Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2021. január 16. 16:00 - csallob

Avensis problémák

Volt egy "kis" baj az Avensisszel, leírom a kálváriát.

img_20201113_152604.jpg

Ősszel voltunk Gyömrőn a kisebbik unokahúgom szülinapján, és már az oda vezető úton is büdös jött a motortérből, de mivel előtte volt alvázvédőzésen, azt gondoltam, hogy valahol rámehetett a kipufogóra és az ég éppen le.

A hazaúton viszont észrevettem, hogy ingadozik a vízhőfok, ami ugye a japánoknál nem igazán szokott előfordulni. De hülye voltam, és a vízszintet nem néztem meg. Következő héten elvittem a helyi szervizbe, ahol kicserélték a vízpumpát és azt mondták, hogy az volt rossz. Ez nekem nagyon fura volt, de hát mit lehet tenni, tovább figyelgettem.

Ezután valamikor elugrottam Szombathelyre szép alufelnikért, amiket téligumikkal együtt hirdettek. Ahogy odaértem, bugyborékolt a hűtő kiegyenlítő tartálya, de a víz még nem volt a minimum alatt (ekkor megnéztem). Haza is jöttem vele, de itt már éreztem, hogy akár hengerfejes is lehet. Neki is álltam túrni a netet és sikerült is megtalálnom, hogy az 1AZ-FSE (és rokonai: 1AZ, 2AZ - FE és -FSE) motoroknál előfordulhat, hogy a hengerfej csavarjai kilazulhatnak a blokkból... A víz viszont szerencsére nem volt olajos és az olaj nem volt trutymós.

De egyébként azért akartam pont ilyen autót, mert nagy köbcentis, szívó benzines, japán. Mi baj lehet?! :D

Ekkor már nem akartam oda visszavinni, ahol nem vették észre, hogy szar az egész és kicserélték a vízpumpát. Elgondolkodtam a márkaszervizen is, de a T25 Avensis csoportban szerencsére elriasztottak az árakkal. Aztán egy srác megtalált facebookon, hogy van pont ilyen bontott motorja eladó, de Pesten. Érdeklődésképpen megkérdezem egy trailerest, hogy mennyi lenne oda juttatni. szerencsére jó nagyot mondott, meg ajánlotta, hogy vigyem ide a következő faluba, ahol van egy jó szerviz. Őket fel is hívtam, és megegyeztünk az időpontban, hogy mikor vihetem.

Szóval november 26-án vihettem Magyarlakra, mert a márkaszervizt ugye mégse mertem bevállalni. Kb. 1,5 hét után hívtak, hogy elkezdték szétszedni, de nincs ennek semmi baja, csak egy vízcső ereszt, ami a vízpumpától megy valahova a leömlő alatt (én is ott láttam párás füstöt). Ekkor megírtam a srácnak, aki ajánlott egy bontott motort, hogy semmi gond, köszönöm, nem kérem.

Aztán megint egy kicsit később hívtak, hogy összerakták, de mégiscsak ereszt a hengerfejtömítésnél is. Ezután síkolás és nyomáspróba következett, ami szintén vagy 1,5 hétig tartott.

Majd karácsony előtt majdnem kész lett, de mégse.

Aztán január első hetében se lett kész, mert akkor meg a blokkban két menetet javítani kellett, ami állítólag összerakásnál derült ki, és ehhez gyárttattak tőcsavarokat is.

Ezen a héten hétfőn meg az volt a baj, hogy az egyik befecskendezőnek letörött a műanyag csatlakozója (amit korábban valaki már mókolt, mert ragasztva volt). Ehelyett szerdán jött egy bontóból.
Itt már azt gondoltam, hogy ebből sose lesz semmi. De végül csütörtökön elhozhattam.

Amúgy a sok várakozást leszámítva mégiscsak korrektnek tűnik a szerviz a mai nap alapján, a srác mindent megmutogatott, a csomagtartóban egy dobozban összekészítve várt minden, amit kiszedtek. Számlát kaptam és garanciát vállalt a javításra (bár elfelejtettem kérdezni, hogy mennyi időre). 228000-et fizettem, ami szintén nem rossz (főleg, ha ezután tényleg nem lesz gond a kocsival).

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr616392154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása