Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. március 07. 16:07 - csallob

Kertbenrohasztott Star VI.

Ez itt a gyújtásbeállításról szóló poszt (Ducati Energia Simsonra alakítva).

A neten található információk félrevezettek, így nem sikerült beállítanom a gyújtást. Elvileg a lendkerék szaggatott jelzésének kellett volna lennie annak a pontnak, ahol a szikrát adja, de sajnos mégsem, erről írtam is múltkor. Aztán még olyan félrevezető infó is jött, hogy a lendkeréken az északi mágneses pólusoknál gyújt, ami igaz is lehet, csak akitől kaptam az infót, küldött egy képet, amin az iránytű északi jeleinél voltak a jelölések, és egyikőnknek se esett le, hogy azok a déli pólusok :)

A megoldás a következő lett:

  • a főtengely anyájánál fogva megforgattam fúrógéppel és közben stroboszkóppal megvillogtatva megkaptam, hogy a gyújtás pillanatában hol van a szaggatott jel -> ezt feljelöltem a blokkra
  • ehhez a jelhez elforgattam a lendkerék szaggatott jelét, így fel tudtam jelölni a lendkerékre, hogy hol gyújt valójában (ahol korábban az alaplapi és blokkon lévő jelölésem volt)
  • aztán a lendkeréken lévő új jellel megkerestem az előgyújtás pontját (indikátorórával), és hozzáállítottam az alaplapot

Ez itt az indikárotórázás:

img_20200229_094950.jpg

Ez a stroboszkóp:

img_20200301_105617.jpg

Ez itt az én képem, de ugyanilyen félrevezetőt kaptam:

img_20200229_072955.jpg

Na de a lényeg, hogy múlt szombaton sikerült beröffenteni. Alapjárata nem nagyon van azóta se, mert nem volt időm foglalkozni vele, remélem, hogy csak a karburátort kéne hozzáállítani. De így is mentem vele a beindítás napján a kertben két kört, meg tegnap is, még az utcán is. Sajnos még nincs lábtartó, meg az ülés sincs rögzítve. De jó erősnek tűnt.

Viszont a mopedrallys csapattársaim annyira sulykolják a 4 felömlőt, hogy rendeltem egy hengerszettet (innen: http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/). Szándékosan egy eredetiből átalakított 60/4-est választottam, mert a mostani Almoton is látszik, hogy nem szépen van öntve, és mindenhol azt olvasom, hogy az eredeti a legjobb. Ez 22 ezer lesz. Viszont ehhez elvileg kapok valakitől egy 21 mm-es DellOrto karburátort is kedvező 6 ezerért. Na ezért nem álltam neki a karburátorbuzulásnak. Sajnos így van egy sima, 2 felölmlős hengerszettem, amit kár volt megvennem, de lehet, hogy elrakom tartaléknak.

Na és ezután szembesültem a következő problémával: a Ducati lendkerék annyival kisebb, hogy nem megy rá fel a kényszerhűtés ventilátorkereke, mert beleérne a blokkba. Ehhez kellett egy közdarab, amit egy közeli esztergályossal szerencsére meg tudtam csináltatni. Ezt a kiváló rajzot rittyentettem neki:

tavtarto.png

És tegnap mehettem érte, szerencsére minden jó lett, csak kicsit a 3 furatot igazítottam meg tűreszelővel. Szóval egész ügyes voltam a méretek levételénél :)
Ez itt a ventilátorkerékbe illesztve:

img_20200306_150115.jpg

Aztán a lendkeréken:

img_20200306_150146.jpg

És így néz ki összeszerelve (de erre persze még jön egy burkolat, amiről még nincs kép):

img_20200306_153608.jpg

Szóval a tegnapi próbaút ezután az összeszerelés után történt, mert már volt hűtés. De most már legalább tudom, hogy jó a gyújtás, amit vettem. Aztán tegnap este még elkezdtem kábelezi a világítást, de nem sokra jutottam.

Ma semmit se haladtam, mert a szomszédoknál segítettem disznót vágni, meg szegény Ada beteg. Így egyik gyerekkel egyik szülő fekszik, másikkal a másik futkozik és játszik.

Ami még hátra van:

  • lábtartó
  • ülés rögzítése
  • világítás bekötése
  • féklámpa kapcsolójának bekötése
  • új hengerszett
  • új karburátor (de fogalmam sincs, milyen a DellOrtoba való bowdenvég, remélem, hogy nem különbözik)
  • tank festése
  • kipufogó kiégetése
  • talán egy merevítés a vázba?
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr5615509448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KoboldInside 2021.01.23. 14:14:52

Szia Csalleb! Had kérjek valami elérhetőséget... kicsit elakadtam a Ducati gyújtással... Köszönöm előre is!

csallob 2021.01.24. 08:27:19

@KoboldInside: Helló, ha rákattintasz a felhasználónevemre, az adatlapomon megtalálod az emailcímemet. Légyszi írj egy emailt, aztán utána már bármilyen elérhetőségen tudunk értekezni. Üdv: Balázs

KoboldInside 2021.01.25. 07:06:49

Sajnos nem látom az adatlapod - de most végre már tudtam neked üzenetet küldeni!
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása