Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. május 31. 12:44 - csallob

Utcafronti kerítés - alapozás

Az ásást még annyival kellett bővítenem az előző posztban leírthoz képest, hogy teljesen ki kellett menni a szélekig, meg kellett egy alapárok egy brutál oszlopnak, ami az egyszárnyú kaput fogja tartani (55*80*100). Plusz ezen kívül még be kellett tennem egy csövet a korábbi, út alatti fúráskor lerakott cső meghosszabbításaként, hogy az már bent legyen a betonban, és ne kelljen utólag vésni a föld alatt, mert az lenne az igazi szívás. Ja meg a szegély betonjából is vágtam/véstem ki, hogy a függőleges vasaknak legyen hely ott, ahol a szélső oszlopok lesznek.

Miután befejeztem az ásást, összedobtam egy házilagos vashajlítót. Egy pallódarabba tettem 3 db 10-es csavart, a pallót felszorítóztam az építkezéskor maradt bakokra, és egy maradék vascsövet erőkarként használva meghajtogattam a kengyeleket 8-as betonvasból, amit előtte persze eldaraboltam (ehhez és a hajlítások helyeinek jelöléséhez a pallóra berajzoltam a méreteket, amit így gyorsan át tudtam jelölni a vasakra):

img_20200521_074455.jpg

Itt látszik a jelölések átrajzolása:

img_20200521_074646.jpg

És itt a hajlítás:

img_20200521_074940.jpg

Ilyen fasza előkészületek után úgy ment a dolog, mint az ágybasza... :D

Az kapuoszlop vasalásához más méretek kellettek, de az elv ugyanez, az is gyorsan megvolt, mert oda kevés vas kellett.

A kötözést már a gödör mellett csináltam, így:

img_20200521_113447.jpg

A vízcső berakása azért így is szívás volt. A következő képen látszik a sárga ragasztószalagos:

img_20200529_075438.jpg

Szóval a jobb oldalon ástam egy gödröt úgy, hogy ne szakadjon egybe az alapárokkal. A 160-as csőbe tettem egy szűkítőt, átfúrtam az árokhoz, meg a túloldalára is, oda kb 20 centit lóg be. Azt körbebéleltem szigetelőfóliával, hogy a beton ne tudjon mögé folyni, mert később a tuják felől még kötök bele lefolyócsöveket. Azért tettem rá a sárga ragasztót, mert nem bírtam hason fekve teljesen összenyomni, nem akartam, hogy a beton elnyomja.

A következő pedig a kapu tartóoszlopának az árka, bevasalva:

img_20200529_075427.jpg

Persze  pont itt megy keresztbe egy szennyvízcső, amire az ásáskor vigyáznom kellett.

A hosszú kerítésrészen 80-as alapot ástam, a tartóoszlopnál 100-as mélységűt, remélem, hogy nem fog mozogni.

A beton az itteni keverőüzemből jött, 3 m3, és Gdrága (fuvarral együtt 116 pénz), de nem akartam ennyit kevergetni. A betonozás így gyorsan ment, mixer idetolatott, nyomta a csúszdáján, én meg huzigáltam el lapáttal. Aztán amennyire tőlem telt, kivízszinteztem, majd beleállítottam a függőleges vasakat (ezek, és a horizontális vasak 10-esek, a kengyelek 8-asak). Annyira sikerült kiszámolnom, hogy a kertben még tudtam betonozni egy pontalapot a napernyőnek, meg a végén egy fél talicskányi maradt :)

Ilyen lett a végeredmény:

img_20200529_115944.jpg

A falazáskor viszont keverni fogom, amihez már meg is rendeltem mindent, meg vettem betonkeverőt is. Ez egy Steinhaus márkájú román csoda (a szivattyú is ilyen, nem volt vele gond). Dobozban hozták, mert az emagról rendeltem, nekem kellett összerakni:

img_20200526_131832.jpg

A kocsibejáró másik oldalára kell még majd egy vékony oszlop (20*20), amire a kapu rázáródik, de ahhoz még nem volt lelki erőm, hogy kiássam, mert valahol alatta megy a szomszéd szennyvízcsöve (a mi telkünkön, fincsi, mi? és a szegély tartóbetonjából is kell kivésnem).

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2615731050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása