Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2023. április 02. 10:31 - csallob

Simson Chimera 3.

Jelentős újratervezés történt, mert szar volt az egész :D
Legutóbb jónak tűnt minden, szépen járt, volt alapjárat, pörgött is rendesen, de csak üresben. Amikor akartam vele menni, ráültem, betettem sebességbe és kapásból lefulladt, semmi erő nincs abban a membrános, babetta gyújtásos blokkban.
Emiatt gyorsan rendeltem egy 4 felömlős hengerszettet a keletimotorból, egy ducati gyújtásom meg volt tartalékba, amit nem erre a motorra szántam, de mindegy. Az a durva, hogy a hengerszettet február 7-én rendeltem, de csak március 28-án jött meg.

Ez alatt a majdnem 2 hónap alatt a következők történtek:

Tárcsafék: 
rajzoltam a kedvenc esztergályosomnak, vittem  alumíniumot, amit a jófogáson találtam. Ő legyártotta a közdarabot és a távtartókat, minden tökéletes lett és szerintem jól is néz ki:

img_20230205_124038.jpg

Ducati gyújtás:
ehhez is kellett esztergáltatnom, mert nem volt hozzá simsonra való alaplapom. Ez is sima ügy volt, de aztán a tekercsek ahol ráülnek, nekem kellett kialakítani, hogy ne érjenek hozzá, meg a furatokat is (ronda lett, de az mindegy):

img_20230210_165632.jpg

Vezetékelés:
mindent átalakítottam a ducati gyújtáshoz. Csak a sárga vezetéket használom, ami el van ágaztatva, közvetlenül megy az első lámpához, meg a feszültségszabályzóba is. Így az első lámpa váltóárammal üzemel, a hátsó és a féklámpa egyenárammal

Bal lengéscsillapító felső bekötési pontja:
teljesen szét volt verődve, ezt visszaigazítani nem tudtam volna, ezért bevagdostam flexszel, egy 8-as fatiplivel adtam meg neki a formáját, amire ráhajtogattam, majd meghegesztettem:

img_20230218_093344.jpg

Szivató:
lecseréltem azt a szivatóbowdent, ami olyan, mint egy trabanté. Tettem fel helyette egy rendes bowdent és a kuplungkar konzoljára raktam fejjel lefelé egy rendes simson szivatókart. Azért erre az oldalra, mert a másik oldalon gyorsgázkar és tárcsafék-tartály van, oda nem fért volna. Ilyen lett: 

img_20230401_124542.jpg

Első teleszkópok:
az egyik nagyon folyt, ezért rendeltem hozzájuk szimeringet és porvédőt (mivel nem tudtam, milyen kell bele, szétszedtem és megnéztem - a bácsmotornál volt alkatrész szerencsére). A jobb oldaliban lecseréltem mindegyiket, feltöltöttem olajjal. A másikban csak olajat akartam cserélni, mert hát nem folyt. De kiderült, hogy azért nem folyt, mert egy csepp se volt benne :D
Viszont ezt csak feltöltöttem, nem cseréltem szimeringet, eddig úgy tűnik, hogy jó. De ha ennek is gondja lenne, majd lecserélem, nem nagy ügy. 

img_20230312_155541.jpg

Fogantyú hátra:
redőnygurtniból rittyentettem hátra egy fogantyút, hogy lehessen emelgetni, meg húzigálni könnyen a motort. Olyan hosszúra hagytam, hogy az ülés felnyitásakor hátra lehessen tűrni, hogy ne akadályozza. Csodás lett :)

img_20230226_123830.jpg

Ezen a héten kedden jött meg a hengerszett (ilyen szép):

img_20230328_130025.jpg

Összeraktam a blokkot, beállítottam a gyújtást:

img_20230328_184310.jpg

12-es lánckereket kapott, hogy brutál jó legyen terepen. Elvileg ez a hengerszett 8500-as fordulatra van hangolva, 8 LE kb. Persze gyári horpadt szar kipufogóm lesz, amivel ez a tulajdonság nem tudom, mennyire domborodik majd ki, de mindenképpen erősnek kell lennie.

img_20230328_195049.jpg

Ezen a képen látszik, hogy a ducati gyújtás cullangjai is fent vannak.

A héten esténként összeraktam az egész motort és mentem is pár próbát az udvaron, eléggé hörgött szegény, azt hittem, hogy idegbajt kapok, mert ez emlékeztetett a tavalyelőtti, be nem fejezett mopedrallymra.

Rendeltem fúvókaszettet, mert azt gondoltam, hogy túl nagy neki 75-ös. Tegnap viszont egész nap állítgattam és próbálgattam. A szivatót is amúgy csak tegnap alakítottam át azért, hogy menet közben normálisan ki tudjam próbálni, hogy szivatóval plusz benzint adva elmúlik-e a hörgés. Elmúlt, amiből az következik, hogy vagy a benzin kevés, vagy a levegő sok.
Letakartam a légszűrő áteresztő felületének a felét, újabb próbával megállapítottam, hogy semmi se változott. Ezért nagyobb fúvókát kerestem. Sajnos amit rendeltem szettet, azok kisebbek, 84-est tudtam beletenni. Újabb próba, semmi se változott. Takartam még le a legszűrőből, aztán még többet (kb 90%-a a felületnek le van takarva) és most egész jó. Nem sok maradt nyitva, erre jön a szivacs, ami alul látszik leleffenve:

img_20230401_173120_1.jpg

KGFB:
ja igen, az utcai próbák előtt gyorsan kötöttem egy biztosítást, hogy nehogy baj legyen

Ami a listán maradt és újként felkerült, azok a következő dolgok:  

  • első sárvédő, de lehet, hogy nem lesz, mert minek az - rápróbáltam, igen ronda, de még nem tudom
  • olajcsere a blokkban
  • kitámasztó
  • Új és fontos: a vázon ahol átmegy a lengővilla tengelye, szintén szét van verődve, ezzel kezdenem kell valamit, mert annyira szar, hogy kanyarban pl bicsaklik egyet az egész hátulja

Most ilyen csodásan néz ki a terepcsopperem:

img_20230401_174709.jpg

Ez a kép akkor készült, amikor újra összeraktam a kipufogót, mert az egyik próbakörön egy döccenőn szétugrott a könyök után. Nincs még hozzá rendes bilincsem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4518091636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása