Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2022. július 31. 16:45 - csallob

Retekmotor upgrade

Miután múltkor az Ádinak összeraktuk az átépített Starját, ami egy nagyon szép tákolás lett, újra kedvet kaptam, hogy foglalkozzak a saját tákolásommal. Ugye volt a tavalyi motorom, amivel nem tudtam végigmenni a mopedrallyn, ezért letámasztottam, és hozzá se nyúltam azon kívül, hogy a tesómnak adtam a hengerszettet, meg a gyújtást.

Aztán a Javtech Lacitól kaptam egy ugyanolyan Malaguti MGX vázat, mint amilyen az, de ez megmaradt eredeti állapotában, nincs simsonblokkhoz igazítva. És mivel nem vagyok oda a riejuért, ami egyébként egy jó kis motor, de nem szeretem, hogy tiszta műanyag, kell nekem is egy szépen tákolt kismotor. Nameg van egy tartalék am6 blokkom, ami egész jól beleillik az MGX vázba. Ezt ki is próbáltam összenézés szintjén, amikor megkaptam az új vázat:

img_20220508_145451.jpg

A lengővilla csak flexszel jött ki, el kellett vágnom a tengelyét (pedig előtte kb 2 hétig fújkáltam wd40-nel). Aztán van egy szétbontott riejum is, amiből kellett a blokktartó, de annak is ugyanúgy el kellett vágnom a lengővillatengelyét, mert az se jött szét.

Miután ezekkel megvoltam, ledrótkeféztem és csiszoltam a vázat és a blokktartót, majd lefestettem (igényesen ecsettel kerítésalapozóval, ami rozsdagátlós, majd csiszolás után feketére fújtam és lakkoztam):

img_20220728_123656.jpg

Aztán elkezdtem foglalkozni a hátsó villával, mert az se egyszerű: 

  • rendeltem a https://kisenduro.5mp.eu/ -tól hátsó 12-es tengelyt, mert a régi rövid, és lengővilla tengelyt, mert el kellett vágnom - ezek bontottak, nem volt drága
  • a láncfeszítők is csak sok wd40 után jöttek ki és új csavarok kellettek hozzá, amiken rövid volt a menetes rész, de tovább tudtam vágni
  • a hátsó féket teljesen szétszedtem és kitisztítottam, meg meg is kellett az egészet fordítani, mert eddig a simson blokk miatt jobb oldalon volt a lánc, most meg az am6 blokk miatt balra kerül
  • a himbába új szilentek kellettek
  • a lengővilla tengelyhez is új szilentek kellettek, ezt a kettőt esztergáltattam, mert ehhez a motorhoz nem igazán lehet alkatrészt venni:

img_20220729_153245_1.jpg

Az egész elejével nem lesz gond, mert kb minden marad a régi, de a hátulját a blokkal ma sikerült összepróbálnom:

img_20220731_154347.jpg

img_20220731_154359.jpg

Sajnos a lánckerekek nem esnek egy síkba, a hátsót kijjebb kell még hoznom 13 mm-t, szóval megint mehetek az esztergályoshoz. Kicsit bíztam benne, hogy jövő szombatig kész lehetek a mopedcrossra, de így már biztos nem. Itt tartok most, és az a tervem, hogy a mopedcrosson résztveszek a riejuval, majd utána annak blokkját teszem a retekmotorba, abba beteszem a tartalék blokkot (ami szintén működött, amikor vettem a donor riejut) és eladom "foglalkozós" állapotúként.

Aztán támadt még egy nagy ötletem :D
mivel a mopedrallyn a nagy homokban melege lett a riejunak, elkezdtem nézegetni, hogy dupla hűtő, vagy inkább egy ventillátor kellene-e rá (de persze nem arra, hanem most már a retekmotorra). A ventillátorok jó drágák, és nem találtam meg sehol, hogy mekkora teljesítményűek. Na de találtam pc ventillátorra hasonlító 12 centis ipari ventillátort (link), ami porálló és 10 W-os, 833 mA-es, 12 V-os - tehát szerintem jó lesz index helyére bekötve (már amennyire én értek az elektronikához). De nem fogom automatára kötni érzékelővel, hanem kapcsolható lesz, amikor nagy a homok, bekapcsolom. Ez így remélhetőleg működni fog akksi nélkül.

Szóval ezek itt a tervek, az Ádi is nagyon bíztat, hogy ne szórakozzak egy műanyag motorral, hanem tákoljak egy hozzám illőt :D

Egy bajom van, hogy nincs hely. A fatárolónak épült helyen most az utánfutó van (ami két hete van meg, mert meguntam, hogy mindig kunyerálni kell valakitől), a 2. képen látszik is. Kell építenem mellé még egy hasonlót utánfutógarázsnak. Aztán itt van még az Ádi motorja is, az is foglalja helyet, de már nem sokáig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2317894715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása