Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. március 24. 16:29 - csallob

Fejlemények

Időközben haladtam kicsit a konyhabútorral, de még mindig nincs kész, fel kellene tenni a páraelszívót, de a lányok miatt nem nagyon tudok vele foglalkozni. Képet majd akkorteszek fel, ha egyszer végre készen lesz.

Lett TV adásunk: feltettünk egy DVBT antennát, amivel jön a 8 ingyenes csatorna a MinDig TV-től, ez nekünk bőven jó, mert nem nézzük úgyse, a lányoknak meg van M2, amin jön a mese. Ez összesen 32 ezerből jött ki, mert 13 volt a műanyagcserép, amin kibújik a cső (Bramac Durovent antennakivezető-egység), 4500 a munkadíj, a többi pedig az antenna, kábel, csatlakozók, cső, ...
Így néz ki (a tetőkíbújó ablak mellé tettük, hogy közel legyen, ha piszkálni kéne):

imag0227.jpg

Talán már írtam arról, hogy elég rossz állapotok vannak az udvaron, mert nagy volt a sár egész télen, ezért rávettek, hogy kérjünk ajánlatot egy helyi vállakozótól a feltöltésre, ami 537 ezres ajánlat lett, és csak a kocsibejáró kavicsozása lett volna úgy, hogy 20 centit kiszed, majd 25-öt feltölt, ami ugye csak +5 cm emelést jelentett volna. Meg hát ennyiért? És egyébként én összesen 20 cm feltöltést mondtam neki, hogy én úgy tervezem, kaviccsakl a kocsibejáróban, és fölldel a többi helyen a ház körül. Most ezzel ott tartunk, hogy az árajánlatot követő napon mentem az antennakivezető cserépért a tüzépre, és megkérdeztem, hogy nem szokott-e lenni valami törmelék, meg föld fuvarjuk, és mondték, hogy dehogynem :)
Így még aznap nekiálltam kiásni kézzel a helyet ennek, és másnap végeztem is, ez kb 20 cm mély lett ,amibe megy majd törmelék (kb 10 m3 föld jött ki: 20mx2,5mx0,2m). Ez jó lesz a földdel feltöltéshez, DE majd még több is kell valószínűleg. 
A képen láthatóan nézett ki az ásás után: 

imag0222.jpg

A kép jobb oldalán lévő helyen volt már törmelék, amit korábban hordtam oda (cserepek, amiket kalapáccsal törtem össze és kavics, ami az alap feltöltésekor maradt mindenfelé szétszóródva), azt nem akartam mégegyszer elszedni, majd még lehet, hogy kicsit módosítom ezt. Ezután jött egy mégnagyobb eső, akkor elöl is feltellett :) Lehet, hogy még a jobb oldalon mélyítenem kellene, hogy ne a ház irányába lejtsen...

Tegnap este pedig meg is jött a törmelék (első részlete, valószínűleg kell megegyszer ennyi majd), ezt is lefényképeztem, miután kicsit rakosgattam is már bele:

imag0226.jpg

A bal oldalon a ház előtt látszik a földkupac egy része is, amit kitermeltem, a ház másik oldalán van még nagyon sok. A törmelék viszont nem is annyira törmelék, tele van egész és fél téglákkal. Ha nem az udvart kéne feltölteni, kiválaogatnám kerti grill építéséhez :)
Amúgy erre a feltöltésre azért van szükség, mert a nagyobb esők után olyan durva a helyzet, hogy a ház mellett áll a víz, és folyik keresztül az úton a patakpa, valahogy így:

imag0214.jpg

Mivel nincs még meg a csapadékelvezetés, a ház mögött is egy árokkal vezettem ide a vizet, hogy ne maradjon meg az alap tövében (ez látszik is).

Amik ezután jönnek, ha minden sikerül:

  • elvileg 2 hét múlva be lesz színezve a ház kívülről
  • valamikor utána a redőnyök is jöhetnek
  • a törmelék lerakása után szeretnék térkőszegélyt betonozni a kocsibejáróhóz, amibe jöhet majd zúzottkő, oldalra pedig föld
  • még a teljes földfeltöltés előtt csapadékelvezetés (át kéne fúrni az út alatt, hogy az első tetőkről follyon a patakba, hátul pedig egy ciszternát tervezek pár kútgyűrűből, ami a hátsó tető és a garázs vizét gyűjtené össze)
  • a ház mellett körben le is szeretném kavicsozni, hogy ne legyen felfröccsenő víz véletlenül se
  • garázs is kéne
  • terasz is
  • bentre a beépített szekrények
  • a szekrények hiánya miatt a parketaszegélyt se raktam még le
  • és még ehhez sok pénz, ami nincs :)

Arra gondoltam, hogy mivel nem lesz elég a föld, ami most kijött a ház mellől az egész feltöltéshez, ások egy kerti tavat, mert a kert úgyis nagy, lenne föld dögivel :)

A hitel utolsó részletét még nem kaptuk meg az elhúzódó használatbavétel miatt (ami az áfavisszaigénylés elvi lehetősége miatt várakozott). így még tartozunk rendesen a kivitelezőnknek sajnos. Most erre várunk, már minden papír be van hozzá adva a banknak.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr378523356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása