Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2021. március 27. 21:49 - csallob

Retekmotor V. - Ledes elektronika és világítás

Még a világítás előtt azon agyaltam, hogy hogy tudom megoldani a féklámpát egy olyan motoron, aminek hidraulikus fékjei vannak. Aztán egyszer csak megvilágosodtam, hogy létezik hozzá hidraulikus féklámpakapcsoló. Rendeltem is egyet, M10 1,25 menetemelkedéssel, de amikor kivettem a csavart és összehasonlítottam, rájöttem, hogy 1-es menetemelkedésű volt benne. Ekkor rendeltem M10*1-est. De a betekeréskor kiderült, hogy fékhenger valamikor 1,25-ös lehetett, csak az előző gazdája beleerőltette az 1-es menetű csavart. Így tehát én is az 1-est választottam. így néz ki egy ilyen:

hidr_feklampakapcs.png

Itt pedig az eredetileg bent lévő csavar (M10*1), és az M10*1,25-ös menetemelkedesű kapcsoló (amit nem használtam fel) látható:

img_20210324_173838.jpg

A világítást pedig először egy olyan babetta világítótekerccsel próbáltam megoldani, ami az 51-es simsonomról maradt (és valaki korábban újratekercselte), mert egy ilyenről működik az 51-esemen is a ledes világítás (erről itt korábbi poszt részletesen). Aztán mivel ez az egy tekercs kevésnek bizonyult, mellé tettem sorbakötve még egy ugyanilyet, ekkor még rosszabb lett az egész. Mindig próbaizzóval (12V 21W) ellenőriztem, hogy meg bírja-e hajtani, vagy esetleg kivágja. De az első esetben alig pislákolt, a másodikban semennyire, pedig szakadás nem volt, azt ellenőriztem.

Valamikor rápróbáltam egy elfekvő blokkra a nagyvasmagos tekercses alaplapot, amit ITI Tamástól kaptam, sajnos a Star blokkon nem fér el a ventilátorkerék alatt, majd jó lesz másra valamikor.

Végül a megoldás az lett, hogy 2 gyári kicsi babettatekercset sorbakötve feltettem, ellenőriztem a próbaizzóval, és minden jó lett, ezután rákötöttem az egyenirányító-feszültségszabályozóra, szépen működik.

A képen a két rondán tekercselt nem működő-, és a két szépen tekercselt bevált gyári tekercs látható:

img_20210327_165652.jpg

Itt egy rövid videó a fényéről: https://youtu.be/NLUNS3m9qQg

Leírok pár mérési eredményt és adatot, hátha valaki ezzel próbálkozik még rajtam kívül:

  • tehát 2 db kicsi babetta világítótekercs sorbakötve, a két vége kivezetve (tehát testről leválasztva)
  • a két sorbakötött tekercs ellenállása 0,6 Ohm (nem járó motor esetén)
  • alapjáraton 8V körül mértem próbaizzó mellett
  • magasabb fordulaton 12-13V-ot szintén próbaizzó mellett (ez még nem max fordulat volt, mert még nincs rögzítve a tankom, leesne a rázkódástól)
  • első led fényforrás Ba15s 600 lm 7,5W
  • hátsó és féklámpa led fényforrásai Ba15s 360-360 lm 1,8-1,8W

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6916482394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása