Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2023. április 28. 11:39 - csallob

Simson Chimera 4.

Először a legfontosabbal kezdem, ami mostanában történt: elvileg kész vagyok, mert sikerült az egész hátulját megerősíteni. 
A legutóbbi bejegyzés végén említettem, hogy a lengővilla tengelyének a csöve is szét volt verődve. Emiatt szinte darabokra szedtem (az eleje egyben maradt, de amúgy mindent szét kellett kapni). Esztergáltattam két megfelelő csődarabot a kedvenc esztergályosommal, amiken kellett alakítanom, hogy illeszkedjenek az eredeti csőre. Ezután leadtam a vázat hegesztésre a márnemkedvenc fűnyírószerelőmnek (sokat ígergetett és állandóan tolódott, hogy mikor csinálja meg), mert ezt nem akartam én hegeszteni, mivel elég jó sem vagyok ehhez, és a gépem se komoly. Tegnap lett kész, pedig múlt hétre ígérte eredetileg. A végeredmény itt látszik (még benne a tengellyel és távtartókkal, hogy a hegesztés idejére össze- és egyenesen tartsa):

img_20230427_113312.jpg

Tegnap ebédszünetben gyorsan lefújtam alapozóval meg feketével, aztán este 3 óra alatt sikerült újra összerakni.

A másik fontos dolog, hogy tettem rá egy hátsó oldalkitámasztót, olyat, ami a láncfeszítő is egyben. Nem egy tökéletes megoldás (főleg, hogy a Staron a kipufogó is a bal oldalon van), de valamire jó és szerencsére elfér:

 img_20230428_104120.jpg

Amit múltkor tettem redőnygurtnit a hátsó lengéscsillapítók felső felfogatási pontjaira, hogy lehessen vele emelni, meg huzigálni a motort, na azt levettem róla, mert a puhasága miatt ott is mozogtak kicsit a lengéscsillapítók. Igy most nagyon stabil lett a hátulja, ki is próbáltam tegnap este az udvarban.

A kipufogóhoz vettem rendes bilincset, hogy ne akarjon szétjönni a könyök és kipu találkozásánál, ezzel raktam most össze.

Feltettem a túragps tartóját is, amivel az útvonal trackjét lehet majd könnyebben követni, mint telefonnal. Ezen aggódtam kicsit, mert a fordított szivató miatt a bal oldalon elfogyott a hely, de szerencsére a job oldalon elfér a féktartálynál.

Mielőtt összeraktam, ha már szét volt szedve, gyorsan megnéztem, hogy mekkora fúvóka van a karburátorban, mert nem emlékeztem, hogy visszatettem-e a próbák során a 75-öst, de szerencsére igen. Ezzel sikerült egész jól beállítani múltkor ezek szerint.

Ami még hátravan a teljes készültségi állapothoz:

  • szerelés közben eltörtem a tükröt, az majd kell egy másik
  • a kormánycsapágyat túlságosan meghúztam, állítani kell még rajta
  • olajcsere a blokkban
  • első sárvédő - ezt még mindig nem tudom eldönteni, hogy rátegyem-e
  • redőnygurtni felrakása hátrébb, a sárvédő utolsó csavarjaihoz, hogy legyen fogantyú a mozgatáshoz
  • láncfeszesség beállítása
  • sok tesztelés és esetleg a karburátor finomhangolása

Nagyon boldog voltam este, hogy minden kb ok, mégse állok szarul (van még egy hónap). Ennyire:

img_20230427_185638.jpg

Ami még fontos, hogy hétvégén voltam Csurgón, mert osztálytalálkozóm volt, meg most adtuk át a szőlőhegyet az új gazdájának. Aztán akkor az Ádi motorját is kb befejeztük. Itt írok róla, mert szerintem nem kell ezért külön blogbejegyzés, mert teljesen hasonló a téma is, meg a két motor is.

Voltam április elején is egyszer, akkor kezdtük meg az átalakítást és most sikerült befejezni.

Visszatettük az eredeti kormányát, amihez kellett esztergáltatnom két acélkarikát, mivel ebbe 28-as kormány való, ami alacsony volt, a 22-es kormyányt így lehetett megoldani. Ezeket kettévágtuk, így a két fél gyűrűvel szépen illeszkedik és tart.

Tettünk rá rendes, alsó elvezetésű simson kipufogót, ugyanolyan szép rozsdás-horpadtat, mint az enyémre :)
Ezeket a Krisz hozta Szombathelyről szilveszterkor egy jófogásos hirdetőtől. Ez az átalakítás azért kellett, mert a fent elvezetett kipufogótól nem fért el a lába tavaly.

A Javtech Lacitól végre meglett a féktárcsa, kellett alá egy közdarab, amit a Matyi szembeszomszédja Lacibá gyorsan kiesztergált, majd kb 4 óra szenvedéssel tudtuk kilégteleníteni a féket, a Matyi is szenvedett velünk hősiesen :)

Meg neki is lett ilyen hátsó kitámasztója, mint nekem (a képen a kipufogó még nem volt kicserélve rendesre): 

img_20230408_180249.jpg

Az E-jeles enduro gumikat is feltettük, meg a gyorsgázkart is. A szivatót is ugyanúgy oldottuk meg, mint az enyémen. A mopedrally előtt ragasztok az övére is egy DuctTaper matricát, mert ehhez is illik :D

Erről jut eszembe: két hete volt egy jelentéktelen veteránbörze Körmenden, a Krisz Szombathelyről az ő mopedrally gépével jött (ez egy jó tesztkör volt neki): 

img_20230416_095615.jpg

Mondjuk ez Schwalbe, de eléggé hasonlít a mieinkre, van rajta DuctTaper matrica is :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9118112698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása