Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. május 31. 17:04 - csallob

Kertbenrohasztott Star VIII.

Tegnap lett volna a mopedrally, de mivel előre lehetett tudni, hogy elmarad, széjjelborítottam szinte mindent a motorkán. :)

img_20200516_183540.jpg

A kerekek Kanizsán vannak a Halász Javtech-nél, talán 3 hete vittem le, amikor Csurgóra mentünk (köszi, Laci), centírozás volt a cél, de egyiket újra is kellett fűzni. Aztán akkor új csapágyakat is kaptak, defektgátlót is, meg az első keréken régi utcai gumi volt, azt is cserélte olyanra, mint a hátsón ami van. A próbaköreim alkalmával néha már kimerészkedtem a főútra is, és így sikerült észrevennem, hogy akkora nyolcasok vannak a kerekekben, hogy brutáldurva, ezért kellett a beavatkozás :)
Talán én is elszórakozhattam volna vele, de mivel kerítést kell építenem, nem tudok mindent megcsinálni, meg nem is csináltam még soha ilyet. Persze mindent el kell kezdeni egyszer.

A blokkban kicseréltem egy papírtömítést, mert a gyújtás alatt eresztette a váltóolajat:

img_20200516_183520.jpg

img_20200516_184614.jpg

Szintén a próbakörök alkalmával derült ki az is, hogy a kipufogó állandóan leér és szétesik :D
Az volt a probléma már kezdettől fogva, hogy a tákolt fékpedálra (ezt így kaptam a vázzal együtt) csináltam egy fékpálcahúzót, ami túlságosan kiállt, amitől nem lehetett eléggé felemelni a kipufogót. Ezen is alakítottam: vágtam a fékpedál kiálló részének a hosszából is, meg a fékpálcahúzó vastagságából is. Most kb 6 centivel feljebb áll a kipufogó a hátsó bilincsnél, és így már nem kell bele a toldólemez-darab, amivel a tartórudat eredetileg meghosszabbítottam:

img_20200518_162332.jpg

Átalakítottam az első lámpát is valamikor még korábban, mert először úgy tűnt, hogy a 35W-os tányéros izzó, és egy 10W-os hátsó jól bírja ducati gyújtás által termelt áramot, de kiderült egy nagyobb menésnél, hogy mégse :)
Bemókoltam egy 55W-os H1-es izzót, ami most már jól bírta az utóbbi alkalmakkor, de a hátsók így is szétolvadtak, pedig így tutira megvan a 65W-nyi izzóteljesítmény-felvétel. Az az érdekes, hogy amikor hátsó+féklámpa kiolvadnak, az első nem, pedig akkor már csak 55W-ot tud felvenni egyedül. Na erre azt eszeltem ki, hogy hátra 24V-os izzókat teszek be, amiket már be is építettem, de kipróbálni nem tudtam, mert még nem mentem el a kerekekért. Következő hétvégén elvileg megyünk a szüleimhez, akkor elhozom a kerekeket. Nem tudom, hogy jó lesz-e így, hogy 24V-os izzók lesznek hátul... Ha adnak valami fényt és nem olvadnak ki, akkor nekem jó lesz. Meg remélem, hogy a rendőrnek is. :)

Most tökre olyan érzésem van, mintha eltűnt volna egy poszt, mert mintha a kipufogó kiégetéséről írtam volna már. Na mindegy, szóval valamikor kiégettem a kipufogót. Felpakoltam téglákra, begyújtottam gázégővel, aztán nyomtam neki a levegőt kompresszorral. Szépen végig is égett, kb 2 kilóval könnyebb lett, és szépen el is színeződött, de az kit érdekel. Biztos a szomszédok is örültek a szép tömény füstnek, de ők meg állandóan nedves gazt égetnek, úgyhogy most jól megkapták :D Viszont a végére a kompresszor olajellenőrző műanyag csavarja megadta magát. Korábban is láttam, hogy ott szivárog az olaj, de most elfosta magát. Azóta viszont garanciában javították (Einhell egyébként, semmi komoly, de jó tudni, hogy van jól működő szervizük).

img_20200411_154234.jpg

Tényleg olyan érzésem van, mintha eltűnt volna egy poszt, mert a minarelli légszűrőről is mintha írtam volna már. Szóval valamikor feltettem egy robogóra való, szivacsos légszűrőt. De mégse jött be, úgyhogy azóta le is szedtem. Ez porszívócsővel volt bekötve a karburátorhoz. Úgy tűnt, hogy megy vele a kismotor jól, de mégis lehet, hogy karburátorproblémák vannak még mindig. A legutóbb ezt a légszűrőt ledobtam róla, és a porszívócső végére egy pudingosdobozzal átmérőt bővítve feltettem egy rendes simson légszűrőt. Aztán arra jöttem rá, hogy tényleg a benzin nem elég neki egy bizonyos fordulat fölött: mert az van, hogy amikor nagyon pörög és gyorsan mennék, lehörög. Aztán egyik éjjel megálmodtam, hogy mi van ha ráhúzom ilyenkor a szívatót.. Mindig azt hittem korábban, hogy sokat kap, de így kiderült hogy keveset, mert szívatóval szépen megy tovább. Főfúvókát is cserélgettem párszor, most már nem is tudom, mekkora van benne, de azt hiszem, hogy 75-ös.

Itt látszik, amikor a minarelli még nem volt leszedve, csak kikötve, de a pudingosdoboz már üzemelt:

img_20200501_113959.jpg

Van egy övtáskában tartott telefonnal felvett videóm legutóbbról: youtube link

Azóta vettem egy Lamax X3.1 Atlas sportkamerát, ami olcsó, és nem profi, de csak jó lesz. Régebben nyertem egy alap goprot, amit eladtam, mert minek az nekem :) Most ugyanannyiért vettem ezt.
Talán itt hallatszik, hogy alacsony az alapjárat. Ekkor már a Simson légszűrő volt rajta, de még nem jöttem rá a szívatós trükkre.

Tegnap behegesztettem egy merevítést a vázba, mert a mopedrally facebookcsoportban azért lehet látni váztöréseket (a képen látszik a pudingosdobozos légszűrőmegoldás is jobban :) ):

img_20200530_092431.jpg

Csak így fér el a tank alatt, a tank pedig nem lehet másik, mert hozzámnőtt a Startank:

img_20200530_153253.jpg

Valamikor lefestem a tankot is rendesen.

Aztán még a végére egy mai hekkelés: pár hónapja rendeltem egy tükröt, amit tegnap fel akartam tenni, de rájöttem, ennek 10-es menete van, én pedig 8-asat rendeltem, ezt ellenőriztem is. De mivel sok idő eltelt azóta, hogy rendeltem, nincs kedvem visszaküldeni, meg ilyesmivel szórakozni. A ragasztásnál sniccerrel le tudtam venni a tükörlapot, a szárát meg kicseréltem egy 8-as menetes szárra, amit meghajlítottam. Így rövidebbre is vettem az egészet, nem fog úgy kiállni és beleakadni mindenbe. Aztán visszaragasztottam a tükörlapot és igen jó lett :)

img_20200531_105357.jpg

Ha meglesznek a kerekek, akkor még karbit kell állítgatni, aztán valami normálisabb ülést rittyenteni, és lassan kész leszek. Ilyen szempontból nem bánom, hogy halasztva lett a mopedrally. Lehet, hogy a hátsó ezeréves lengéscsillapítókat is ki kellene cserélnem, mert ahogy mostanában a kerekek hiánya miatt párszor mentem a másikkal (S51B), észrevettem, hogy az milyen jól csillapít :)

Ja, és a héten találtunk a Petinek egy Malaguti F12 robogót Lentiben és el is mentünk érte. Ő mindenképpen valami automata dolgot akart, mert még sose motorozott, ez meg pont jó:

img_20200526_192542.jpg

És ugye hogy mennyire harmonizál a színe az F Astrájáéval :)

Erre a robogóra pont jó lesz a nálam feleslegessé vált légszűrő. Ez egy fekvőhengeres, vízhűtéses Minarelliblokkos cucc. Megy 70-et simán, elvileg jó lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9915731530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása