Ez most a piros S51-esről fog szólni. Ugye korábban írtam, hogy a világítás csak pislákol, az indexek meg akksiról működtek, de miután kettő annyira lemerült, hogy nem lehetett többet feltölteni, eldöntöttem, hogy kiirtom, és ledes lesz minden. Ehhez sokat olvastam, főleg index fórumot (Simson tuningolás). Innen vettem fel a kapcsolatot 4728ITI -vel, aki Tamás, és nagyon sokat segített. Elkészítette és elküldte nekem az elektronikákat. Ez az ő képe:
Két Li-ion akksiról megy az index, ezt majd néha tölteni kell. És fent középen az egyenirányító + feszültségszabályozó egyben, ahol a két sárgára megy a világítótekercs két kivezetése. A piros a pozitív, a fekete a negatív kivezetés (egyenáram). Akkor itt egy részletes rajz az index elektronikájáról, hátha valaki érti (nem saját rajzom szintén):
A ledes izzókat a lightinthebox.com-ról rendeltem, ezek kellettek még hozzá:
A következő kép egy kapcsolási rajz a világításhoz, ami szintén nem az én rajzom:
És akkor ide is teszek egy részletes elektronika rajzot (nem saját):
Azt hiszem, így egész jól dokumentáltam, remélem, hogy lesz, akinek segít.
Amúgy rengeteg szívás volt a motor elektronikájával. Egyrészt tele volt nem használt, felesleges vezetékekkel, másrészt nem nagyon hasonlított a gyári kábelekre a kábelezése. Persze ez abból is adódhat, hogy Babetta gyújtás van rajta, de akkor is durva. Ja, és a Babetta világítótekercsek sem eredetiek, látszik rajtuk, hogy át vannak tekercselve:
A két jobboldalit kiiktattam, a bal felső a gyújtótekercs, a bal alsó pedig jelenleg az egyetlen, ami használatban van. A csavarja mellé forrasztott végét is külön vezetékkel ki kellett vezetnem az egyenirányítóhoz (mint a kék ahogy ki van vezetve a tekercs bal oldalán). Külön szívás volt, hogy az a kék nem ment sehova, csak oda be volt dugva az alaplap alá.
Az indexekhez új, vékonyabb kábeleket húztam be, mert a korábbiak olyan vastagok voltak, hogy túlzás lett volna a ledekre forrasztani. Ilyen ügyesen forrasztottam az Ani dekor-izé-pákájával az étkezőasztalon a gyerekjátékok mellett:
Ilyen lett behúzva, de még foncsor nélkül:
Az index visszajelzőt eredetileg bele akartam tenni a km-óra tartóba egy furatba, de nem volt szívem szétfúrni, úgyhogy ez lett a megoldás:
Aztán az első lámpában a Led izzó (valamennyire látszik):
A következő a hátsó- és féklámpa:
Aztán egy újabb kép, amin az látszik, hogy mennyire nem szépen oldottam meg az oldaldobozban a kötözgetést (de működik, úgyhogy minden fasza):
Most úgy van, hogy a lámpák a berúgáskor azonnal világítanak, a gyújtáskapcsoló pedig csak leállításra szolgál (2 db vezeték megy rá: gyújtás gerjesztő vezetéke és az alaplapi test, ami váltóáram - letesteléskor megáll).
És végül teszek ide egy képet a motorról, mert múltkor még csak régi üléses kép volt, ez meg így sokkal szebb. Akkor még tükrök se voltak rajta. Még lehet, hogy a kipufogót kicserélem valamikor, mert van egy gyári, ez a gagyirezó meg mehetne a hibridgépállatra. Szóval kép:
Na és még egy Youtube video is van az index működéséről: https://www.youtube.com/watch?v=jMiYkI8lH60
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rosszmáj 2020.12.25. 02:03:36
A "villanyszekrényed" teccik :) Valahogy egy srófra jár az agyunk. Az enyém most ilyen - és még bonyolítom:
1.bp.blogspot.com/-i2bucrDqsgw/X4GndBmNviI/AAAAAAAACGk/8yhqOHWOxookji3tZf1DUkYKKojZqSYtwCNcBGAsYHQ/s2048/Kalocsa.JPG
csallob 2021.01.01. 11:01:22