Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2023. január 16. 15:11 - csallob

Simson Chimera 2.

Az elmúlt hétvégéken elég sokat szereltem, mert szeretném, ha jól sikerülne a motor, és nem kéne aggódni, hogy hogy érek le vele Szegedre a mopedrallyn, vagy hogy egyáltalán leérek-e.

Szóval a múltkori todo listáról elég sok tételt lelehet húzni:

Tank - kipucoltam újra, rengeteg rittyó jött ki belőle még mindig, pedig ez már a 4. alkalom volt, hogy pucoltam. Most 1,5 éve állt benne benzin, azóta, hogy a 2021-es, nem teljesített mopedrally után letettem az akkori motort. Nagy nehezen észrevettem, hogy még mindig volt benne lerakódás, amibe apró kavicsok voltak belegyógyulva, amit még az előző gazdája rakhatott bele tisztítási céllal. Hagytam benne egy kevés benzint, raktam bele bontásból származó nagyméretű facsavarokat és kb 15 percig rázogattam. Ezek a csavarok elég nehezek, szépen ki is szedték a retket. Ezután egyszer kiöbítettem szappanos vizzel, majd azzal a benzinnel, ami benne volt (csak leszűrtem előtte). Végül tettem bele friss benzint (keveréket), most jónak tűnik.

Tank rögzítése - felhegesztettem két vasdarabot, ami tartja, alulról hegesztettem bele egy M8 anyát is, szóval atombiztosnak kell lennie:

img_20230108_144647.jpg

Ülés - egy zsaludarab lesz a lapja, ami a Csipinél maradt, a nyithatóságát egy lemezzsanér biztosítja, és hogy lecsukva ne tudjon csúszkálni, úgy oldottam meg, hogy csavarokra ül rá:

img_20230114_104448.jpg

A korábbi motorokról megmaradt, félbevágott simson ülésszivacs fog majd rákerülni.

Gázbowden - nincs róla részletes képem, de mivel bicikli váltóbowden volt itthon, abból csináltam meg :)
A bütyke nagyobb, de szépen leköszörültem, így befért a karburátor súberébe. Bowden külső az még maradt korábbról, amikor a riejun cseréltem. A felső végére csavarozható bowdenvéget tettem úgy, hogy az új gyorsgázkarhoz pont stimmeljen. 

Gázkar - nem volt jó az eredeti, mert mindig elfordult benne a bowden felső bütyke és megakadt, ezért egy új gyorsgázkart tettem fel, ami nagyon jó, 2 cm az összes útja, amit húzni lehet rajta.

Kuplung konzol/kar  - leszedtem a másik kormányról és áttettem, mert amúgy rendeltem itt az autósboltban, de nem igazán sikerült nekik a megfelelőt meghozatni...

Világítás - bekötöttem mindent, szépen a tank alatt elfér az összes elektronikával együtt. Egy saját készítésű egyenirányító-feszültségszbályzó van rajta, ami a 2 db babetta világítótekercs kb 20W váltóáramát stabilizálja és alakítja egyenárammá:

img_20230108_145112.jpg

Ez a 20 W egyenáram pedig pont ellátja a ledes "izzókat". Ja, és újdonság nekem, hogy nem a hátsó féknek van féklámpakapcsolója, hanem az elsőnek (de mivel azt többet használja az ember, jobb is).

Légszűrő - megint fagyisdobozból alkottam egy csodás légszűrőt :)
Kellett hozzá 2 db 40-es lefolyócső-idom, hogy a karburátorral összekössem, és nagyon jól kiadta a méreteket. Pont légmentesen illeszkedik a karbi szívóoldalára, a dobozra vágott lyukra meg szintén tettem egy szigetelő gumigyűrűt:

img_20230114_125332.jpg

Dupla teteje van, amik ki vannak vagdosva, közéjük pedig szivacs légszűrő került, ami olajozva van, ahogy kell:

img_20230114_155721_1.jpg

Ugye milyen dizájnos? :D 

Ami a listán maradt és újként felkerült, azok a következő dolgok:  

  • közdarab a tárcsafékhez (esztergáltatni) - alumíniumot már rendeltem
  • első teleszkópok szimeringjei - nehéz ügy, mert mivel nem tudom pontosan, miből van a teleszkóp, csak tippelni tudom a méretet. Ha szétszedem, akkor meg nem tudok próbakört menni vele
  • első kerék centrírozása (ez volt eredetileg a piros S51B-ben és eléggé rázott - bár lehet, hogy terepen mindegy)
  • első sárvédő, de lehet, hogy nem lesz, mert minek az - rápróbáltam, igen ronda, de még nem tudom
  • olajcsere a blokkban - kéne menni vele egyet, aztán utána melegen kiengedni
  • kitámasztó
  • szivató - most csak lóg egy bowden
  • biztosítás (KGFB)

Itt egy kép egyben, hogy látszódjon, hogy milyen lesz kb:

img_20230115_161339.jpg

Az első kerék tengelyére tettem távtartókat is, szóval lehetne is menni vele egy kört (de még csak hátsó fék van!). Amúgy az összes vezeték és bowden bekötve, elég jól állok, még csak január van.  

Azt néztem, hogy a kipufogókönyök 28 cm magasan van a talajtól, összehasonlítva az S51B-mel ez igen jó, mert annál ez a távolság csak 19 cm.

A tank kipucolása, meg a légszűrő befejezése után beindítottam, működik, örültem neki nagyon. Ha jó idő lesz valamikor újra, tutira megyek vele egy kört, Russel :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8218027440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása