Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. május 14. 13:12 - csallob

Csapadékelvezetés

Egyelőre csak a ház előtti részen készült el a csapadékelvezetés. Mivel a szomszédé is ide folyt a mi telkünkre, korábban megbeszéltük, hogy valahogy együtt megoldjuk majd, amiből az lett, hogy az utcától távolabb eső csatornájukat belekötöttük a mi elvezetésünkbe, ami meg az utcához közelebb van, azt egyszerűen csak egy külön csövön kivezettük. Az anyagot én szereztem be (110-es pvc csövek és idomok), meg persze nekem kellett kitalálni, hogy hogyan legyen. A költségeket már nem tudom pontosan, mert a múltkori térkőszegély betonozásához szükséges anyagokkal együtt került kb 110 ezerbe. A megoldás az lett, hogy a víz ki lett folyatva az útra (mivel árok nincs, az út túloldalán pedig egy patak folyik). Nem nagyon lett volna kedvünk átfúratni az út alatt, mert a közelben nem találtunk senkit, aki vízszintesen fúrna, meg valószínűleg elég drága is lett volna. Házilagos megoldást is láttam már erre a neten (https://www.youtube.com/watch?v=Y9BD46FcxPo), de erre most nem éreztem elég motivációt (meg hogy nehogy bajom legyen a törvényekkel). Mivel az út magassága adott, ezért afölött kellet végződnie a csövezésnek, így nem lehetett mélyre tenni, csak pár centivel lesz majd a végleges feltöltési magasság alatt, szóval most még kilátszik (hát ez van). A szomszéd srác segített a csövezésben, akiknek a vizét ugye szintén el kellett vezetni. Egy délelőttünk ment el a munkával, plusz én még délután elterítettem a kocsibejáróból kitermelt földkupacokat. A föld sajnos kevés még, ezért nem is folyik ki a víz rendesen az útra, hanem egy része megáll még.

Most így néz ki:

lenovo_a1000_img_20160514_123352.jpg

A ház hátsó részénél még nem készült el az elvezetés, mert ott valamilyen módon gyűjteni szeretném a vizet, amihez szükség lesz valami tartályra is. Vagy pár db IBC tartályt fogok leásni összekötve valami közösítővel, vagy kútgyűrűből csinálok egy gyűjtőt, csak azt még nem tudom, hogy azt hogy tenném tömörré, hogy a víz megmaradjon benne. Ehhez is megvannak a csövek és idomok, csak a tartályt kell még kitalálni, meg persze a helyét kiásni.

Múlt hétvégén volt lomtalanítás, de építési törmeléket nem lehetett kitenni, ezért hiába készítettem oda a kép jobb alsó sarkába a maradék ck lapokat, sajnos itt maradtak.

Valamikor a ház mögött területet is elrendeztem kicsit, a sok maradék fát, meg ilyesmit összepakoltam koncentráltabban, így kevesebb helyet vesz el, a fű is remélhetőleg vissza fog tudni nőni. Ez pedig ilyen:

lenovo_a1000_img_20160514_125556.jpg

A képek azért ilyenek, mert általában (szinte mindig) telefonnal csinálom őket, és most az eső is esik...

A nagyobb maradék fákat elpakoltam hátra, az "öltözőszekrény" (szomszéd Robi hívja így, aki segített csövezni) mögé, azokból lehet, hogy csinálok egy ideiglenes tároló/garázsféleséget majd a bicikliknek, fűnyírónak... A megmaradt 0,7 Ug értékű üvegek nagyjából fele összetörött, mert fektetve volt tárolva, mivel nem lehetett mihez hozzátámasztani, de a jók így is elegendőek lesznek a majdani garázs ablakaihoz.
Itt az is látszik talán, hogy a kocsinak már nem repedt a szélvédője, mert tegnap megcsináltattam. Nemsokára megy szegény műszakira, kell is rá költeni most.

A füvet kéthetente nyírom, és kész, nem lesz itt hetente nyírás :) Ez amúgy is egy rétféleség, felesleges állandóan csesztetni.

Mással nem nagyon haladtam mostanában, két hete dolgozom Ausztriában, elég húzós volt az utóbbi 3 hét.

Ja de, múltkor kicseréltem egy kondenzátort a 2.1 hangfal erősítőjében, de ahogy áramot kapott, az új is felpuffadt :D Így már tudom, hogy ki kell dobni a pi**ába :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr518716046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása