Ez itt a gyújtásbeállításról szóló poszt (Ducati Energia Simsonra alakítva).
A neten található információk félrevezettek, így nem sikerült beállítanom a gyújtást. Elvileg a lendkerék szaggatott jelzésének kellett volna lennie annak a pontnak, ahol a szikrát adja, de sajnos mégsem, erről írtam is múltkor. Aztán még olyan félrevezető infó is jött, hogy a lendkeréken az északi mágneses pólusoknál gyújt, ami igaz is lehet, csak akitől kaptam az infót, küldött egy képet, amin az iránytű északi jeleinél voltak a jelölések, és egyikőnknek se esett le, hogy azok a déli pólusok :)
A megoldás a következő lett:
- a főtengely anyájánál fogva megforgattam fúrógéppel és közben stroboszkóppal megvillogtatva megkaptam, hogy a gyújtás pillanatában hol van a szaggatott jel -> ezt feljelöltem a blokkra
- ehhez a jelhez elforgattam a lendkerék szaggatott jelét, így fel tudtam jelölni a lendkerékre, hogy hol gyújt valójában (ahol korábban az alaplapi és blokkon lévő jelölésem volt)
- aztán a lendkeréken lévő új jellel megkerestem az előgyújtás pontját (indikátorórával), és hozzáállítottam az alaplapot
Ez itt az indikárotórázás:
Ez a stroboszkóp:
Ez itt az én képem, de ugyanilyen félrevezetőt kaptam:
Na de a lényeg, hogy múlt szombaton sikerült beröffenteni. Alapjárata nem nagyon van azóta se, mert nem volt időm foglalkozni vele, remélem, hogy csak a karburátort kéne hozzáállítani. De így is mentem vele a beindítás napján a kertben két kört, meg tegnap is, még az utcán is. Sajnos még nincs lábtartó, meg az ülés sincs rögzítve. De jó erősnek tűnt.
Viszont a mopedrallys csapattársaim annyira sulykolják a 4 felömlőt, hogy rendeltem egy hengerszettet (innen: http://www.simson-keletimotor-alkatreszek.hu/HU/). Szándékosan egy eredetiből átalakított 60/4-est választottam, mert a mostani Almoton is látszik, hogy nem szépen van öntve, és mindenhol azt olvasom, hogy az eredeti a legjobb. Ez 22 ezer lesz. Viszont ehhez elvileg kapok valakitől egy 21 mm-es DellOrto karburátort is kedvező 6 ezerért. Na ezért nem álltam neki a karburátorbuzulásnak. Sajnos így van egy sima, 2 felölmlős hengerszettem, amit kár volt megvennem, de lehet, hogy elrakom tartaléknak.
Na és ezután szembesültem a következő problémával: a Ducati lendkerék annyival kisebb, hogy nem megy rá fel a kényszerhűtés ventilátorkereke, mert beleérne a blokkba. Ehhez kellett egy közdarab, amit egy közeli esztergályossal szerencsére meg tudtam csináltatni. Ezt a kiváló rajzot rittyentettem neki:
És tegnap mehettem érte, szerencsére minden jó lett, csak kicsit a 3 furatot igazítottam meg tűreszelővel. Szóval egész ügyes voltam a méretek levételénél :)
Ez itt a ventilátorkerékbe illesztve:
Aztán a lendkeréken:
És így néz ki összeszerelve (de erre persze még jön egy burkolat, amiről még nincs kép):
Szóval a tegnapi próbaút ezután az összeszerelés után történt, mert már volt hűtés. De most már legalább tudom, hogy jó a gyújtás, amit vettem. Aztán tegnap este még elkezdtem kábelezi a világítást, de nem sokra jutottam.
Ma semmit se haladtam, mert a szomszédoknál segítettem disznót vágni, meg szegény Ada beteg. Így egyik gyerekkel egyik szülő fekszik, másikkal a másik futkozik és játszik.
Ami még hátra van:
- lábtartó
- ülés rögzítése
- világítás bekötése
- féklámpa kapcsolójának bekötése
- új hengerszett
- új karburátor (de fogalmam sincs, milyen a DellOrtoba való bowdenvég, remélem, hogy nem különbözik)
- tank festése
- kipufogó kiégetése
- talán egy merevítés a vázba?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
KoboldInside 2021.01.23. 14:14:52
csallob 2021.01.24. 08:27:19
KoboldInside 2021.01.25. 07:06:49