Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. április 18. 09:30 - csallob

A szegély betonozása

Szombaton elkészült a kocsibajáróhoz a szegély, amit Leier 100*20*5 cm-es kerti szegélyből oldottunk meg. 

Bálint segített, akit a kézilabda révén ismertem meg és ajánlotta, hogy mivel ő térkövesnek tanul, megcsinálja. De igazából ez olyan volt, mintha én segítettem volna neki, mert a munka úgy oszlott meg, hogy én kevertem a betont, ő meg csinált mindent, én voltam a culáger :)

A betonkeverésről hasznos dolgokat tanultam a Bálinttól, pl hogy szerinte a 25 kilós cementeszsák fele egyenlő 4 lapátnyival, ami egy keveréshez kell, ehhez adtunk 16 lapát sódert, és kb 8 liter vizet (a sóder is nedves volt kicsit). Ebből földnedvesnél kicsit vizesebb, de nem folyós beton lett. Előtte a neten olvasgattam, hogy érdemes pontosan tömegre kimérni, pl vödrökben megjelelölni az egységnyi mennyiséget és akkor sokkal homogénebb cuccot lehet keverni, de kinek van türelme ezzel szarakodni? A mi módszerünkkel valószínűleg kicsit több cementet használtunk, mintha kimértük volna. Egyébként kb 2 m3 sóder fogyott és pontosan 18 zsák (450 kg) cement. És a legjobb a cementeszsák felezési technikája: leteszek egy darab betonvasat (vagy valami hasonló eszközt), ráfektetem a zsákot keresztben a hosszabbik oldalainak felezőjénél, majd sniccerrel megvágom a tetejét a felezővonalnál és felemelem a betonvasat. Így szinte semmi nem potyog ki belőle (a 18 zsák felezése után 2 maroknyi cementet szedtem össze a végén). A betonvas emelésekor felállítódik a két fél zsák úgy, hogy a vágott felek felfelé néznek és a vasat megfelelően emelve tovább szakítható teljesen a papírzsák. Ezután már csak a keverőbe kell önteni. Ez tetszett nagyon. Amikor még gyerekként láttam betonozó embereket nálunk, akkor 40,vagy 50 kilós zsákok voltak divatban és a lapátolással egy csomót mellépotyogtattak. Ehhez képest ez a felezős technika nem annyira pazarló.

A ház melletti szakaszon a házzal párhuzamosan futnak a szegélyek a lépcső aljához igazítva, a kettő között pedig 2,6 m a hely. Személyautónak ez teljesen jó lesz, nagy autók, traktor, iylesmi pedig úgyse nagyon jöhet be, mert a szennyvízcső is pont itt megy sajnos, és a háztető kilógása miatt se lenne szerencsés. A ház előtti részen pedig tettünk bele egy szép ívet, hogy könnyebb legyen a rákanyarodás. Az íves rész alatt kellett ásani is, mert itt meglejttettük az út irányába az egészet. A szomszéd felőli oldalon pedig nagyjából egyenes az egész, tartottuk szinte végig a vízszintességet, csak az utolsó kettő elem lejt az út felé kicsit. ezen az oldalon sajnos kellett kiszedni egy kis törmeléket és téglát. De a lényeg, hogy magasabban van az út szintjénél az egész, ehhez kell majd igazítani a földfeltöltés magasságát is. 

És ami egyébként szar a dologban, hogy elöl a csatorna rákötési pontjánál a tisztítónyílás belelóg a kocsibejáróba, de majd igyekszünk nem nagyon rámenni. Ezzel nem volt mit tenni, emiatt nem szerettem volna az egészet még jobban elkanyarítani.

37 db szegélyt használtunk fel, azt hiszem. Öszesen 44-et vettem, egyet elvágtunk, és egy eltörött a helyérekopogtatás közben, de annak az egyik felét tudtuk használni az út felőli végén. Az útig amúgy se akartam kivinni teljesen a végeit, elhagytunk kb egy métert, vagy még többet. 

A munkát 9-kor kezdtük és 5-kor végeztünk vele. Ha nem kellett volna ásni, meg törmeléket kiszedni, akkor szerintem fél napos meló lett volna.

Beteszek két képet, ahol talán minden látszik: 

imag0246.jpg

A második képen pedig az is látható, hogy pont a ház eleje nem lett leszínezve, mert nem lett elég rá az anyag (már írtam, hogy majd jönnek befejezni valamikor):

imag0247.jpg

Az udvar felelőli végén a törmeléket pont rossz helyre öntöztük le, mert így kicsit nehezebb elférni az autóval.

A következő dolog valószínűleg a csatornákból lejövő csapadék elvezetésének a megoldása lesz, már megvannak hozzá a csövek. Majd utána a földkupacok szétterítése, de valahonnan kellene még szerezni földet, mert ez eléggé kevésnek tűnik, ami kijött a bejáró alapjából. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr858638408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása