Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2017. augusztus 08. 22:43 - csallob

Terasz fából

A teraszépítés úgy kezdődött, hogy először is betonoztam még jóval a garázs betonozása előtt 6 pontalapot a ház mellé. Erről nem akartam külön írni, de talán említettem régebben valamelyik gyors összefoglalóban. Ezek a pontalapok a következő képen láthatóak (a képen nem tűnik úgy, hogy vízszintben vannak, de pedig nagyon):

img_20170501_183722.jpg

Amikor ez megvolt, rendeltünk fát újra a közeli fatelepről. Mivel ez nem gyalult faanyag volt, lecsiszoltam flex-legyezőkoronggal, ami eltartott egy jó darabig és nagyon porzott is. Majdnem olyan szép lett, mintha gyalulva lenne, de ez amúgy nem számít, mert nem látszik. Csak azért lényeges, mert könnyebb festeni, és nem is vesz fel annyi festéket így. Ezután az Anival kétszer lekentük lenolajjal, ami szintén jó fárasztó volt.

Aztán következett a szerkezet összeállítása. Először a házra merőlegesen rögzítettem a pontalapokhoz az alapgerendákat simán L alakú vasakkal (mert nem volt kedvem drága oszloptalpakat venni). A gerendák darabonként kettő 20*5-ös pallóból vannak. Ezeket 4,15 m-esre vágtam, mert a burkolatot áruló cég azt mondta, hogy a 4,2 m-es méret mindig van náluk. Persze nem lett, de erről majd később. :) 
A képen ez az állapot látszik:

img_20170527_131921_1.jpg

Itt az is látszik, hogy a pontalapok nem lettek pontosan mindenhogy egyvonalban, szóval nem a házra merőleges vonaltól van néhol 10 cm eltérés, de nem számít, mert nem látszik a végén majd, szerencsére jól felfeküdt mind.

Ezután megcsináltam az egész keretet, ez 40 cm-enként egy 5*15-ös pallót jelent, ami így néz ki:

img_20170710_175055.jpg

Aztán a teraszajtó felőli részen betonoztam még egy kis sávot az Ádival, hogy onnan indulhasson később a lépcső. A teraszajtónál pedig derékszögű polctartó vasakat is alkalmaztam, azonkon támaszkodik a burkolat kikógó vége, mert a szigeteléshez és a párkányhoz nem akartam, hogy hozzáérjen.
Itt közben eltelt jó sok idő, talán egy hónapnál is több, a fa jól kiszáradt, ezért lekentem még egyszer lenolajjal, elég szar volt ott közte mászkálni és hajolgatni.

Ezután megcsináltam a lépcső szerkezetét:

image-0-02-05-00b3fd58cf770740a2b999efb8b794f7c3247b029f9799c12ac50737e121ec6e-v_1.jpg

Ehhez osb lapból csináltam egy sablont, aztán kivágtam 5*20-as pallóból, ami persze nem elég széles, ezért még utólag kis háromszögekkel ki kellett pótolni a hiányzó részeket. Ezeket is lekentem 2x lenolajjal, ebben a lányok is segítettek, tehát jó alaposan be lett áztatva :)

Mivel a terasz alatt nőtt rendesen a fű és a gaz, leterítettem geotextillel és kulékaviccsal, meg persze körbe az egész ház mellett, így ez is kész lett végre, nem fogja többet felverni az eső a földet a falra. A terasz alá nem volt kellemes dolog kavicsot hordani, vödörből öntöztem be. De szerencsére a Pinyó is jött segíteni, a végét már együtt fejeztük be. Erről is lesz majd kép a burkolással együtt.

Még aznap este nekiestünk a burkolásnak is, mert minden kezdet nehéz. A teraszburkolat thermowood, kapcsos, rejtett rögzítésü hőkezelt fenyő (http://thermowoodmaster.hu/termek/thermowood-borovi-fenyo-teraszburkolat-a-26x140mm-d4sg/). Eddig jutottunk vele, mert ez csak egy péntek délután volt: 

img_20170722_073228.jpg

A következő napon végeztünk az egész járófelülettel (Pinyó söpör :) ): 

img_20170722_170901.jpg

Mindketten be voltunk öltözve, hogy a nap ne égessen szét, mert pont akkor volak 35-38 fokok ,de csak ilyen vastag bársonyingeket talältam, meg szalmakalapot és sárga Algidasapkát. Jól néztünk ki :)

image-0-02-05-349af7a9da753c07b6096a4b976a5d0adaac76f473d31d64bcca181dc3bf6352-v.jpg

Ja, és mivel mégse 4,2-es méretet gyártottak, 4,5-öst kellett venni, és a lépcső felőli oldalon le kellett vágni.
Másnap pedig már egyedül befejeztem az oldalát és a lépcsőt, ezt már esőben, majd utána egy hétig esett, Ezért csak utána tudtam lekenni teraszolajjal. A lányok is örültek, hogy kész lett:

image-0-02-05-5afb3a4f8f52a0024e4906c84883bc1794fb9f6fff30703e965079367ed79f31-v.jpg

Ilyen lett a végeredmény az olajozás után:

img_20170729_172709.jpg

A lépcső környékén még fel akarom tölteni földdel, mert nem lett elég, amikor a tartályok helyéről kiástam, valamint egy tető is kell majd neki, de itt még folyamatban van az egyeztetés, hogy milyen is legyen.

A költségek elék durvák voltak:

  • betonozás, ez pont nem jelentős, kb. 10e
  • pallók, 78e, de ebből még a garázshoz is felhasználásra került valamennyi
  • csavarok, 5e
  • lenolaj, 10 l, 10e
  • thermowood+klipszek+csavarjai, 280e
  • Remmers Terassenöl, 2,5l, 9e

A következő dolog elvileg a garázs külső burkolása lesz.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6912728958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Comrade-Kex 2017.08.09. 13:43:15

Csak a fotók nem látszanak :(

csallob 2017.08.09. 18:45:53

@Comrade-Kex: Nekem telefonrol is latszanak, meg az itteni elönezetböl is, meg ha masik böngeszöböl lepek be, bejelentkezes nelkül, akkor is, szoval nalad van a gebasz :)

Comrade-Kex 2017.08.09. 20:28:07

@csallob: Chromeban nem megy, Firefoxban szintén nem látszik, csak az első fotó, explorer szintén zenész...

Comrade-Kex 2017.08.10. 08:25:22

@csallob: melóhelyen sem megy, akkor mégsem nálam van a gond...

csallob 2017.08.11. 13:43:48

@Comrade-Kex: Ok, kicsereltem most az összes kepet, majd probald meg legyszi

mertezműanyag (törölt) 2017.08.12. 21:15:29

Szia, jó az ötlet, majd lehet, hogy lesznek kérdéseim, ha nem gond.
Mi is éppen építkezünk, a terasz még odébb van, de hasonló szerkezetben gondolkodom.
A majdani nappaliból nyílna egy 8x4m-es méretű...
Most még az alapot öntözgetjük, de ami késik, nem múlik, hamar eljön a terasznak is az ideje.
Klassz lett, gratula! :)

csallob 2017.08.13. 14:07:15

@mertezműanyag: helló, bármire válaszolok szívesen, ha tudok :)
8*4 az már nagyon nagy, én ezt az 5*4,2-t is nagynak érzem, de majd úgyis meglátjátok, hogy mire van szükségetek. Az építkezéshez pedig hajrá!

mertezműanyag (törölt) 2017.08.13. 18:08:38

@csallob: szia, biztos lesz kérdésem. A már meglévő házunknál van 2 terasz is, az egyik kb.5x4-es, a másik 8x4,5-es, de azok "nehéz" szerkezetű teraszok, betonozva, járólapozva. Baromi sokba kerültek. Viszont most szeretnék egy ilyen könnyűszerkezetes fa teraszt az új házhoz, sokkal jobban tetszik, némileg olcsóbb, bár hátránya, hogy ápolni kell a fát, de ez ezzel jár. Kavicságyba szeretném elhelyezni. A netes ötletek alapján megrajzoltam mi hogy legyen, hány gerenda, párnafa, léc stb. kell hozzá, felhívtam a közeli fatelepet is, árkalkulációt készítek és rászedem a férjem, hogy vegyük meg majd a faanyagot. :) A mérete valóban nem ideális, jobb lenne a 6x4-es egyébként faanyag szempontjából. Gombaölőt használtál előkezeléshez? Ezen túl elég a teraszolaj? Van egy faházunk, ott a ház része a terasz, és ott a csiszolás követően a gombaölő után vastaglazúrral kezeltem a fát és nincs baja, nem tudom, nem rontottam-e el?:/

csallob 2017.08.14. 10:03:08

@mertezműanyag: szia, tetszenek nekem is a kavicsagyba helyezett tetraszok, de en itt azt akartam, hogy ha kilepünk a hazbol, akkor az ajtoval egy magassagban legyen. en nem kezeltem gombaölövel, csak lenolajjal kentem be 3*a tartoszerkezetet, a burkolatot pedig a Remmers teraszolajjal. Mi majd valami tetöt is karunk ra nemsokara, es mivel akkor mar nem fog elvileg nagyon azni, remelem, hogy nem lesz gond a gombaval. Az olajok meg tök jol vedik a viztöl, le lehet söpörni rola a vizet, nem igazan szivja be. Persze a tel elött lekenem majd megegyszer.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása