne elég erő a fosóhomokban menéshez. Pedig az övé is nagyon jó volt, amíg egyben volt. Neki most gepműhelybe kell küldeni a hengerét a kipufogó menetének javítása miatt (meg ha esetleg szívott homokot a kipufogó felől, akkkor fúrni is kell).

Az én kipufogóm kibírta, de az is nagyon lötyögött, ezért rendeltem mindegyikőnknek S53-hoz való kúpos-rugós rögzítőt:

img_20230612_130015.jpg

Ezt kell majd valahogy felhenkölni (rugónak beakasztási pontokat találni), mert ugye nem a "turbóhűtéses" hengerhez való. Ezzel majd mozoghat a kipufogó, remélhetőleg semmi nem szakad le.
Amúgy találtam egy csávót a marketplaccon, aki tud csinálni Starhoz jobb oldalon elvezetett kipufogóhoz könyököt, ami szintén jó lenne, mert akkor a berúgó nem ütközne bele berúgáskor. Lehet, hogy az Ádién ez is hozzájárult a leszakadáshoz.

Ezen kívül egyébként nem volt semmi problémánk, féltávnál cseréltünk légszűrőt, aztán ennyi. A 12-es első lánckerék nagyon bejött, kb úgy saccolom, hogy a táv 3/4-én 3. fokozatban tudtunk menni.

Vagyis nekem az egyik teleszkópszáram nem okés, mert hiába cseréltem benne szimeringet, utólag vettem észre, hogy van 2 kis ütődés a krómszáron, azok mellett nyomja ki az olajat folyamatosan. Próbáltam újat szerezni, vagyis másikat helyette, de nem sikerült a zirci bontós sráctól, marketplaccon se találtam még. Lehet, hogy így marad, aztán mindig utántöltöm :)
Erről jut eszembe, hogy a hátsó teleszkópok se a legjobbak, vettem egy pár simson enduro teleszkópot. De mivel az hosszabb, módosítanom kell a villán a felfogatást, ha tényleg beépítem.

A légszűrő esetén még lehet, hogy módosítunk, mert akkor lenne atombiztos a technika, ha egy olajtükrös előszűrő után lenne a mostani légszűrő (nekem szivacs, Ádinak a sima patronos simson szűrő). Ehhez is már vettem olajtükrös kapálógép szűrőt:

olajtukros.jpg

Esetleg még az üléssel kezdhetnék valamit, hogy kényelmesebb legyen, de kb ennyi.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3018150060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása