Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2022. december 02. 11:37 - csallob

Mopedrally bonyodalmak

Valamikor írtam róla, hogy tervezem upgradelni a retekmotort, és az am6 blokkal milyen menő lesz...
Na ez mostanában nem fog összejönni, mert szigorodnak a mopedrally szabályai, ami szerint nem lehet modernnek számító vízhűtéses kisenduróval részt venni. Valamint a nagyon bütykös cross gumi sem engedélyezett. De azért a tervezett motort még mindig szeretném megépíteni, csak nem erre a célra és így most emiatt tolódni fog a projekt.

A lényeg, hogy újra simson alapokon kell megvalósítanom a mopedrallys álmokat :D
Ezzel az a gond, hogy a Star vázat, amelyik már mókolva lett, odaadtam a tesómnak, most arra van felépítve a övé és ez így is marad. Azt azóta, hogy legutóbb írtam róla, mégjobban átalakítottuk (CPI első villa, 16" tárcsafékes pitbike kerék), itt van róla egy kép:

img_20221119_142306_1.jpg

Kell még rá egy nagyobb féktárcsa, meg itt még nem volt rajta a féknyereg, mert felújításon van a Javtech Lacinál.
Az átépítésről azért nem írok többet, mert az enyém is teljesen hasonló lesz. Viszont ezeket a bütykös gumikat le kell cserélnünk a  fent említett okok miatt. Szerencsére a simsonok még mindig mehetnek, a supermoto villa meg nem lesz gond, ennek már utánajártam.

Na de térjünk rá a sajátomra. Itt maradt az Ádi váza, van blokkom, kerekeim, vettem egy hátsó lengővillát, aztán vagy egy yamaha tank, vagy egy komar tank...
Aztán a retekmotor egész elejét bele tervezem faragni, de így különbözőek lesznek a kerekei, ronda lesz, de mindegy (viszont az am6-os motorhoz nem marad első lengéscsillapító, majd ahhoz vennem kell valamit).

A babettagyújtásos, membrános, 6 felömlős blokkot tervezem beletenni, a 19-es dellorto karbival:

img_20221107_163507.jpg

A hátsó villát már le is fújtam feketére, meg kicseréltem benne a szilenteket:

img_20221109_140856.jpg

A váz nyakát lerövidítettem, hegesztettem bele egy csövet erősítésnek, lefestettem sprayvel igénytelenül feketére. Aztán a Csipi esztergáltatott nekem is (mint az Ádinak is) csapágyházakat kúpos 32005 csapágyakhoz, amiket be is szereltem:

img_20221127_132149.jpg

Sikerült az alsó kormánycsapágyat is kicserélnem az alsó villabefogón, de beszereléskor kiderült, hogy fél centivel kevesebbet kellett volna levágnom a kormánynyak csövéből, ezért ahhoz most várok egy alátétre. Tegnap este nem bírtam, úgyhogy nekiálltam összerakni a hátulját, mert azzal tudok haladni. Most itt áll két lefejezett motor, mert a Retekből kivettem az elejét, hogy átrakhassam a Starba:

img_20221201_175331.jpg

Szóval így állunk most, sietni kell, mert jön a tavasz :)

Jaa, és most a Javtech Laci is meg van lőve, mert ő is pont nekiállt egy am6 blokkos motort építeni, ami már nem legális mopedrallyra. De a kedvenc fűnyírószerelőmmel ahogy múltkor összefutottam, kérdezte, hogy kell-e simson. Természetesen kell, így lett a Lacinak egy S50B és Schwalbe, amikből csinálhat mopedrally gépeket. Jövő héten viszem neki a szajrét:

img_20221125_141940.jpg

img_20221125_142200.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6217992898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása