Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2015. szeptember 01. 10:01 - csallob

Alapozás

Az alapozás 2015.07.21 -én kezdődött. A kivitelezővel megbeszéltük, hogy a telken találkozunk reggel, amiből délután lett, nem is értettem az egészet. Azt mondta, kimérjük...

Később jöttem rá, hogy ezt úgy értette, hogy ő, és az emberei, mert mire odaértem, már majdnem végeztek a beton beöntésével is :) Ez a látvány fogadott: 

imag0657.jpg

 

A kanállal folyamatosan haladt a jómunkásember, a betont meg a mixerből önötték a kiásott árokba.

Így nézett ki a helyszín az első nap végén (az x-ek a zsalukő raklapjainak ajánlott lerakási helyeit jelölik):

imag0658.jpg

Második nap következett a zsalukövek felrakása és kitöltése betonnal. Két sor zsalukő lett a megoldás, így már megfelelően kiemelkedik a ház a földből. A második nap után a helyszín:

imag0660.jpg

Az utca felőli oldalon látszik, hogy kivittük a picurkákat is, hogy megnézhessék, hol fogunk lakni :)

A harmadik napon a föld betöltése, döngölése és a kavicsfeltöltés következett:

imag0663.jpg

Megint kivittük a lányokat, nagyon jót játszottak a kavicsokkal. :) Még ezen a napon megcsinálták a zsaluzást és betették a vashálót a köművesek. Érdekes, hogy csak ennyi vas van az egészben, én a biztonság kedvéért tettem volna a zsalukövek közé is, függőlegesen is, hogy rendesen összefogja a külön napokon beöntött betonrétegeket. Főleg ennyi pénzért. De azért nem akartuk külön negcsinálni az alapot, mert akkor meg amit megspóroltunk volna, kifizethettük volna a műszaki ellenőrnek. Így, hogy egy kivitelező csinálja az egészet, erre nincs szükség.

Negyedik napon jött a szerelőbeton elkészítése, ezzel is megvoltak a srácok fél nap alatt. Ekkor egész nap kint tudtam lenni, csak erről tudom, hogy 13,5 m3 beton ment bele, amit két adagban hozott ki a mixer. Betonpumpa nélkül simán megoldották, mert a terület jól körüljárható volt a kocsival. Így néz ki, amióta kész lett:

imag0675.jpg

 Négy nap alatt készült el, ezután pedig öntöznöm kellett, jó sokat. ekkor volt nagyjából a legmelegebb egész nyáron. Már a negyedik nap délután kezdtem, amikor megszáradt és kezdett fehéredni a beton, ezen a napon kb négyszer öntöztem meg, majd szombat-vasárnap majdnem végig kint voltam (5-6 öntözés), aztán hétköznapokon már csak napi háromszor tudtam, munka előtt, ebédszünetben és este. Két héten keresztül. De amúgy mindenki mást mondott, hogy meddig kell öntözni a betont. A kivitelező szerint egy hét után már nem lehetett volna baja, de én két hétig csináltam. Viszont valaki azt is mondta, hogy 3 hét kellett volna. Az elméleti kötési idő elvileg 28 nap, ezt én is tudtam, szóval most ez így sikertült, két hétnek elégnek kellett lennie.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr177693450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása