Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2018. december 30. 08:51 - csallob

Drain-csövezés, csapadékelvezetés

Ez itt az út alatti fúrás folytatása.

Ahogy korábban írtam, az a cél, hogy a víz elmenjen. A csapadékvíz is és a talajvíz is. Ezért kellett átfúrni az út alatt és becsövezni, hogy ebbe mindent bele tudjak kötni. És ezért belekötöttem :D
Először is fel kellett szednem a kocsibejárt, ami nem volt piskóta :) Mivel a zúzottkő-réteg alá olyan törmeléket tettem annak idején, ami tele volt főleg egész téglákkal. A zúzottkövet felszedtem csákánnyal és otthagytam végig a gödör mellett, de rittyót nem akartam oda kipakolni, mert akkor a visszatemetés után elég gányul nézett volna ki, ezért a törmeléket, ami szintén csak csákánnyal volt felszedhető, eltalicskáztam hátra a kertbe. Majd a földet is.
A gödörbe végig fektettem geotextilt, ebbe tettem egymás mellé a kocsibejáró teljes hosszúságában egy 110-es pvc csövet és egy 100-as draincsövet. Ezután megtöltöttem 16-40-es kaviccsal, rátakartam felül a geotextilt, aztán egy kis földréteg, utána törmelék, aztán a zúzottkő visszatemetése következett.
Kb. 20 méter hosszú ez a szakasz, ezt egy hétvége alatt látástól mikulásig egyedül sikerült megcsinálnom, de jól ki is döglöttem. Annyira száraz volt a föld, meg minden, hogy ásni se lehetett, csak csákánnyal lehetett meglazítani a földet is.

Aztán a következő hétvégén azt csináltam meg, hogy a ház melletti bejárótól a csövek átérjenek a terasz melletti füves területre. Itt már nem fullba nyomtam a kretént, csak mindkét nap 3-4 órát kínlódtam. :)
Itt közben volt eső is, de mégis csak a felső kb. 5 cm volt nedves, újra a csak a csákány segített.

Végül még egy hétvége volt, amikor bekötöttem a pvc csőbe egy csatornát és előkészítettem az utolsónak a bekötési pontot, valamint lefektettem a terasz mögötti hátsó részen a maradék draincsövet - szintén geotextiles kavicságyba. Itt is szerencsére a két napi kb. 4-4 órával elkészültem, nem kellett egész nap tolni. Még ekkor se ment jól az ásás, csákányra mindig szükség van.

Ahogy így visszaolvasom, a csákány egy nagyon hasznos eszköz :D

Ami még hátravan, ilyen hidegben nem volt kedvem bemászni a terasz alá, hogy a túlsó oldali csatornát is bekössem. Ehhez ott kellene még tevékenykedni, de majd tavasszal. Így ez az egy csatorna még a leásott tartályokba folyik. És szintén tavasszal a ház előtti összes csatornát, amik most az útra vannak kivezetve, azokat is be akarom kötni az út alatti csőbe, és akkor majd semmi nem fog össze-vissza folyni.

És akkor jöhetnek is a képek:

Itt láthatóak az út alatti cső Y leágazásai, amibe a csöveket bekötöttem:

img_20181118_153313.jpg

Ez itt a kocsibejáró az utca felől:

img_20181118_153329.jpg

2. nap este, itt még törmelék kellett rá és visszatemetni a zúzottkövet:

img_20181118_164211.jpg

A cső vége kint maradt, csak a következő hétvégén tudtam tovább vinni.

Itt már egy csatorna bekötve és a túloldalinak előkészítve, és innen már csak a draincső megy tovább:

img_20181208_132528.jpg

A 3. hétvége ásási munkája:

img_20181208_132517.jpg

Itt látszik a nyomvonal:

img_20181208_155236.jpg

Itt már geotextillel:

img_20181209_131004.jpg

Aztán kaviccsal feltöltve:

img_20181209_152558.jpg

Sajnos végleges állapotról nincs képem, de csak egyszerűen visszatettem a gyeptéglákat és jól megtapostam. Alig látszik, hogy meg volt bolygatva. Viszont itt még tavasszal úgyis feltöltöm, hogy egy síkban legyen minden, mert most nem tökéletes. Csak most nem akartam, hogy egész télen sárban járjunk, tavasszal úgyis pár hét alatt kinőhet a fű.

Anyagszükséglet:

  • 6 m3 16-40 kavics (13 ezer + 4 visszaváltott raklap volt az ára)
  • 50 m 100-as draincső
  • 12 db 2 m-es pvc 110 cső + csőidomok
  • 60 m geotextil (ez a 3 tétel volt 70 ezer)

Az elvárásom a draincsőtől, hogy amikor jön a talajvíz, akkor nem jön fel többet a ház mögött, hanem szépen elfolyik a csőben. Remélem, hogy működni fog, mert ha nem, akkor az egész házat a tövénél is körbe kell csövezni, amihez nem lenne nagy kedvem. Eddig még nem volt olyan, hogy nem esik az eső, de a csőből folyik a víz, szóval ezt várom, mert akkor fog látszani, hogy működik.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr7214521360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csallob 2021.08.30. 09:27:56

@zuulululu: hát, nem is tudom, mert azóta a felszínen jött a víz:
leszhazunk.blog.hu/2021/08/30/ujabb_vizelvezetes-megoldas_kezdemenye
De mivel gyorsan elszivárgott, szerintem a draincsőben tudott csak elfolyni.
A szomszéddal most kezdtük meg a betonvályút kiépíteni, amit a linkelt posztban említettem. Azzal elvileg nem lesz többet ilyen.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása