Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2017. július 26. 21:57 - csallob

Garázs 2 és betonozgatás

Sajnos a garázst eredetileg nem terveztem meg elég jól, így mostanában javítanom kellett rajta pár dolgot.

Először is betonoztam még pontalapokat azokra a helyekre, ahol a kapunak kihagyott helyek oldalai vannak. Kiásni elég kellemetlen volt így utólag, hogy már a pallók keresztben rajta feküdtek, de szerencsére sikerült. A betonozás sajnos két körben zajlott, mert amikor a terasz pontalapjait csináltam, nem maradt elég cement, csak az egyik kaput tudtam befejezni. A másik felét kb. egy hónapja csináltam meg a tesómmal, az Ádival, amikor Voltfesztivál után itt henyélt :) Ekkor betonoztunk még négy ugyanolyan pillért a garázs telek vége felé eső végéhez is, mint amilyenek a terasz pillérei. Erre feltettünk a megmaradt 1m3-es tartályt, amibe azóta szintén esővizet gyűjtünk. Valamint a garázs ház felé néző végéhez egy kis sík alapot is csináltunk, amire majd egy kőgrillt szeretnénk (azt az egyszerű kéményes készen vehető akármit). Plusz még nagyjából meghatároztuk, hogy hol fog földet érni a terasz lépcsője és oda is tettünk egy kis sík alapot, ahogy ezt Indy blogjában láttam (http://elsohazunk.blog.hu/2017/01/04/terasz_epitese). Vele korábban már felvettem a kapcsolatot, mert tudni szerettem volna, hogy hogy oldotta meg a ház és a terasz kapcsolódását, de végül maradtam az eredeti elképzelésemnél. Erről majd írok a teraszos posztban.

Még a garázshoz tartozik, hogy a kapu feletti áthidalást se gondoltam át jól elsőre, ezért volt egy kis belógása, amit eredetileg egy zártszelvény felcsavarozásával akartam orvosolni, de sajnos az is hajlik valamennyire. Ezért miután a pontalapok megkötöttek (a két oldalt különböző időpontban csináltam, mert először elfogyott a cement), belülről építettem be egy áthidalást és a pillérekre alátámasztást, mindezt fából, amikor a teraszhoz való anyagokat rendeltük, ezeket hozzászámoltam. Ha eredetileg mindent így csináltam volna, már rég mindkét autó bent állhatott volna. Bár ez egyik még nem annyira régóta van meg. Abban még olajat is kell cserélnem, el ne felejtsem :)

További fejlemény még a garázs esetén, hogy a Fecától (aki mindig kölcsönadja a betonkeverőt) kaptam egy csomó törmeléket, ami egy disznóól bontásából származik. Ő egyedül lebontott pár falat, mert garázzsá alakítja, aztán együtt lehordtuk hozzánk az utánfutójával. Ez kb 300m, jól jártunk mindketten. Szóval ezzel a törmelékkel (ami kb 80%-ban egész tégla) lett feltöltve a garázs alja. A vakondok most mindig a garázs körül jönnek fel, mert a szorosan lerakott téglákon keresztül nem tudnak :) Erre a törmelékre később majd zúzottkövet tervezek még rakni. Arra az oldalra, miről most nincs kép, a törmeléken felül még a betonozásból megmaradt sódert is elterítettem.

A betonpilléreket most is zsalukővel csináltam, a sík betonokhoz pedig deszkából ütöttem össze zsalut. A költségeket már nem tudom, de kb. húszezerből meglehetett.

Most akkor mutatok képeket is.

Így néz ki az egyik garázskapu helye kívülről, és látszik a törmelékfeltöltés és az alábetonozás is:

img_20170625_180215.jpg

És ilyen belülről, ahol az áthidalás megerősítése látszik és annak az alátámasztása:

img_20170625_180232.jpg

Ez pedig a tartály a stabil lábain:

img_20170710_175115.jpg

A képek sajnos nem mutatnak valami jól, mert minden szanaszét van, de lesz majd jobb is valamikor.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1412692973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása