Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2021. január 27. 21:13 - csallob

Retekmotor III. - az összeszerelés folytatása

A múltkori bejegyzésem óta szerencsére voltak megint fejlemények.

Felkerült a kipufogó, amiről egy kis dróttal piszkálással kiderítettem (Javtech Laci javasolta a vizsgálatot), hogy ki van herélve, szóval a konfúzorban lennie kellene egy benyúló csődarabnak. Emiatt elvileg magas fordulaton nagyon megy, de alacsony fordulaton harmatgyenge lenne. Szét kell majd vágnom és megoldani.

img_20210101_155753.jpg

Vettem 16-os első lánckereket a meglévő hátsó 45-ös mellé, meg persze láncot. Ezzel az áttétellel, 17"-os kerékkel elvileg 61 km/h lesz a végsebessége 8000-es fordulaton. Az az érdekes, hogy a hátsó derbi lánckerék elvileg 420-as lánchoz való, amire rá kéne mennie a 428-as simson láncnak (mert ha mindent jól tudok, csak a szélességben különbözik), de nem így lett. Egy csomót (kb 1 mm-t) le kellett köszörülnöm a vastagságából, hogy illeszkedjen. Itt látszik, hogy nem megy rá:

img_20210109_100122.jpg

Így oldottam meg a köszörülést (le is vettem a lánckereket a kerékről az egyik oldallal végezve, majd megfordítottam, szóval mindkét oldalról jött le belőle):

img_20210109_110343.jpg

Igazítás után pedig tökéletes lett:

img_20210109_110334.jpg

Rápróbáltam a motorra az ülést és a tankot, amik ugye nem a vázhoz valók, ezért van mit faragni továbbra is. Mivel a váz homokszórva és festve volt, nem akartam már ráhegeszteni semmit, hanem csináltam egy konzolt, ami tartani fogja az ülés és a tank találkozásánál mindkettőt. Aztán elfogyott a porbeles hegesztőhuzalom, nem készült el teljesen. Erről majd később, ha már meglesz. Itt látszik a próba:

img_20210110_154507.jpg

Kicitromsavaztam a tankot és feltöltöttem tiszta benzinnel, hogy ne rozsdásodjon. Erre majd figyelnem kell az első indítás előtt, hogy tegyek bele 2T olajat.

Előre szerettem volna venni MZ TS-hez való lámpatartót, mert pont jó lenne, de sehol nem lehet kapni. Ezért összedobtam egyet olcsón gumis csőbilincsből és szeglemezből:

img_20210116_130723.jpg

Felpróbáltam a sárvédőket is (egyik korábbi képen látszik), ezekhez is kell majd valami konzolokat rittyentenem, mert persze, hogy semmi se illeszkedik a tákolt motorhoz.

Aztán voltam esztergályosnál leadni egy kis rendelést, mert a kényszerhűtés kereke nincs szépen központosan megoldva az enyémen, meg a tesómnak és a Chrisnek (mindketten jönnek mopedrallyra) a motorjain is babetta gyújtás lesz, kellenek közdarabok. Ezzel a megoldással nem központosan helyezkedik el a hűtőkerék:

img_20210106_111527.jpg

Rendeltem egy univerzális kormánymerevítőt, hogy védjen az eséskori görbüléstől, de sajnos nem lett jó. Simson kormányra ok, de a Renthalra túl keskeny, ezt is meg kellene oldatnom az esztergályossal, mert így semmi értelme:

img_20210120_125011.jpg

A féklámpa kapcsolóját még nem tudom, hogyan fogom megoldani, mert a tárcsafék hidraulikus volta miatt olyan kicsit mozdul a pedál, hogy a húzórugós megoldás nem tűnik kivitelezhetőnek.

És ami még fontos, a Laci javított valakinek ilyen MGX-et (ha jól tudom, kettőből kellett egyet csinálni), és így tudott nekem szerezni gyári csomagtartót, ami nagyon jól fog jönni. Egyelőre még csak képem van róla, mert Kanizsán van a műhelyében:

received_256781095883505.jpeg

Itt tartok most, remélem, hogy nem sokára egy indítás jön, amire van esély, hogy nem lesz gond, mert a szétszedés előtt teljesen működőképes volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2816404082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása