Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. február 06. 18:04 - csallob

Kertbenrohasztott Star IV.

Az elmúlt hétvégéken nem volt sok időm, de azért haladtam kicsit a mopedrally projekttel.

A hátulját teljesen összeraktam, ez új gumit, belsőt, féket jelent. A féklámpát nem innen fogom megoldani, mert a másikon is össze-vissza működik, az egy külső kapcsoló lesz. Ezzel együtt felkerült a láncvédő, hátsó lánckerék, lánc (ami elől a motorra vár). A motort is összeraktam nagyjából, még a karburátor és a gyújtás hiányzik róla.

A legtöbb időt amúgy az viszi el, mire kivakarok mindent a retekből. Pl az első teleszkópok (ami ugye S50-51-ről származik), hát olyan állapotban voltak, hogy brutális. Olyan olajsár volt bennük, mintha nem is olajmaradék lenne, hanem sár. Jó nehéz volt kivakarni. egy rakás féktisztító elfogyott. Ja meg azzal kezdődött, hogy az első kereket alig bírtam kiszedni, mert bele volt rohadva a tengely a teleszkóp aljába (nem tudom, mi a pontos neve). Most új tengely van benne. Belül is rozsdásak a teleszkópszárak, ezzel nem tudok mit kezdeni. Új rugókat, tömítéseket, szimeringeket raktam beléjük, aztán csak jobb lesz, mint volt. Meg szépen feltöltöttem friss hidraulikaolajjal.

Aztán vannak valamilyen sárvédőim (nem simsonra való), amiket a kerekekhez kaptam az alkesz sráctól :)
Ezeket fogom felhasználni, mert igaz, hogy szét vannak furkálva, de legalább szinte semmi súlyuk nincs, nem olyan nehezek, mint az eredetiek. De még eddig csak a helyükre próbáltam őket.

Meg volt két szar ülésem is. Az egyiket a piros S51-gyel kaptam, tiszta rozsda az üléslapja, de a huzata csak kicsit szakadt, majd megducttapezem :)
A másikat a Star alkatrészekkel kaptam, annak egész jó az alapja de a szivacs kuka, nincs huzata, meg a hátuljára volt emelésként toldás hegesztve másik ülésvégekből. Na ezt leflexeltem, ujjamra vigyáztam :)
A kettőből összelegóztam egy elviselhető állapotút, jó lesz az.

Akkor itt egy kép a motorról (a dekniről nem volt türelmem lekaparni az összes festéket, amit valaki rátaknyolt):

img_20200118_134801.jpg

Ez a teleszkóp összerakásról:

img_20200201_103535.jpg

És ahogy most kinéz szegény ágrólszakadt kismotor:

img_20200201_154315.jpg

Aztán majd folytatom az írást, ahogy haladok.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9715462278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása