Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2021. január 01. 12:15 - csallob

Retekmotor II. - Váz összeszerelése

Visszakaptam végre a cuccokat a homokszórás és fényezés után (ez volt dec 23-án), úgyhogy neki is tudtam állni 28-án egy kis szerelgetésnek. A legfontosabb a mopedrallys Retekmotor, aminek a 2021-es rallyra kész kell lennie és amiről ez a poszt szól (viszont így már nem is olyan retek, mint a megvételekor volt) :)

Mivel üres a garázs (spoiler alert: majd írok az Avensisről valamikor), volt sok helyem megkezdeni az összeszerelést.

A vázat a hátsó villával és a teleszkóppal könnyű volt összerakni, mert azok tiszták lettek, viszont a többi alkatrészt mindig tisztítgatnom kell a beszerelés előtt.

Szóval ez a motor egy nagyon sok mindenből összerakott öszvér, Malaguti MGX vázban Star motor, Puch kerekek, de erről korábban írtam már.

Ez itt egy ideiglenes szerelőállás :)

img_20201227_155154.jpg

A garázsban nincs rendes lámpa és kupi is van rendesen, de mindegy :)

Aztán egy kép a jelenlegi állapotról:

img_20201231_163819.jpg

  • a tárcsafékeket úgy, ahogy voltak visszatettem, fognak rendesen (egy simson fékhez képest meg kurvára)
  • az első teleszkópokkal semmit se csináltam, csak visszeépítettem
  • kormánycsapágyat is visszatettem az eredetit
  • a lábtartók is úgy, ahogy voltak, visszakerültek (persze tisztítás után)
  • a kerekekről korábban írtam, hogy új gumit kaptak, és egy új hátsó 45 fogas lánckerék is felkerült
  • új markolatokat tettem a kormányvégekre, ezek valami puhák (a simsoné tavaly nagyon szétcseszte a tenyeremet)
  • betettem a blokkot is egy kis tisztogatás után, majd még az első lánckereket ki kell cserélnem, meg olajat, meg légszűrőt

A blokkot jól megtisztogattam a beszerelés előtt, meg feltettem a korábban előkészített babetta világítótekercset, amiről a világítás fog menni. Ha nem lesz jó, akkor van még tartalék nagyvasmagosom is, amit a fórumos Tamástól kaptam, aki a ledes világítás elektronikáját is elkészítette nekem.

Itt a blokk a világítótekerccsel:

img_20201231_144157.jpg

Aztán a világítóelektronika a vázon (azt hiszem, így jó helye lesz a tank alatt és nem fogja zavarni a gyújtás - itt még a régi FAGY gyújtáselektronika került rá, de cserélem majd, mert repedt a háza):

img_20201230_150156.jpg

Szép homályos kép :)

Folytatás következik majd a tankpucolással, elektromos dolgok összekötésével és a lámpákkal, valamint az üléssel, kipufogóval, aztán kész is lesz minden :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1816367222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása