Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2023. december 06. 10:53 - csallob

3D kerítés

Amikor kész lett a házunk, a kocsibejáró felőli oldalon nem csináltunk kerítést végig, hanem csak a ház hátsó sarkától indult, hogy ne lásson annyira az összes szomszéd. Mert ugye nekik nem igazán vannak kerítéseik. Akkor az volt a lényeg, hogy gyorsan és gazdaságosan legyen valami, itt írtam róla:

Régi kerítés linkje

A hőre görbülő oszlopok miatt ez mostanra egész rendesen kezdte megadni magát, ezért már idén tavasszal valamikor megvettem a 3D kerítést. Aztán nyáron a melegben nem volt kedvem nekiállni, főleg, hogy a föld is kemény volt.

Először el kellett bontanom a régi kerítést, hogy tudjak kihúzni madzagot és mérni. A vetemedős oszlopokat, amik nem voltak betonozva, egy házibarkács emelővel szedtem ki:

img_20231101_113705.jpg

A lányok is segítettek, csak túl könnyűek még mindig:

img_20231101_122203.jpg

A madzag kifeszítése után kimértem az új oszlopok helyét, amit pontosan kellett csinálni, mert az oszlopok középtengelyeinek 258 cm-re kell lenniük egymástól. Ezeket leszúrt fadarabokkal jelöltem ki. 
Aztán kocsibejáró szegélyéből kellett kivágnom/vésnem az oszlopok helyeinél (6 db), ami nagyon jó munka. Bevagdostam gyémántos flexkoronggal, aztán véstem a pneumatikus fúró-vésővel. Szerencsére eltörtem egy SDS vésőt, ami eredetileg a hyundai gépemhez volt, majd vettem egy makitát, amivel gyorsabban ment :D

Ezt követően mákom volt, hogy jött pár esős nap, egész könnyen ki tudtam fúrni a jó kínai földfúróval a lyukakat (16 db). Figylenem kellett arra, hogy a szomszéd szennyvízcsöve pont ott van elvezetve a telekhatáron, ahova a kerítés került, szerencsére nem fúrtam bele.

A Csipivel bebetonoztuk az oszlopokat, amihez egy deszkából készült pontos távolságmérő segédeszközt használtunk, de nincs róla kép.
Az oszlopok magassának a különbségeit leszartuk, a függőlegességre koncentráltunk, nagyon fasza is lett:

img_20231105_132641.jpg

Aztán egy következő alkalommal feltettük a kerítésmezőket, akkor derült ki, hogy a betonozást sikerült szépen pontosan megoldani, mert minden távolság jó lett:

img_20231111_135634.jpg

Az utca felől indultunk, és egész sokáig kiadta, hogy az egymást követő mezők egy magasságba kerülhettek, talán az utolsó ötöt kellett csak lépcsőzetesen rakni az udvar szintjének emelkedése miatt.

img_20231111_153919.jpg

Utólag levágtam az oszlopok tetejéből, ahol és amennyit kellett, majd rájuk tettem a kupakokat.

Ami még esetleg említésre méltó, hogy a legelső oszlopot az utcafroni kerítés oszlopához rögzítettem vegyi dűbeles ragasztóval, az utolsó pedig nem lett betonozva, mert a hátsó drótkerítés betonoszlopja mellé kellett volna, ezért csak leütöttük a földbe (majd ehhez kell valami pántot csinálnom, hogy összerögzítsem a kettőt rendesen - most csak dróttal van összetekerve).

November 1-én álltam neki, 5-én betonoztunk és 11-én raktuk fel a kerítésmezőket. Pont végeztünk a nagyobb hidegek előtt, szóval mindenki boldog. Most éppen esik a hó, csináltam képeket, ahol a kupakokkal együtt látszik a kerítés:

img_20231206_071726.jpg

img_20231206_104817.jpg
Viszont ami még hátra van, az a befűzhető pvc szalagok, amiket szintén megvettem, de már nem volt kedvem a hidegben nekiállni.

Címkék: kerítés
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9918274885

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása