Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2024. június 27. 15:15 - csallob

HM CRE 50 - Felújítás

Amikor leutóbb írtam erről a motorról, ott tartottam, hogy elkezdtem szétszedni. Akkor úgy tűnt, hogy csak a blokkot kell felújítani és egy letört blokktartót meghegeszteni, de kiderült, hogy a blokktartó körül több repedés is van. Meg amiután elhoztam, úgy emlékszem, hogy nem működött a világátás se...
Azt múltkor említettem, hogy minden cuccot megvettem hozzá.

Szóval először a blokkot szedtem szét, egyből látszott, hogy hianyzik a kiegyelnítő tengely, meg a váltótengelyt le kellett vágnom, mert annyira görbe volt, hogy nem fért ki a furatán:

img_20240211_135519.jpg

Amúgy a váltó része teljesen jól nézett ki, meg a főtengely se csilingel, csak a kiegyelnítő tengely miatt kellett teljesen széthúznom. A főtengely jó lesz a majd a másik blokkba.

A kicsi tűgörgős csapágyat kicsit nehezen szedtem ki, de végül sikerült:

img_20240306_170621.jpg

Na meg a gyústásalaplap csavarjai, amik el voltak nyalva, anyát hegesztettem rájuk, úgy tudtam kitekerni.
Aztán megtisztítottam mindent és elkezdtem összerakni szépen melegítve, meg minden, ahogy kell:

img_20240404_120150.jpg

img_20240404_162731.jpg

img_20240405_183447.jpg

Aztán amikor a beszerelést terveztem, akkor vettem észre a repedéseket a vázon:

img_20240411_123639.jpg

Ezt egy rendes hegesztővel rendelkező ember meghegesztette, miután teljesen szétszedtem.

img_20240411_173226.jpg

Tudtam venni hozzá ugyanilyen csillogó metálfényű festésprayt, amivel korantozás és alapozás után festettem. De csak ott, ahol ronda volt.

Időközben visszaalakítottam a légszűrőt a gyári megoldásra:

img_20240413_120029.jpg

Valamikor talán még télen teszteltem, hogy az összes világítás jó, meg szétszedtem a vilagításkapcsolót, amiben a leállítógomb nem működött (ugye emiatt mókolt bele valaki korábban egy kulcsos kapcsolót a légszűrőcső helyére, amit kidobtam). Megpucolás és rendesen összerakás után ez is jó lett, de ekkor még csak multiméterrel teszteltem.

Ezután összelegóztam szépen és ilyen lett:

img_20240601_144404_1.jpg

Nem tudhattam, hogy az új 75-ös hengerhez mekkora főfúvóka kell, ezért először 110-essel kezdtem, amitől alig akart menni a motor. Utána 92-es jött, ekkor már ment, de nem volt az igazi. Most éppen 84-es van benne, ami még mindig soknak tűnik, de még nem sikerült sokat mennem vele. A képhez képest még az első gumi változott, mert az egyik próbakörön defektet kaptam, így ott már krosszgumi van rajta, lehet, hogy a hátsóra is felteszem hamarosan a párját.

Amúgy minden működik, boldog vagyok, hogy egy ilyen blokkot (am6) is újra tudtam épiteni, nem csak simsont :)

Fénykép nincs róla, de az ülés hátsó csavarjaihoz tettem egy redőnygurtni darabot, hogy tudjam emelgetni. Meg sajnos van még egy dolog, amit rendbe kell tenni: a kipufogó tartója le volt törve a vázról és egy L-vassal volt feltéve a haspáncél tartócsavarjához, ami még mindig úgy van. Emiatt van rezgése a kipufogónak, ami nem tetszik, ezt meg kell csinálnom.

Meg tegnap vettem észre, hogy a vadiúj szivócsonk a csavarjai között kezdi megadni magát, ezzel is kell kezdenem valamit:

img_20240626_190949.jpg

De ez nehéz lesz, mert vagy ugyanilyet tudok venni, ez a gyári, de a 21-es karbit elég nehéz beleerőltetni, mert hát vastagabb a gyárinál, tuningosat meg egyelőre nem találtam olyat, ami ugyanígy áll (egyenes, de balra eltolva). A gyári légszűrőcső miatt viszont csak ilyen állású lehet...

Ja, meg vettem hidraulikus kuplungkart hozzá, azt is fel kell még raknom. Akkor lesz igazán jó endurozásra és krosszpályára.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1318436425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása