Először a legfontosabbal kezdem, ami mostanában történt: elvileg kész vagyok, mert sikerült az egész hátulját megerősíteni.
A legutóbbi bejegyzés végén említettem, hogy a lengővilla tengelyének a csöve is szét volt verődve. Emiatt szinte darabokra szedtem (az eleje egyben maradt, de amúgy mindent szét kellett kapni). Esztergáltattam két megfelelő csődarabot a kedvenc esztergályosommal, amiken kellett alakítanom, hogy illeszkedjenek az eredeti csőre. Ezután leadtam a vázat hegesztésre a márnemkedvenc fűnyírószerelőmnek (sokat ígergetett és állandóan tolódott, hogy mikor csinálja meg), mert ezt nem akartam én hegeszteni, mivel elég jó sem vagyok ehhez, és a gépem se komoly. Tegnap lett kész, pedig múlt hétre ígérte eredetileg. A végeredmény itt látszik (még benne a tengellyel és távtartókkal, hogy a hegesztés idejére össze- és egyenesen tartsa):
Tegnap ebédszünetben gyorsan lefújtam alapozóval meg feketével, aztán este 3 óra alatt sikerült újra összerakni.
A másik fontos dolog, hogy tettem rá egy hátsó oldalkitámasztót, olyat, ami a láncfeszítő is egyben. Nem egy tökéletes megoldás (főleg, hogy a Staron a kipufogó is a bal oldalon van), de valamire jó és szerencsére elfér:
Amit múltkor tettem redőnygurtnit a hátsó lengéscsillapítók felső felfogatási pontjaira, hogy lehessen vele emelni, meg huzigálni a motort, na azt levettem róla, mert a puhasága miatt ott is mozogtak kicsit a lengéscsillapítók. Igy most nagyon stabil lett a hátulja, ki is próbáltam tegnap este az udvarban.
A kipufogóhoz vettem rendes bilincset, hogy ne akarjon szétjönni a könyök és kipu találkozásánál, ezzel raktam most össze.
Feltettem a túragps tartóját is, amivel az útvonal trackjét lehet majd könnyebben követni, mint telefonnal. Ezen aggódtam kicsit, mert a fordított szivató miatt a bal oldalon elfogyott a hely, de szerencsére a job oldalon elfér a féktartálynál.
Mielőtt összeraktam, ha már szét volt szedve, gyorsan megnéztem, hogy mekkora fúvóka van a karburátorban, mert nem emlékeztem, hogy visszatettem-e a próbák során a 75-öst, de szerencsére igen. Ezzel sikerült egész jól beállítani múltkor ezek szerint.
Ami még hátravan a teljes készültségi állapothoz:
- szerelés közben eltörtem a tükröt, az majd kell egy másik
- a kormánycsapágyat túlságosan meghúztam, állítani kell még rajta
- olajcsere a blokkban
- első sárvédő - ezt még mindig nem tudom eldönteni, hogy rátegyem-e
- redőnygurtni felrakása hátrébb, a sárvédő utolsó csavarjaihoz, hogy legyen fogantyú a mozgatáshoz
- láncfeszesség beállítása
- sok tesztelés és esetleg a karburátor finomhangolása
Nagyon boldog voltam este, hogy minden kb ok, mégse állok szarul (van még egy hónap). Ennyire:
Ami még fontos, hogy hétvégén voltam Csurgón, mert osztálytalálkozóm volt, meg most adtuk át a szőlőhegyet az új gazdájának. Aztán akkor az Ádi motorját is kb befejeztük. Itt írok róla, mert szerintem nem kell ezért külön blogbejegyzés, mert teljesen hasonló a téma is, meg a két motor is.
Voltam április elején is egyszer, akkor kezdtük meg az átalakítást és most sikerült befejezni.
Visszatettük az eredeti kormányát, amihez kellett esztergáltatnom két acélkarikát, mivel ebbe 28-as kormány való, ami alacsony volt, a 22-es kormyányt így lehetett megoldani. Ezeket kettévágtuk, így a két fél gyűrűvel szépen illeszkedik és tart.
Tettünk rá rendes, alsó elvezetésű simson kipufogót, ugyanolyan szép rozsdás-horpadtat, mint az enyémre :)
Ezeket a Krisz hozta Szombathelyről szilveszterkor egy jófogásos hirdetőtől. Ez az átalakítás azért kellett, mert a fent elvezetett kipufogótól nem fért el a lába tavaly.
A Javtech Lacitól végre meglett a féktárcsa, kellett alá egy közdarab, amit a Matyi szembeszomszédja Lacibá gyorsan kiesztergált, majd kb 4 óra szenvedéssel tudtuk kilégteleníteni a féket, a Matyi is szenvedett velünk hősiesen :)
Meg neki is lett ilyen hátsó kitámasztója, mint nekem (a képen a kipufogó még nem volt kicserélve rendesre):
Az E-jeles enduro gumikat is feltettük, meg a gyorsgázkart is. A szivatót is ugyanúgy oldottuk meg, mint az enyémen. A mopedrally előtt ragasztok az övére is egy DuctTaper matricát, mert ehhez is illik :D
Erről jut eszembe: két hete volt egy jelentéktelen veteránbörze Körmenden, a Krisz Szombathelyről az ő mopedrally gépével jött (ez egy jó tesztkör volt neki):
Mondjuk ez Schwalbe, de eléggé hasonlít a mieinkre, van rajta DuctTaper matrica is :D
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.