Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2015. október 26. 08:12 - csallob

6. hét - Könnyűszerkezet építése (aljzat + apróságok befejezése)

A 6. hét már a dolgok befejezéséről szólt, viszont az október 23-a péntek miatt az aljazszigetelés befejezése átcsúszik a 7. hét hétfőjére.

Először is sikerült befejezni a teljes gipszkartonozást, még a kémény is kapott belőle, de oda nem csavarozással, hanem valamilyen rigips ragasztóval tették fel a gipszkartont.

Feltették végre a kúpcserepeket is, így a tető már teljesen kész van. Valmaint a szellőzőcserepeket és a kémény melletti kibújóablakot is.

A teljes aljzat vízszigetelése is kész van bitumenes lemezzel. Ezzel párhuzamosan a négy alvós szobába letették a 15 cm lépésálló austrotherm szigetelést is. Erre majd még jön fólia és aljzatbeton.

Végre bekerült a lehúzható padlásfeljáró is, ehhez nekem kellett purhabot vennem, mert nekik nem volt. Ennek a maradékával ki akartam nyomni még az ablakok alatti ékek helyét, de a srácok alapos munkát végeztek, mert ezt is megcsinálták.

Az eresz alatti és ajtók fölötti hiányzó ck lapokat is pótolták végre (ezek olyan helyek, amiket az egész lapok nem fedtek le, hanem ki kellett pótolni, ezért hagyták későbbre).

Pénteken (okt. 23) kiástam a maradék szakaszt a villanyszekrény és vízakna irányába. Ebben az volt a nehézség, hogy a múltkori ásás óta feltellett az egész vízzel, mert sok eső volt. Nagyjából kimertem a vizet egy vödörrel, de amikor összeért a két árok természetesen átfolyt és már korábban is átszivárgott. Eddigre már volt gumicsizmám, nem lehetett akadály, viszont a vizes agyagos földet sokkal nehezebb volt kilapátolni 90 cm mélyről :) Szombaton behúztam a kpe csövet a vízaknába, így a vizeseknek már csak méretre kell vágni, és rákötni a vízórára. Visszatemetni viszont még nem tudtam az árkot, mert a villanyszerelőktől még szükség van a földkábelek behúzására valami védőcsőbe. Csak ezután temethetem be, majd állhatok neki a szennyvízcsatorna árkának a kiásának. Aztán valamikor később a csapadékvíz elvezetésnek. De ezeket legalább már nem 90 cm mélyre kell majd ásni :)
Ezen kívül bejelöltem a srácoknak a kandalló tervezett helyét, ami azért fontos, mert oda nem 15 cm szigetelés lesz alá, hanem csak 5 cm. Plusz a kandalló levegőcsövét is én csináltam meg, mert eredetileg eléggé nem jó helyre tették a kőművesek.
Szigetelésből kivágtam két darabot a kémény és a páraelszívó csövének kihagyott lyukak betöméséhez, hogy addig ne jöjjön majd be a hideg, amíg ezek nem lesznek a helyükön. 
A budoár (:D) tetejére maradék ck lapokat tettem, mert a 8-as osb nem bírja már a vizet, főleg, hogy nem is egy darabból van a teteje.
És persze pakolásztam és rendet raktam, ahogy minden hétvégén.

A következő képen szinte minden látszik (giszkartonozás, vízszigetelés, lépésálló szigetelés, kandalló helye és levegőcsöve):

imag0109.jpg

A padlásfeljáró lenyitott állapotban:

imag0106.jpg 

És a lefontosabb :), az ásás:

imag0111.jpg

Hétfőre már csak az aljzat szigetelésének befejezése marad, utána pedig jöhet az aljzatbeton, majd a glettelés és festés. Meg a villnyszerelők is elvileg hétfőn jönnek, hogy kivagdossák a konnektorok és kapcsolók helyiet, még a betonozás előtt, mert ha esetleg le kell venni gipszkartont, akkor előtte egyszerűbb.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr48011483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása