Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. december 11. 14:07 - csallob

Nappali és étkező fejlődése

Még jó régen, talán majdnem egy éve írtam elvileg a konyhás posztnál, hogy a nappali felé néző pulthoz használt munkalap/asztallapból maradt egy 180 cm-es darab, mert meg kellett venni a 420-as egészet. Mivel a pultnak ehhez a részéhez csak egy 240-es darab kellett, már akkor elhatároztam, hogy a maradékból étkezőasztal lesz. Ennek a megcsinálását azért halasztottam eddig, mert egyrészt nem volt baj, hogy nagyobb hely volt korábban, meg úgyis volt az a kis ronda üvegasztalunk a hozzávaló kényelmetlen ronda székekkel :) Ezek majd mennek ki a teraszra egyszer, ha majd lesz terasz, talán tavasszal. Asztallábakat már korábban vettem hozzá, direkt a 80 centiseket választottam, de kiderült, hogy az nagyon magas, így kellett venni 72-eseket. Először megbeszéltük, hogy feketék legyenek a lábak, de amikor megvettem a 80-asokat, mondta a Manner, hogy inkább a krómszínű lenne jobb, így a 72-esek már olyanok. Van most tehát felesleges fekete asztallábunk :) Az is ösztönzött még az asztal megcsinálására, hogy vettünk a régieknél rendesebb székeket. Csak négyet, mert a hétköznapokban annál több nem kell, ha meg jön valaki, jók lesznek a kényelmetlen feketék is.

Aztán mégegy dolog, hogy az egész konyha-nappali-étkezőben nincsenek már függönyök, hanem doppelroló nevű rolók (még jó, hogy tavaly vettünk egy csomó függönyt, meg függönytartót). Ez a doppelroló olyan, hogy lehet huzigálni fel-le, és ha éppen nincs takarásban a két rétege, akkor a csíkok között jön be fény, amikor meg takarásban van, nem lehet belátni se. Ebbe a helyiségbe nem terveztünk eredetileg se redőnyt, így ez tökéletes megoldás, csak azt sajnálom, hogy a tavalyi függönyös baszakodás előtt nem találtunk rá erre.

Ezek a dolgok már korábban történtek, viszont tegnap raktam fel egy lámpát, vagy csillárt, vagy mi ez, az étkezőbe. Ez egy függeszték besorolású akármi, ezért függenek róla a függenivalók :) ezek olyan hosszúak voltak, hogy szét kellett szednem az egész lámpát, hogy rövidítsek rajta. Túl rövidre mégse akartam, mert hülyén nézett volna ki, ezért én így is megfejelném, ha nem az asztal fölött lenne. Eredetileg a nappaliba szánta ezt a Manner, de azért nem oda tettük, mert a mennyezetfűtés miatt nem lehetett volna a nappali hosszúságával párhuzamosan tenni (vagyis lehetni lehetett volna, csak akkor a csavarok a fűtőfilmbe mentek volna, meg a gipszkarton nem tartaná úgy, mint most az alatta lévő párnafa). Még jó, hogy az építkezéskor figyeltem, amire csak tudtam, szerencsére mindig tudom, hogy mit, hova szabad fúrni.

Ez egy szép homályos esti kép lesz az étkezősarokról, amin látszik minden:

lenovo_a1000_img_20161210_192653.jpg

A lámpa alapja pont nem látszik, ami egy hosszúkás sínszerű izé, ami miatt végül ide tettük, de nem fényképezem le mégegyszer.

Egyébként autóra gyűjtünk, mert szeptemberben mennek a lányok oviba, és akkor majd mindenképpen kell mégegy, szóval nem is értem, hogy van az, hogy állandóan veszünk valamit. Szerintem ezekből a pénzekből a beépített szekrényeket kellett volna megcsinálni, de ha nem kell szekrény, akkor nem :) Vagy pedig nem kell 2 millióért autót venni, nekem jó a 98-2002-ig gyártott Honda Accord is, ami csak kb felébe kerül ennek. Úgyis utálom a bonyolult - mindent elektronika szabályoz - autókat. Na de menjünk tovább.

Még szőnyeget is vettünk a nappaliba, ami meg ott volt, az bekerült a lányok játszós szobájába. Ott is volt már egy olyan használhatatlan szőnyegünk, ami egy hosszúkás alakú fos volt, azért kellett megvenni, mert éppen abból a színből nem volt akkor normális méretű és várni már nem lehetett. :)

Aztán még a TV-hez is vettünk bútort. Ennek a falra rakása se volt egyszerű, mert a falban lévő pallókat kell mindig eltalálni, de ahogy feljebb írtam, még jó, hogy tudom, hogy hol vannak ezek. A bútor alsó részének van világítása is, ami annyira komoly, hogy 2 db 5 cm-es ledszalag olyan vezetékeléssel, hogy kb kézzel el lehet tépni. Amikor összedugiszáltam és bekapcsoltam, egy villanás után nem volt többet hajlandó világítani. A kapcsolóját szétszedve látszott, hogy nem nagyon volt megforrasztva. De nem találtam itthon a forrasztóónt, ezért összetekertem és megszigetelőszalagoztam, úgyis csak 12 volt megy benne, jó lesz az.

Itt pedig egy TV környéki kép:

lenovo_a1000_img_20161211_131439.jpg

Még ki kell találnom, hogy mi legyen a vezetékekkel, meg szerintem lehetne valami kis polc a virág felőli oldalon. Kicsit látszik a szőnyeg is. meg hogy a kanapé nem illik ide az alakja miatt. De az most még úgyis mindegy, mert annyira össze van már cseszve (kakaó, filctoll, pisi, hányás, tej, stb.), hogy amíg kicsik a lányok, ez tökéletes ide.

Azért írom mindig többesszámban, hogy valamit vettünk, mert a pénz előteremtésében van részem, de aztán mindig azt veszem észre, hogy valamit hozott valami futár. Meg persze nekem kell megcsinálni, felrakni, összeszerelni, ilyesmi. Ezt most jól megkaptad, Manner :) Persze az asztallábak hosszát én csesztem el, azt miattam kellett 2x venni.

A költségek:

  • Szőnyeg: 52
  • TV bútor: 78
  • Lámpa: 26
  • Asztalláb: 6 (+6, amit feleslegesen vettem)
  • Székek: 42
  • Roló: 72, mert 6 db van
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4512039239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása