Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2023. szeptember 04. 14:56 - csallob

Rugós kipufogórögzítés M53 Simson blokkra

Az idei mopedrallyn az Ádi kipufogója feladta a harcot, mert elfogyott a rázkódástól a kiufogócsonkról a menet. Ennek megoldásaképpen kitaláltuk, hogy az S53-ra való rugós rögzítőt fogjuk alkalmazni. Ezittaz:

img_20230612_130015.jpg

Lehet, hogy már korábban ezt a képet betettem egy bejegyzésbe, de akkor most ide is :)

Az első dolog, amit meg kellett oldani, hogy azt a füles alkatrészt rá kellett hegeszteni a könyökre, ezt a Csipi megcsináltatta nekem okosba :D

img_20230808_195922.jpg

Ennek a hengernek viszont mivel kisebbek a hűtőbordái, mint a 51-53-ason, ki kellett találni valamit, hogy hogy lehet beakasztani a rogókat. A megoldás a következő lett:

  • egy zártszelvényből kivágtam egy darabot
  • addig vagdostam és fúrkáltam, amíg rá tudtam hajlítani a hengerre
  • kijelöltem, hogy hol legyen a rugók beakasztásának a helye és kifúrtam
  • beakasztottam a rugókat
  • kicsit kivágtam a légterelő burkolatból, hogy elférjen a rugó

img_20230826_155244.jpg

img_20230826_155257.jpg

img_20230826_155305.jpg

img_20230826_161953.jpg

img_20230826_162003.jpg

Minden burkolat visszafért így a helyére. Már csak azt remélem, hogy ezzel nem rontottam el nagyon a henger hűtését. Egy próbakört már mentem vele, minden okésnak tűnt. A kipufogó tud mozogni, de le nem esik és ez a lényeg.

Egyelőre csak az enyémen készült el, de nemsokára az Ádi motorját is megtákoljuk :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6018207355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása