Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. április 04. 19:17 - csallob

Kertbenrohasztott Star VII.

Alakulnak a dolgok végre, bár még semmi sem tökéletes. Meg hát nagyon valószínű, hogy a mopedrally is elmarad, vagy későbbre tolódik.

Elég sok mindent megoldottam az utóbbi időben, most ezekről vázlatpontszerűen fogok írni:

1. Féklámpa és vezetékelés, lámpák bekötése

Először is megnéztem egy akksi és egy izzó segítségével, hogy a féklámpa kapcsolója hogy szuperál:

img_20200301_114804.jpg

Aztán tákoltam egy tartót hozzá, szintén a kiváló taknyolóhegesztéses technikámmal (erről nem találtam képet, majd legközelebb).

És végül bekötöttem a lámpákat. Elöl egy babetta lámpa van, abba csak egy 25W-os tányéros izzót lehet tenni, szóval ez van. Hátul valami univerzális lámpa, amibe egy 10W-ost raktam hátsó izzónak és egy 21W-osat féklámpa izzónak.

A vezetékelés nagyon durván egyszerű:

  • befelé jön egy barna test (-) és egy sárga világítás vezeték (+)
  • a testet elvittem előre és hátra a lámpákhoz
  • a pozitívot előre hátra fixen, a féklámpáét pedig megszakítja a féklámpakapcsoló, de fékezéskor összezárja (fasza mi?)
  • aztán van még a leállítás, amihez vettem egy hulladék műanyag kormánykapcsolót, amit csak erre akartam használni, háromféleképpen kötöttem be, de annyira fos, hogy néha érintkezik és általában nem. Ezért átkötöttem az első lámpába, amin van egy piros kapcsoló, amit eredetileg semmire se akartam használni

 Ennyi a dolog itt a vilanny-kötődobozban:

 img_20200403_153218.jpg

2. Lábtartó

Nem tudtam az eredetiekből kiszedni a leflexelés után a csonkokat, fordítva se akartam feltenni őket, mert szét vannak kalapálva, ezért maradék vascsőből megcsináltam. Ez a földfúráskor maradt, az átmérője 2 mm-rel nagyobb, de simán ráment a lábtartógumi (egy kis szappanozás utáni erőkifejtéssel).

img_20200314_135120.jpg

Le is festettem feketére, de itt még csak alapozva volt (a hátsó fékpálcahúzót is itt festettem):

img_20200314_155830.jpg

 

3. Régi sisak

Egyszer írtam, hogy utáltam a régi sisakom színét, de mopedrallyra pont jó lesz. Azt nem tudom, hogy akkoriban miért nem vettem észre, hogy nincs lakk a matricán.

img_20200315_095357.jpg

Simán lejött a matrica, aztán féktisztítóval és ronggyal lekapartam a maradék ragasztót.

img_20200315_104114.jpg

4. Karburátor beállítása

Nagyon nem akart menni a motor, semmi alapjárata nem volt. Adtam neki még egy nagyon kicsi előgyújtást, amennyit az alaplap még képes volt elfordulni. Aztán teljesen felújítottam a karburátort (72-es főfúvóka van most benne). Itt méregettem az úszó két végállását tolómérővel és nagyon koncentráló arckifejezéssel :)

2020-04-03.jpg

Itt pedig látszik, hogy minden csillivilli új:

2020-04-03_1.jpg

Látszik, hogy még mindig az a fos direktszűrő van rajta, a rendes légszűrő még todo.

Ilyen szép lett, de itt még a kétfelömlős hengerrel:

img_20200329_100529.jpg

Az index fórum Simson tuningolás topikban sok segítséget kapok ehhez, itt: https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9018778

5. Új hengerszett, egy régi DDR henger felújítva, 4 felömlővel, mart hengerfejjel, HGM dugattyúval (https://hengerfuro.hu/)

Ennek 44-es furata van, 60 cm3 (http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/hu/simson-star-schwalbe-604-tuning-henger-fej):

img_20200402_125739.jpg

A szívónyílás 19 mm-es, a kipufogónyílás is fel van kicsit bővítve, a hengerfejből kb 3 mm van lemarva. Ezt tegnap tettem fel, és egyelőre a 16n1-11 karburátorral próbálkozom 72-es fúvókával. De szerintem holnap nagyobbat rakok bele, mert amikor igazán gyorsan mennék, mindig megfullad szegényem. Múlt hétvégén elég nagy sikernek éreztem, hogy lett végre alapjárat, most meg hengert cseréltem, van még mit állítgatni a karbin.

Itt egy kép felszerelés közben:

img_20200403_153202.jpg

És mégegy:

img_20200403_154941.jpg

Ilyen szépen pöfög: youtube link

6. Ülés átalakítása

Hát ez még mindig nem az igazi, de ledobtam az S51 ülést, mert egy korábbi próbakörön éreztem, hogy nem lesz úgy jó. Hegesztettem egy keretet L vasból a taknyolóhegesztéses technikámmal (így lesz egy kis csomagtartóm is, mert ez bármit elbír gumipókkal), majd felcsavaroztam. Ezen most egy fa pallódarab van egy félbevágott ülésszivaccsal, amit ráragasztószalagoztam :) Az a jó, hogy így jó magas, de majd valamit még kezdeni kell vele.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4315586716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása