Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2019. november 02. 17:45 - csallob

Simson projektek télre

Már régóta nézegettem, hogy milyen jó dolog lehet a Budapest-Szeged mopedrally, aztán kiderült, hogy a Matyi barátom részt vett az idei tavaszin. Ma van az őszi, de mivel ennyire korán nem tudtuk volna összehozni, a tavaszira készülünk. Ő a papájától örökölt S51N-nel ment végig, megszakítós gyújtással.

Nekem ugye van a piros Simsonom, ami túl szép, ezért azzal nem mehetek esni-kelni...
Ezzel azt tervezem, hogy az indexeit és a féklámpáját átalakítom ledesre. Az index fórumon (Simson tuningolás téma) összeismerkedtem Tamással, aki ezt már megvalósította, kértem tőle rajzokat, aztán annyit beszéltünk, hogy kiderült, hogy ajkai, és a nagynénémnél szokott alkatrészeket venni. Aztán olyan rendes volt, hogy a rajzok helyett   el is készítette nekem az elektronikákat (egyenirányító-feszültségszabályozó a világításhoz + villogó elektronika az indexhez). Rendeltem kínából egy csomó cuccot (li-ion akksik, smd ledek, töltő, akksi doboz, H4 ledizzó, hátsó led izzó). Ezt a télen össze akarom rakni, mert a motor már kettő savas akksit megölt, nem maradhat ez a megoldás. Ma jött meg az első csomag a ferdeszeműektől.

Aztán mivel a piros túl szép, elkezdtem keresni egy rondát. Találtam egy szombathelyi fickónál Star maradványokat. Ez egy igazi kertben rohasztott példány, ezért a neve is ez lesz ezentúl: Kertbenrohasztott Star. Volt hozzá egy S51 kormány és ülésvas is, meg Schwalbe első sárvédő (ami megegyezik a Staréval), másfél motorblokk.
Ehhez vettem még egy közeli sráctól bontott kerekeket, S51 első teleszkópokat és kormánynyakat. Azt tervezem, hogy vágok a váz kormánynyakából és ráteszem az 51-es elejét. Így viszont marad egy csomó felesleges sárvédőm, meg ilyenek. Kép az eddigiekről itt:

img_20191026_112904.jpg

Aztán rendeltem egy csomó új alkatrészt (persze hibák becsúsztak, pl elfelejtettem néhány dologból kettőt rendelni, mint láncfeszítő, fékbetét, lengőkarszilent - darabszámot kellett volna növelni a kosárbarakást követően). Erről kép:

img_20191030_145853.jpg

Na ebből kell építenem egy üzembiztos, de nem féltenivaló motorkát. Szerintem jó kis hobbi lesz ez.

Szerettem volna olcsón megúszni, eddig ennyit költöttem:

  • Star kertbenrohasztott alkatrészei: 31.000
  • S51 kerekek, teleszkópok, villanyak: 37.000
  • Alkatrészrendelés: 29.000
  • Flexkorongok, csiszolópapír, festék: kb: 5.000

Amit meg kell csinálnom, csináltatnom:

  • hengerfúratás + kipufogó menet javíttatása (talán a Tábori tuningnál)
  • főtengely centíroztatása (ezt is talán ott)
  • ehhez előtte szét kell szednem a blokkot

Ami hiányzik:

  • kezelőszervek a kormányról
  • gyújtás alaplap (lendkerék van, de amúgy gondolkodom valami elektronikus gyújtáson, pl ducati)
  • a gyújtás oldali deknik
  • kipufogó
  • lámpák
  • váltó és berúgókar
  • karburátor
  • bowdenek
  • első lánckerék
  • láncvédő gumik + bakelit

Drága lesz, úgy tűnik :D

Címkék: Star Simson S51B
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4515283692

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása