Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2017. május 10. 21:45 - csallob

Tavasztól talán beindulnak a dolgok

Ez nagyjából megint csak egy helyzetjelentés lesz, mert nagyon sok minden nem történt még mindig.

  • Leraktam a gyeprács egy részét, ez még csak az egyenesen bemenő szakasz, viszont földdel még nincs feltöltve, így fűmag sincs benne. Nem tettem alá semmi kavicsréteget, mert így is drága, meg olyan agyagos a föld, hogy amit korábban leraktam, az se süllyedt meg. Csak egy esőt kellett várnom, hogy ki lehessen ásni. Viszont szerintem kevés lesz, amit előre kiszámoltam, mert már csak 1,5 raklapnyi maradt kb.
  • Lebetonoztam a terasz oszlopait, amire a fa keret megy majd, amire meg fa teraszburkolat.
  • Megvan a faanyag a terasz szerkezetéhez, csiszolni és olajozni kell, hogy tartós maradjon, aztán mehet az összeszerelés. 78 volt.
  • A fűnyíró nagyon jó, tényleg új, viszont a ház előtt a patakparton nekibasztam egy betondarabnak, amit nem vettem észre, de szerencsére most nem görbült el a főtengely. Ha lesz időm, szétverem egy kalapáccsal (ez egy fűben megbújó, kb 5 cm-t kiálló akármi, olyan mint egy kilométerkő).
  • Vettem egy vadiúj Dolmar kaszát, ami azért jó, mert Makita, egyszer már le is toltam vele a kert hátsó, fűnyíróval nem nyírható részét. 60 volt.
  • Vettünk egy Kia Ceed kombit, ami 10 éves, és 1,5M volt.
  • Csináltunk, de inkább az Ani, én csak kicsit segítettem, a Rábapartról hozott kövekből virágoskerteket.
  • A kibaszott őzek lezabálták egy körtefacsemete kérgét és egy ribizlibokor egyik szárát, ezeket vissza kellett metszenem majdnem a földszintig. Ki kell nyírnom őket.
  • Az őzek miatt most tettem fel a hintaállvány hátsó végére egy napelemes szolár-reflektort, ami mozgásra 10 másodpercig világít, így állítottam be. Pont az őzek által látogatott részen érzékel.

És akkor képek:

Ez itt a félkész gyeprács, autó, gyerekek, Ani, és egy terasz oszlop:

img_20170501_185356.jpg

Ezen látszanak a terasz alapjai, balra egy virágoskertecske, a talajviszonyok furák, az oszlopok vízszintben vannak:

img_20170501_183806_1.jpg

Ez egy madáretetős virágoskertecske, amiben azóta még több növény lett és a tulipánok is kinyíltak:

img_20170501_183740.jpg

Ide tettük hátra a hintaállványt, és a nyuszi csúszdát is hozott, és látszik a málna tövének a rendbetétele, amiről múltkor írtam:

img_20170501_183805.jpg

És itt vannak kinyílt tulipánok, de azóta itt is több növény lett még amúgy:

img_20170501_183722.jpg

Ilyen jó lett a fűnyíró:

img_20170319_174957.jpg

És így szereztük a köveket:

image-0-02-05-fd119a15f0bb893267e91d99ffb57068d66033a5be599ea1c82a9de6ce0deb30-v.jpg

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr312497063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pungoranita 2017.05.11. 12:15:56

Csak a csúnya szavak miatt félek olvasni téged. Try to skip them, pls!
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása