Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2020. július 12. 17:46 - csallob

Egy kis önszopatás

Ugye mindenki emlékszik, hogy volt az a nagy ötletem, hogy 2 db földbe ásott IBC tartályba gyűjtöm az esővizet? Na ez nem vált be. Kb 1,5 éve megszüntettem úgy, hogy már nem folyt bele semmi, és a maradék ck-lapokkal letakart teteje csak itt rondálkodott az udvarban. Mivel üresen álltak, a talajvíz felhorpasztotta az aljukat, és ahol össze voltak kötve, biztos roncsolódtak.
Eleinte egy fölé tett hintággyal kicsit javítottunk a dolgon, de a hintaágy a garázs mögé került, ez a rettenet meg itt maradt álcázatlanul. Kitaláltam, hogy kiszedem a tartályokat, mert biztos jók lesznek valamire, de körbeásás után is alig tudtam megmozdítani őket, úgy begyógyultak a földbe. Az Anitól jött az ötlet, hogy mivel úgyis ronda lett a keretük a 3 évnyi föld alatt levéstől, flexeljem szét a *aszba. Ennek én neki is álltam, de nem éreztem, hogy menni fog, mert a műanyag olvadt a flexkorongtól. Szóval jó környezetvédő módjára (kémia-környezetvédelem tanár vagyok) kivágtam a tetejüket és hagytam ott, ahol vannak, majd feltöltöttem földdel :(
Most be van vetve fűmaggal és így néz ki:

img_20200712_172921.jpg

Biztos fog még süllyedni, mert a keret mellé nem tudtam benyomkodni a földet azokon az oldalakon, ahol nem ástam körbe, de ez van.
Sajnos elpazaroltam két jó IBC tartályt, de úgy ítéltem meg, hogy nem éri meg a szenvedést, hogy valahogy kiszedjem.

Címkék: ibc tartály
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1015998776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robigo 2021.04.03. 14:58:58

Miért nem működött az esővízgyűjtés?

csallob 2021.04.03. 16:20:39

@robigo: az volt a baj, hogy amiket esztergáltattam a kifolyóikra műanyag kupakokat (ezekbe ment KPE szerelék), nem zártak rendesen, és ha magas volt a talajvíz, beszivárgott. Meg túlfolyót se csináltam (eredetileg az volt a terv, hogy lesz benne egy szivattyú úszókapcsolóval, amiket meg is vettem, de nem fejeztem be).
Szóval biztos meg lehet ezt csinálni rendesen is, de nekem nem jött össze sajnos.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása