Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2015. augusztus 31. 15:36 - csallob

Telek közművesítése

Nem volt egyszerű feladat a telek közművesítése. Bár minden a telekhatáron volt, elég sok időbe telt, mire minden szükséges közmű elkészült.

Abban biztosak voltunk, hogy a gázt nem akarjuk bekötni, főleg én :) Igaz, hogy jelenleg 1/3 áron lehet vele fűteni kb az áramhoz képest, de később bármi lehet, meg hát jó lenne majd napelemet feltenni, ha az árak lejjebb mennek, a hatékonyság pedig nő. Pár év alatt sokat tud fejlődni a technológia. Plusz még abban bízok, hogy mivel a könnyűszerkezetes fal összesen 30 cm szigetelést tartalmaz, nem kell sokat fűteni, a kandallóhoz csak rásegíteni kell majd az áram.

2014 ősszel szerettük volna elkezdeni a dolgokat, de a vízműnél azt mondták, hogy térjünk rá vissza tavasszal. Mert amíg fagyott lehet a föld, addig nem vállalnak bekötést.

2015 márciusban a víz bekötése kb 2 hét alatt megvolt. A menete úgy zajlott, hogy rendeltem egy elemekből összeállítható aknát a tüzépről 53 ezer pénzért, aminek a helyét egyedül kiástam, miután megmutatták a vizesek, hogy hol kell ásni nagyjából. Persze voltak akadályozó tényezők (pl. a szomszéd szennyvízkivezető csöve, ami miatt 20 cm-rel arrébb kelett mennem az eredeti tervhez képest). A szomszéd házának sarka is átlóg, ahogy már a telek kapcsán említettem, remélem, hogy más cuccukat már nem találom meg a mi telkünkön :) Ahogy az akna alsó elemeit leraktam, az egyik fele megsüllyedt, ezt meg kellet emelni (téglákat tettem alá, amit a szomszédtól kaptam - téglával kompenzálja az átlógást :) ) Megemeltem egy karóval, aláraktam a téglákat és kész is volt. Viszont a felső sort a Csipi segített a helyére tenni, mert kellett fogni, hogy amíg három elem nincs a helyén, ne dőljön össze. Ezután már csak a fedlapot kellett ráemelni. Viszont ennek a fajta aknának a létra nem tartozéka, azt az apuval hegesztettük maradék 10-es betonvasból. Amikor az akna megvolt, egyszer csak hívtak a vizesek, hogy látják, hogy kész van, és ha befizetem a számlát, akkor bekötik. Átutaltam, délután bekötötték, tényleg gyorsan ment.

Ezután következett a villany intézése az eonnál. Ez már egy bonyolultabb feladat, mivel a telekkel szemben az út túloldalán lévő patak miatt senki nem tudta, hogy földkábel, vagy légkábel... Kerestem egy eonnál regisztrált szerelőt, aki kiépítette a dobozt a telken, de előtte egyeztetett az eon alvállalkozójával, hogy föld- vagy légkábel, ez határozta meg, hogy a vízóraakna felőli oldalra kell tenni a mérőszekrényt. Beadtunk egy előzetetes igényt, amire kijött az ajánlat, hogy földkábelllel kötnek be. Ekkor lehetett megcsinálni a szekrényt (194000 Ft  munkadíjjal- a műanyagot választottuk, aminek ajtaja is van, mert állítólag ellenállóbb, mint a plexiborítású). A lényeg, hogy hibrid megoldás lett, a telkünk sarkára tettek egy oszlopot, amire rákötöttek, innen pedig kb 3m földkábellel megy a tovább a dobozhoz :)
Háromszor kellett papírokat leadni, mire végre az utolsó lépésként megkaptuk az órákat. 3*20 Amper kellett az elektromos fűtés miatt, és így ugyanennyi vezérelt is jár hozzá. 128 ezret fizettünk ezért. Az áramot is márciusban kezdtük intézni, augusztusban lett meg az órák beszerelése, szép időtartam :) Eddigre már az alapozáson is túlvoltunk, szerencsére még a szerkezet építése előtt.

Így néz ki most a telek bal eleje:

dscn3048.jpg

A csatornával az volt a helyzet, hogy a másik szomszéd csatornájának kivezetése pontosan kb 20 cm-rel van a telekhatártól a mi oldalunkon :) Erre azt mondták a víz bekötésekor, hogy egy Y elemmel kössül rá a miénket is arra, kevesebb költség lesz, nem kell utat bontani... Ehhez a szomszédtól kellett egy hozzájáruló nyilatkozat, én egyedül kiástam, a szennyvizesek rákötötték, ez is kb 2 hét alatt megvolt. 35000 Ft, így jól jártunk ezzel. A tisztítónyílás látszik a következő képen:

dscn3050.jpg

 

 Az élénkebb színű a miénk, a régebbi, kopottabb a szomszédé.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr47693432

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása