A dolog úgy indult még ősszel (szeptember végén), hogy szabadulni akartam a babetta gyújtástól, meg is vettem a ducati energia gyújtást (am6 féle). Esztergáltattam hozzá alaplap közdarabot a netes leírások rajzai szerint. A felrakáskor kiderült, hogy ez így túl magas, beleért a lendkerék a tekercs jeldójába.
Na meg közben észrevettem, hogy kotyog a főtengely sugár irányban. Gondoltam, hogy újra kell csapágyazni...
Megvettem a blokk szétszedése előtt az új főtengelyt, hengerszettet (jackmotors faragás Almot hengerből Barikit dugattyúval), csapágykészletet, szimeringkészletet, tömítéseket.
Szétborítottam az egész blokkot és a következő dolgok derültek ki:
- nem a főtengelycsapággyal volt a gond, hanem a blokköntvény csapágyfészke volt kitágulva
- már az előző tulaj is próbálta beleragasztani a csapágyat, ennek látszottak a nyomai, vennem kellett új blokkfeleket is (teljesen új, Duells gyártmányú, szintén a jackmotorsból)
- a hengerszett is kuka, vagy fúratni kellett volna, de már előre megvettem az újat, mert ez 2 felömlős, de akkor már 4 felömlőst akartam
Az új cuccok az első rendelésből (aztán később folyamatosan jöttek az apróságok):
Ilyen szarul nézett ki:
- a lánc felőli dekni törött, kell egy új
- ha már szét van szedve, kellene 4-es, vagy 5-ös váltó, de mivel az 5-ös rohadt drága, csak átalakítókészletet vettem a 3-ról 4-re alakításhoz (ez szabomotor-os szett):
- a 4-es váltó összerakásakor kiderült, hogy a hézagolók túl vékonyak, kellettek vastagabbak
Kb. nyolcszor rendeltem, mire minden meglett, mert állandóan kiderült valami, ami hiányzott, vagy nem volt jó.
A váltódob tengelyét a youtubeon simán satuval bepréselik, nekem nem akart belemenni, féltem, hogy eltöröm a satu tengelyét, végül az autószerelőm segített, megcsinálta:
Ezután elkezdtem teljesen összerakni, ami nagyon jól sikerült az öntvények felmelegítésével:
A váltó beállítása egész jól sikerült még az asztalon (amit később elcsesztem az állítgatással a finomhangolás közben, de végül sikerült):
(Itt még nem a végleges gyújtás és karburátor volt rajta)
Aztán újra a Ducati gyújtással volt problémám: felraktam egy minarelli robóról származó alaplappal, ami megfelelő átmérőre lett esztergálva. Ezzel meg az volt a baj, hogy lendkerék túl távol esett a tekercstől (4-5 mm volt köztük), emiatt valószínűleg rossz helyen adta a szikrát. Félrevezetett a storboszkópos ellenőrzés. De egy darabig erre nem gyanakodtam, még a hengerfejből is esztergáltattam le, mert nagy volt a préstáv. De mivel ezután se lett jó, már tényleg a csak a gyújtás maradt. Az eredetileg esztergáltatott, túl magas alaplap közdarabból szedettem még le 3 mm-t az esztergályossal, így már nem ért bele a jeladٌóba a lendkerék, hanem pontosan 1 mm lett köztük a távolság.
Miután ezt felszereltem, akkor jöttem rá, hogy korábban nem jó irányba állt a jeladó, ezért indult nehezen, és alig akart menni.
Itt már megfelelően sikerült beállítani a gyújtást:
A sok kínlódás során összesen 4 karburátort is próbáltam (eredeti BVF 16N1-11, Dellorto PHBG 21, Dellorto PHVA 17,5, Majd végül egy Kentse gyártmányú BVF copy 19N1-11 maradt 76-os főfúvókával).
Mindeközben a babetta gyújtásokat elpasszoltam a marketplaccon, a motor elektrokikájában a ledes index megmaradt a 2 LiIon akksival, de a többit átvezetékeltem a Ducati gyújtáshoz.
Amikor már minden jó lett, még a km-órát is megjavítottam, mert kiderült, hogy azért csak kevés ideig működött, mert nem volt méretpontos a spirál, lekerekedett az alsó végén a négyzet keresztmetszetű meghajtó. Szereztem jó minőségű spirált, szóval most jó.
Még mennem kell vele, hogy a karburátort tudjam finomhangolni, de alapvetően nagyon jó lett. Igaz, hogy kb 300-at kellett rá költenem, de remélem, hogy most sokáig jó lesz.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.