Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. szeptember 27. 18:40 - csallob

Új motorprojektek a télre

Az idei mopedrallyra épített kismotorom kormánymegoldása nem vált be, nagyon rosszul manőverezhető egy S51-hez képest is. Lehet, hogy az utángyártott golyóskosár miatt, de valahogy sehogy se lett jó. Nagy valószínűséggel emiatt estem-keltem a homokban.

Most az a tervem, hogy ezt a motort visszaépítem eredeti, vagyis ahhoz közeli állapotúra, így lehet egy szép Starom. Jófogáson találtam is hozzá 24 ezerért új vázat (mert a másik nyakcsövét lerövidítettem), tankot (mert a meglévőt lezúztam a mopedrallyn), és egy lámpaidomot (ami nekem eddig nem volt). Fater hozta el Siklósról, mert járt arrafelé. Egy bajom van, nem tudom eldönteni, hogy homokszórassam-e. Ez azért dilemma, mert az új váz mintha még gyári színű lenne, és nem is ronda. A sárvédők viszont annyira rozsdásak, hogy szerintem szétvinné a homokfúvás.

Ezek után viszont nem lenne mopedrallys közlekedőeszközöm, de szerencsére a mopedrally utáni héten kaptam egy emailt a simson tuningolás fórumról S51es nicknevű Ferenctől, hogy talált egy érdekes valamit:

img_20200912_135809.jpg

Ez egy Simson blokkos, Babetta gyújtásos, Puch kerekes, Yamaha DT tankos, Derbi rezós és hátsó lánckerekes Malaguti MGX vázas kismotor. Győr mellett volt Ásványrárón, de már kb 3 hete nálam van. Amit fontos róla tudni, hogy 35 ezer volt, és működőképes. 17-es kerekek vannak rajta, 50 cm3-s, 6 felömlős a henger állítólag, membrános a szívócsöve. A fékek is működnek, elöl hátul tárcsa (Brembo feliratokat találtam a fék tartályain, nem rossz). A hátsó Derbi lánckerék 53 fogas, az első Simson 15-ös. Mentem már vele kétszer is próbakört, de nem emlékszem, hogy régebben milyen sebességmérő alkalmazást használtam, és mindkét alkalommal valami mást próbáltam, de egyik se mentette el az adatokat, szóval csak tippelem, hogy 45-nél nem nagyon mehettem többel (főleg, hogy földúton mentem, nincs még biztosításom se, és szarrákopott utcai gumik vannak rajta). Találtam egy jó áttételszámolót (https://www.gearingcommander.com/), ami szerint a mostani áttétellel és kerekekkel 45 km/h a végsebessége 7000-es fordulaton. Amit eddig találtam a neten, Derbi lánckerékből 45 fogas a legkisebb, amivel 16-45-ös fogszámok esetén 56 km/h lenne a végsebessége szintén hétezres fordulatnál. Ami az idei tapasztalataim alapján mopedrallyra kb jó is. De lehet, hogy 15-45-öt fogok választani, amivel erősebb és használhatóbb lenne.
A kerékméret viszont nem szerencsés, mert a crossgumik leginkább nem 17 colosak, de nem fogok belekezdeni kerék cserélgetésbe, meg ilyesmi, mert akkor megint elszállnak a költségek. Eddig rendeltem hozzá egy Yamaha benzincsapot, 2 Heidenau K46  2,75-17 gumit, belsőt, tömlőszalagot, ami pont annyiba került, mint a motor, tehát 35. Ki kell pucolni a tankot is (eddig a Star tankjával próbálgattam). Valamint világítás is kell rá, amit az ITI Tamás-féle ledesítéssel fogok megoldani, ezt csináltam meg a piros S51B-men is (írás róla itt).

Ma teljesen szétkaptam atomjaira, mert ennek a vázát azért le kellene homokszóratni, mert undorítóan néz ki (a festése is, meg a sok taknyolt hegesztés is).

Ismét nem fogok unatkozni a télen és az Ani is örül a harmadik motornak :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9316217394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása