Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. január 17. 14:09 - csallob

Konyhabútor, haladás, barkácsolás

Valamikor karácsony előtt nekiálltam konyhabútort létrehozni :)
Mire neki tudtam állni, addigra szerencsére a munkalapok is elkészültek, ezt egy újabb utánfutós körrel oldottam meg, hogy hazakerüljenek.

Az első 4-5 nap szinte végig azzal foglalkoztam, már amennyire a lányok hagytak (az Ani sokszor elvitte őket a szüleihez), hogy én tudjak haladni. Aztán karácsony és szilveszter között már csak naponta pár órát csinálgattam, inkább már apróságok maradtak addigra, meg persze még most is van hátra egy csomó minden.

A folyamat során sajnos derültek ki tervezési hibák, pl lemaradt 3 elemről az élfólia, mert elfelejtettem bejelölni a rendeléskor, meg 2 elemet elfelejtettek legyártani, ezeket később pótolták. Fatiplizés során nem használtam távtartót, ezért egy jól látható helyen átütöttem az egyik oldalát, ezt az elemet később kicserélem majd. Pont egy olyan helyen rontottam el, ahol legjobban látszik. A fatiplizéshez vettem egy fúrósablon eszközt, elég hasznos dolog ez a Meisterdübler.

Ha jól emlékszem, dec 23-án tartottam ott, hogy tudtunk sütni főzni mosogatni, a mosogatógéppel viszont volt egy kis szívás: 3 nap után jöttem rá, hogy miért nem tudja kipumpálni a vizet. Neten és a kézikönyvében keresgéltem a 8 villogásos hibakód jelentését (magas vízszint), de az okát nem sikerült megtalálni, amíg egyik éjjel meg nem álmodtam, hogy szétszedem a szifont a mosogató alatt. Na, itt az volt, hogy a kis csonk, amire a mosogatógép kifolyóját kell kötni, és amibe belecsatlakozik, azok között nem volt összeköttetés, Szóval ezt így csinálták meg, hogy ha nincs használva ne legyen lyukas, de azt nem írták rá, hogy ha használom, akkor fúrjam ki. Köszi, kitaláltam egyedül is 3 nap után! Kifúrtam, és minden jó lett, Csak hát azzal volt probléma, hogy kb mindent 3-4-szer szétszedtem, mire minden jó lett, sok idő elment ilyesmivel.

A sütő, főzőlap (indukciós) és páraelszívó (ez még nincs felszerelve) electrolux márkájú, a mosogatógép whirlpool, eddig jó mindegyik. Az indukciós főzőlap nagyon bejött nekünk, nagyon gyorsan felmelegít mindent, tegnap tésztafőzés előtt az is észrevettem, hogy a mágneses térerősség erővonalainak mentén kezdenek először megjelenni a buborékok koncentrikus körökben, tök jól néz ki :)

A felső szekrények később lettek csak meg, mert az alsók voltak a fontosabbak a főzés és mosogatás szempontjából. Mindegyiket egyedül tettem fel a falra, alápakolós módszerrel. A 180-as résznél sajnos a falban nem jó helyre kerültek a merevítők, mert előzőleg máshogy gondoltam, mint ahogy megvalósult. Ezért a falon először meg kellett keresni a függőleges oszlopokat, amikről tudtam, hogy elvileg a saroktól 60 centinként vannak. Ezt sikerült is eltalálni, ezekre fúrtam fel előzőleg kifurkált, 50x4 mm-es laposvasakat, kettőt vízszintesen, amikből kiállt 4 db 6x60-as metrikus csavar előre. A felpakolásnál ezekre szépen felültek a szekrény rögzítői, anyákat hajtottam rájuk, és szerencsére azóta is a helyén van a szekrény, tehát a falban lévő függőleges gerendák jól tartanak.

A konyhabútor kb 6 intenzív munkával töltött nap alatt készült el a mostani állapotára (+ pár óra tökölés később), de még visszavannak olyan dolgok, hogy:

  • fiókok, amikhez az előlapok és a sínek már megvannak, de fióktestkhez kell még bútorlapot vágatni
  • páraelszívó, ehhez is kell bútorlap, kivezetőcső
  • spotlámpák, ezekhez minden kell, csak vezeték van a falban
  • ajtófogantyúk, megvannak, de csak a fiókokéval együtt tervezem feltenni őket
  • sarokelemek ajtóinak felrakásához szintén kell még bútorlap, mert eredetileg nem lehetett pontosan kiszámolni, hogy hol mekkora távolságok maradnak
  • mosogatógép előlapja sincs még feltéve, ami ugyanolyan, mint a bútorajtók

A páraelszívó fölötti részt, amiben spotlámpák is lesznek majd, ami 4 db menetes szárról lóg a plafonról, unokatesóm és a haverja segítettek feltenni. Köszi Tamás és Robi! :)

Jöjjön pár kép a konyhaszerelésről és a mostani állapotról. Az első még nagyon egy kezdetleges állapotot mutat:

imag0166.jpg

Aztán az alsó rész próbája a munkalapokkal együtt:

imag0169.jpg

A következőn látszik a másik irányból a kupi között, hogy a gépek hogyan lettek elrendezve, beépítve: 

imag0192.jpg

Végül a jelenlegi állapot: 

imag0196.jpg

Még korábban a páraelszívót tartó rész stabilabbá tételéhez vettem 4x4-es L vasat, ennek a maradékából oldottam meg a tvrögzítését is a falra. Ez azért volt nehéz, mert ellix márkájú obis fúrókészlettel elég nehéz volt átfútni a 4 mm-es vasat :) Szóval maradt  2 db 50 cm-es darab, ami ppont jó, mivel 40x40-es vesa szabványos a tvrögzítése, így 40 cm-es távolságra kelett lyukakat fúrnom. A tv-nek csak a felső lyukai szolgálnak rögzítésre, az alsókra csak kis méretű L alakú rögzítőket csavaroztam, amik ugyanolyan távolságra tartják a faltól az alját, mint a vasak a felső esetén. Tehát egyik 50 cm-es vasat felcsavaroztam a falra (festés és kifúrogatás után), ebből függőlegesen felfelé kiáll 2 db 6-os csavar anyával rögzítve, amire rámegy a tv hátuljára felcsavarozott másik L vas (nem a legszebb megoldás, de úgyse látszik, meg nem volt kedvem tartót venni sokezerért).

Így néz ki a tv mögött, de úgyse látszik úgy általában:

imag0205.jpg

Így pedig szemből (ezen a kéménynyílások leragasztása is látszik):

imag0201.jpg

 

A konyhabútorral párhuzamosan elkészült még pár dolog. A lányok szobáiba ragasztottam fel falmatricákat, ezt pont a legnehezebbel sikerült elkezdenem, a tündérkurvákkal :D (azért hívon így őket, mert amikor feltettem a falra először a négy sarkot odapöttyintve, elfordultama  simítóért, és addigra leesett és összeragadt; alig tudtak szétszedni, pár csillag és lepke meg is sérült, utólag ez már nem nagyon látszik, mert elég jól sikerült javítanom). Amúgy ez úgy néz ki, hogy egy műanyag fólia és egy papír között van a felragasztandó minta, először a műanyagra kell rásimítani, azzal együtt lehúzni a papírról, majd a falra tenni, és oda átsimítani, hogy a műanyagot le lehessen húzni, és a minta a falon maradjon. Itt látszik valamenniyre a lányok játszós asztala fölött a tündéres falmatrica:

20160115_153706.jpg

A tündérkurvák után a macskák következtek, de eddigre már igen rutinos lettem, sima ügy volt. Ez már egy alvás előtti besötésítés utáni kép, a fal igazából fehér:

imag0204.jpg

És ha már így belejöttem, akkor a fürdő, wc és háztartási helyiség ablakaira is ragasztottam fóliát, ami szerencsére nem akkora volt, mint a felület, hanem méretre kellett vágni, hú de jó volt :) Ezekre azért kellett ez, mert úgy döntöttünk, hogy mégse teszünk ezekbe függönytartót, hanem ezekkel oldjuk meg, hogy ne lehessen belátni. Ilyesmi:

imag0206.jpg

A függönytartók is felkerültek valamikor, ezek ikeásak, de ezt már írtam, hogy hogy jutattak el hozzánk. Azért volt könnyű ezeket feltenni, mert az ablakok szerencsére mindig a külső falakon vannak (nem pedig a válaszfalon), amik esetén a gipszkarton alatt osb lap is van, tiplizni se kellett, csak facsavarral be kellett küldeni. Az első tartónál még két csavart használtam, de itt rájöttem, hogy egy is elég tartónként, így is stabilan a helyükön maradtak.

Aztán időközben függönyeink is lettek, a sötétítőket megrendeltük, és sima függönyöket is vettünk is, meg kaptunk is az anyósoméktól (Anival kiválasztották, és megosztva fizették, vagy ilyesmi). A függönyök nem érnek le egészen a párkányig, de szerintem ez jól van így. A sötétítők a nappaliban lilák, a lányok szobáiban rózsaszínek (amikről kiderült, hogy a déli alváshoz lópikula), a dolgozóban barnák. Ja, és azért kellett mindehova sötétítő, mert a redőnyöket csak a tavaszí külső színezés után lesz értelme feltenni, ezt is megszívtuk.

A lányok egyik szobájában, ahol most még mi alszunk, így néz ki a függönyös téma (a micimackós az egyetlen függöny, ami eltér a többitől):

imag0202.jpg

A nappali egy szép sötét képen (:D):

imag0194.jpg

A kanapé most úgy van optimalizálva irányügyileg, hogy nem a tvnézés a fő funkciója, hanem hogy a lányoknak sok hely legyen játszani (amúgy tv szolgáltatásunk sincs még).

A padlásfeljáróhoz terítettem egy 10 cm vastag isover szigetelést, ami megmaradt a falakból és szerencsére itthagyták, így már a feljáró zárjának fémjén nem csapódik ki a pára többet.

Időközben vettünk egy párátlanító gépet is (ROHNSON R 9112), mert elég durva páratartalom szokott lennie néha, mivel a lányok miatt nem vagyunk sikeresek a szellőztetésben. A kémény mellet megjelent egy vízfolt a plafonon (nem nagy, csak 10 cm átmérő), amikor jobban hideg volt, és szép lassan rájöttünk, hogy nem föntről jött a víz, hanem a pára csapódott ki, mégpedig úgy, hogy a kéményen alul van egy rácsos szellőző, ami a köpenytégla és a kerámiacső közötti üreggel van kapcsolatban, Ezen ahogy ment ki a meleg levegő, a szállított párát a padlásra vitte, ahogy mivel hidegebb van, kicsapódott, átitatta a köpenytéglát, és visszacsöpögött a gipszkartonig, Most leragasztottam minden kéménynyílást a lakótérben meg is szűnt a probléma. Ha jövőre már meglesz a kandalló és használatban lesz a kémény, elvileg nem lehet ilyen baja.

A párásodást leszámítva semmi probléma nem volt eddig, meg vagyunk elégedve a házzal. Viszont az udvar katasztrófa. Egyik nap olyan meleg volt, hogy akkora sár lett, hogy alig tudtam kimenni a kocsival az udvarból. A ház előtt is a sárban áll szegény autó állandóan. 

Az összes dolog közül csak a sütő és főzőlap áramra kötését csinálta egy villanyszerelő, ami a garancia feltétele, az összes többi dolog saját cucc, ezt csak azért írom, hogy ha bárkinek kell ilyesmi konyha, jó pénzért tudok vállalni :)

Most kb leírtam mindent, ami a múltkori bejegyzés óta történt, ezután igyekezni fogok gyakrabban írni, biztos többeket érdekel :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr288264210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása