Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2019. május 02. 08:53 - csallob

Garázskapu

Valamikor február közepén megrendeltem a garázskapukat, de csak most vasárnap végeztem a beépítéssel.
Azért tartott ilyen sokáig, mert a garázson kellett még elég sokat alakítgatni, hogy mindenhol jól tartson (ki kellett vágnom egy darabot a tetőt tartó keresztgerendákból, mert a motor nem fért volna el, ezért előtte máshova beépítettem az eredetivel párhuzamosan több másikat). Kb. 1,5 hónap volt, mire megjött a rendelt faanyag az Emerikfától, aztán történt egy olyan malőr, hogy megérintetem a bal mutatóujjammal a flex legyezőkorongját, miközben forgott :(
Egy darab fa nem fért be a helyére, és akartam belőle csiszolni 2mm-t, és mivel ez elvileg semeddig se tart, nem vettem fel kesztyűt és nem is rögzítettem, hogy ne tudjon elmozdulni.
Aztán Güssingben összevarrta egy magyar doki, és jött megint egy kis pihenő :D
Szerencsére úgy meggyógyult, hogy mar alig érzek belőle valamit, es tökéletesen működik, csak kicsit ronda :)

Itt egy kép, amin látszik, hogy az eset után 1,5 héttel, közvetlenül a varratszedést követően (vastagon be-bepanthenezve), és +9 nappal később hogy nézett ki, amikor már az összes varr leesett:

ujjam.png

Az a háromszög alakú rész eredetileg 90 fokkal elfordítva volt, és középen hiányzott  egy darab, ezért így tudta a doki megoldani, hogy mindenhol legyen bőröm. Emiatt az elején nem mozgott rendesen, mert össze kellett húznia, és feszült. De most már tényleg minden ok. Megtanultam, hogy fáradtan, kapkodva nem szabad ilyesmivel játszani. És szerencsére elég jól megúsztam.

A kapuk Hörmannok (Renomatic Light, húzórugós, 42 mm-es panelekkel, Prolift 700 motorokkal 2-2 távirányítóval) az X Kft-től Szombathelyről. 530 ezerre tudtam lealkudni az árat szállítással, számla nélkül, beépítés nélkül. Beépítést azért se kértem, mert sokat kellett alakítani a garázson, meg szeretek legózni :)

Az egész nem volt vészes (ha a garázs kész lett volna a kapuk befogadására, kb. 2 nap alatt meglettem volna a 2 kapuval). A motorok betanítása és a távirányítók "programozása" semmiség. Először amúgy azt hittem, hogy távirányítókon lévő 2 gomb a nyitás és zárás, de csak egy gomb végzi mindkét irányú mozgatást, ezért minden távirányítón maradt egy gomb kihasználatlanul. Ezekre pedig beállítottam a másik kapu irányítását, szóval egy távirányítóval lehet nyitni mindkét kaput. Ez így nagyon tetszik.

Amikor kész lettem, az Ani oldalán kellett emelnem a bejáratnál 10 centit, hogy alul ne maradjon rés, ezért felszedtem 2 sor gyeprácsot, töltöttem alá törmeléket, aztán elrendeztem, hogy minden jó legyen. Ha meg már úgyis talicskáztam, hordtam földet a gyeprácsba is (a tavalyi feltöltés lesüllyedt), es szórtam rá fűmagot is.

Most így néz ki (kívülről, messziről olyan, mintha nem is egy amatőr építette volna :) ):
img_20190428_170443.jpgOldalt, ahol kilátszik a fa, majd még valamivel burkolnom kellene, hogy még szebb legyen...
Meg valamikor a garázs padlójával kell még valamit kezdenem (arra gondoltam, hogy feltöltöm olyan zúzottkővel, ami nem tartalmaz port, meg törmeléket, mert akkor nem hordanánk be a kocsikba a szutykot).

Belülről már nem annyira szép, mint kívülről, de azért a belsőről is teszek ide két képet. Az egyik gerendát (ami igazából palló) ennyire kellett kivágnom:

img_20190501_111443.jpg

Látható itt szép villanyvezeték-kötés is wagoval kötődoboz nélkül :)

A másikat pedig így kellett kivágnom:

img_20190501_111503.jpg

Aztán az egyik oldalt lefényképeztem, hogy megmutathassam, hogy is néz ki belülről:

img_20190501_111607.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2214797016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása