Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2024. augusztus 07. 09:39 - csallob

Minden elromlik 9 év után?

9 éves a házunk, és úgy néz ki, hogy minden kezd elromlani.

Szilveszterkor megadta magát a bojler, de az az én hibám, mert előtte sose volt kitakarítva. Kicseréltem a belét, amúgy a fűtőszál lett zárlatos, mert a vízkő már annyira szétnyomta. Most az a tervem, hogy 3 évente kitakarítom.

Kb. 2 hónapja a fürdőben a mosdókagyló alatti cső elkezdett csöpögni, mert átrohadt az anyaga. Ez nem is csoda, mert amikor újat vettem, jöttem rá, hogy a falvastagsága kb 0,5 mm. Kicseréltem, problem solved.

Azután nagyjából rögtön megmekkent a mosogatógép, ami még amúgy kb 3 éves korában volt javítva, mert akkor a szivattyúja adta fel a harcot. Ez egy Whirlpool volt. Mivel volt már javítva, úgy voltam vele, hogy kibaszarintom, rendeletem egy új Electroluxot és kicseréltem. A régit levittem a hulladékudvarba.

Aztán amikor 3 hete hazajöttünk nyaralásból, a mosogató csapja a szárának a tövénél eresztett. Ez egy Mofém csaptelep volt, ami elvileg nem hulladék minőség, nem is értem. Kicseréltem, ez is megoldva.

A klíma is megadta magát, ami még csak 5 éves volt, valószínűleg villám miatt. Ez egy Panasonic volt, most éppen megy a biztosítóval az egyeztetés, meg a szerelővel arra jutottunk, hogy újat rakunk fel, mert ebben hiába cseréltek panelt, ugyanazt a hibakódot adja (H11).

Valamint a robotfűnyíró döglődött már egy ideje, a kerekei recsegtek, egyik irányba alig tudott fordulni, meg egyenesen menni se volt már képes. Megrendeltem a germánoktól a 2 db kerékmotort és tegnap kicseréltem, erről képem is van:

img_20240806_164800.jpg

Keresgéltem előtte, hogy nem lehet-e ezeket egyenesen Kínából rendelni, mert gyárilag is kínai motorok voltak benne, meg amiket Németországból rendeltem, szintén kínaiak (valami Dongfeng márkanevű). De nem találtam sajnos. De így is megérte, mert nem kellett új robotot vennem, hanem kb 100 ezerből megjavítottam. Viszont ez is még csak 5 éves kb, bírhatta volna tovább is...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr5318461979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása