Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. augusztus 09. 19:57 - csallob

Utcafronti kerítés - falazás

Tegnap két Péter segítségével megcsináltuk a kerítésépítés legnagyobb részét, a falazást. Itt is köszönöm, srácok!

Leier Modern nevű, fehér kerítéskövekből készült a fal, amihez kellett sóder, cement, vas, sziloplaszt, kapupántok meg pár menetes szár, hogy a kapupántokat már a betonba rögzítsem ezzel is. A sziloplaszt arra kellett, hogy a sorok között kinyomtuk, hogy a beton szürke leve ne tudjon kifolyni az elemek között, mert a fehéren nem lett volna jó :)

Az alap szép vízszintesre sikerült hosszirányban, de keresztbe mégis voltak benne egyenetlenségek, amiket pénteken ékek segítségével kiegyenlítettem. Valahol vésni/csiszolni kellett kicsit, valahol ékelni. Szóval így kiraktam a kezdősort egy vezetőmadzag mellé, aztán küzdöttem, amíg elfogadható lett :)

Több, mint 1 m3 beton belement saccra, mert a kavicskupacnak több, mint fele elfogyott (2 m3 volt). A cementet viszont nem tudom, hogy számolták a tüzépesek, mert sajnos nem ellenőriztem, de a negyede fogyott el kb.

Reggel 8-kor kezdtük, délután 3-tól egyedül fejeztem be, ekkor már csak az oszlopok felső elemét kellett kiönteni, meg a külön nagykaputartó-oszlopot csináltam meg, és 7-re végeztem. Ez az utolsó oszlop elég macerás volt, mert abba sok függőleges vasat tettem, hogy elbírja majd a kaput, ezért nehéz volt betömködni a betont.

És akkor jöjjön pár kép. Először az alsó sor, kiékelve, kimadzagolva, meg minden:

img_20200808_064239.jpg

Itt már jók voltunk, a harmadik sort töltöttük:

2020-08-08.jpg

Itt fejeztem be a legfelső elemek töltését:

2020-08-081.jpg

Ezen pedig látszik a külön nagy oszlop, amit egyedül fejeztem be, ennek kell tartania majd egy egyszárnyú kaput (a folyások már ma este keletkeztek az öntözéstől, csak víz):

img_20200809_192755.jpg

Erre jönnek még fedlapok, meg a kocsibejáró bal oldalára még kell csinálnom egy oszlopot, a mire rázáródik a kapu, de ott vésni kell, meg ott megy a szomszéd szennyvízcsöve, azt majd óvatosan. Ezekhez is megvannak az anyagok. Most 2 hét szabadságon leszek, de a gyerekekkel, szóval majd esténként csinálgatom.

Ez a mutatvány 330 ezerbe került :(

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6116120040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása