Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2024. január 11. 13:30 - csallob

HM CRE 50

A legutóbbi mopedcrossos bejegyzésben említettem, hogy eladtam a Riejut, és vettem helyette valami alkalmasabbat az ilyen és hasonló felhasználásra... 
Még őszi mopedrallyra is jó lesz, ott nem tiltott az enduró.

Ez egy 2005-ös HM CRE 50 Six Competition (HM = Honda Montesa), ami egy olasz, de Honda liszensz alapján gyártott kisendúró. Szintén AM6 blokkal. A váza és a futúműve a CR125 krosszmotortól származik, szóval komolyabb sokkal, mint pl a Rieju volt. Hátul himbás a futóműve, elöl pedig komolyabb, vastagabb Paioli fordított teleszkópjai vannak.
Nincs rajta semmi úri huncutság, ami felesleges lenne, pl műszerfal se :D

Motorhibásan vettem, mert így legalább tudni fogom, hogy rendesen meg lesz csinálva. Eddig csak a szétszerelésig jutottam, a segédváz lekerült, meg a blokkot kiszedtem és elkezdtem bontani, most széthúzásra vár. Mert elvileg csapágyas volt az eladó szerint, de kiderítettem elég könnyen, hogy nem az, hanem a kinai hengerszett szarrákopott (semmi kompresszió, csoda, hogy még elindult). Valamint hiányzik belőle a kiegyenlítőtengely, azért volt olyan rezonanciája, mintha el akarna szállni.

Az egyik blokktartó fül a vázon is le van törve (ezt meghegesztem majd) és egy direktszűrő volt rajta a gyári légszűrő helyett, ami meg hiányos, ezért megvettem kompletten, mert szerencsére lehet kapni a fhansziáknál (50factory.com). Ezen kívül persze megvettem hozzá már sokmindent (jackmotors.pl): csapágy- és szimeringszett, főtengely, hengerszett, kiegyenlítőtengely a fogaskerekeivel együtt (csak ezt vettem bontottan - kisenduro.5mp.eu). Meg szerszámot is a kuplung blokkolásához és a blokkfelek széthúzásához.
Ez egy dupla hűtős motor, az egyikről sajnos le van törve egy fül, de elvileg meg tudom hegeszttetni (én alut nem tudok).

A gyári leállítója nem jó, ezért valaki belemókolt egy kulcsos gyújtáskapcsolót oldalra, amit ledobtam róla, mert a légszűrő és a karbi közötti csonknak útban lenne, amikor visszaalakítom eredetire.

A gyári sebességmérője nem működik, azt is ledobom róla. Index sincs rajta gyárilag, tök egyszerű a kapcsolási rajza is, akksi sincs benne (ez ugye a Six Competition verzió, pont ez kellett nekem).

Itt egy kép arról, hogy hogy nézett ki a hirdetésben:

377919978_6391936604269155_4393874437958751498_n.jpg

Ez alapján egyből rárepültem, mert egyben lévő, hiánytalannak látszott. Telefonban mondta az eladó, hogy motorhibás, ezért egy százassal olcsóbban adta, így fizettem érte 430-at és Vác mellől, Nógrádból kellett elhozni, ami szintén nagy élmény volt :)
Mentünk a büdös Pestre megnézni a legújabb unokahúgunkat, utánfutóval, hogy motort is tudjak hazahozni. :)
Kaptam hozzá még egy szett gumit (ami a fenti képen rajta volt még), az eredeti idomszettjét és pár tömítést.

Valahogy így állok most, de blokk, lánc és hűtő nelkül: 

img_20231115_173718.jpg

Hát egylőre ennyi, elég hideg van a garázsban, ezért lassan fogok haladni.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr5518300399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása