Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2021. június 22. 14:55 - csallob

Mopedrally 2021

A hétvégén megvolt a mopedrally, amire megint nagyon próbáltam felkészülni, de valami félrecsúszott. A kép akkor készült, amikor kb 40 km után Dabasnál feladtam és vártam a mentést:

img_20210619_100027.jpg

Tavaly voltam először egy kosárból összerakott Simson Star alapú bokorugróval, ami itt a blogon Kertbenrohasztott Star néven futott, és végig tudtam vele menni. De a kormány miatt új projektbe kezdtem, aminek az alapja ez a 35000-ért vett, Retekmotor néven futó kismotor lett. Ennek a blokkja gyengének tűnt, ezért beletettem az előző évi blokkot, de sehogy nem lett jó.

Egyrészt kevés időm volt foglalkozni vele, pedig már 2020 ősz óta csinálgattam. Aztán valahogy az utolsó két hétre maradt, hogy a karburátort beállítsam a légszűrővel. Kb 50-szer szedtem szét a karbit ebben a 2 hétben és 4 féle légszűrővel próbálkoztam, fúvókákat cserélgettem, súbert módosítgattam, de sehogy nem ment rendesen, nem akart kipörögni, magas fordulaton csak hörgött. Még a tankot is ki kellett újra pucolnom az utolsó előtti napon (ez volt a 3.), mert még mindig volt benne apró rozsda.

A legutolsó napon találtam egy olyan beállítást, amivel egész tűrhető lett (90-es főfúvóka, tű legfelül, sima simson légszűrő), kb 90% gázállásig jól ment. Ezért úgy döntöttem, hogy megpróbálom.

Négyen indultunk a bandánkból:

  • Javtech Laci: Aprilia RX80
  • Matyi: Simson S51B 60/4
  • Moncsi: Piaggio Liberty 50 4T (mert a Romet nem állt össze)
  • én pedig a Retekmotorral
  • + sofőrként jött velünk a Józsika is, aki tavalyelőtt is így tett, amikor én még nem voltam

Az indulás napján a Zoli barátom utánfutójával levittem a motort Kanizsára, ahol a ZAOL fotózott minket és egy cikk is megjelent: zaol cikk itt

img_20210617_205942.jpg

Kanizsán átpakoltunk és nekiindultunk az útnak a Matyi Trasporterével, ami egy roppant kényelmes, igényes jármű (persze, persze):

img_20210618_162916.jpg

A rally előtti este a Tavirózsa kempingben szálltunk meg Délegyházán, ami kb 12 km-re volt a rajt helyszínétől. Rutinosan nem állítottuk fel a sátrat, hogy reggel ne kelljen összepakolni, csak ledobtuk a cuccot a fűre :) 
Emiatt nem aludtunk semmit, mert annyi szúnyog volt (meg én már az előző napokban se nagyon aludtam, mert a motor nem akart jó lenni).

Nagyjából 6-kor már a rajt helyszínén voltunk. Megkezdtük az előkészületeket, hogy korán rajtolhassunk. A Moncsi rögtön 7-kor el is indult, mert fogadtak a Matyival, hogy nem tudja 9 órán belül teljesíteni (az még a Rometről szólt, de mivel a 4T robogó is hasonlóan gyenge, maradt a fogadás).

Mi hárman is elindultunk korán, de első körben 30 métert tudtunk haladni a rajt után :D
Az én motorom fulladozott, a Matyié meg ledobta a váltódobról a zégergyűrűt :D
Megtákoltuk őket ott helyben, és nekiálltunk a csapatásnak. Az útvonal nagyon jó volt, de az én motorom állandóan szarakodott, ezért Dabasnál feladtam. 

A blokknak majd egy szép Starban lesz a helye, nem akartam kinyírni a fos légszűrővel. 

Ezután ketten unatkoztunk a Józsikával, amíg a többieket vártuk a benzinkúti ellenőrzőponton. Aztán soltvadkerten a fagyizónál, végül lementünk Röszkére, amikor a Moncsi telefonált, hogy ő már célbaért. ezen nagyon meglepődtünk, bár igaz, hogy a 4. ellenőrzőponton azt mondták, hogy előttünk van 1,5 órával, a benzinkúton viszont nem emlékeztek rá, hogy ott járt, és amúgy is azt gondoltuk, hogy majd a homokos részek megfogják. Szóval ő a mi hősünk, mert első bálozóként egy négyütemű gyenge fossal 8,5 óra alatt leért. Igaz, hogy az első kettő ellenőrzőpontot kifelejtette, így nem lett érvényes az eredménye, de ő nyerte volna a robogó kategóriát.

Nagyon csalódott vagyok, hogy ennyire nem jött ki a lépés és már azon agyalok, hogy hogyan készüljek a következőre. Bár az is lehet, hogy tavaly voltam szerencsés, hogy végig tudtam menni, mert hát nemrég keztdem ezt a műfajt. 

Ja, és videózni is akartam, de az se jött össze, az elején véletlenül csináltam egy képet a lábamról ahelyett, hogy a felvételt indítottam volna el :D

A beérkezés helyszíne a röszkei Dobó Tanya volt, ami egy jó kis hely (bár nem igazán voltak felkészülve ennyi ember fogadására, talán lesz ez még jobb is), itt már sátorban aludtunk, nem voltak szúnyogok.

Teszek ide pár képet, amiket itt-ott fényképeztem:
img_20210619_063908.jpg

 img_20210619_063915.jpg

 img_20210619_072402.jpg

img_20210619_122210.jpg

img_20210619_124439.jpg

img_20210619_130837.jpg

img_20210619_132902.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3316601118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása