Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. november 20. 21:27 - csallob

Garázs I.

Mivel a garázs alapjáról már írtam legutóbb, most innen folytatom.

Szeptember végén sikerült kivennem 3 szabadnapot, így a hétvégével együtt volt 5 nap a folytatásra. Ez úgy alakult, hogy az apu a szabadságom előtti nap ért haza Pestről, tesóméknál megszületett a következő lányunoka (Maja), ezért hagytam neki egy nap pihenőt, jól előkészítettem mindent, és így csütörtök-pénteken segített a váz összeállításában, majd azóta egyedül csinálgatom, amikor van időm rá, főleg ugye ez csak hétvége tud lenni.

Szóval első nap végére odáig jutottunk, hogy a váz alapja meglett. Az első és hátsó fal vázát előre megcsináltam, csak fel kellett állítani, majd erre jöttek a szarufák. Ekkor keresztben még csak átlós deszkákkal stabilizáltuk. Erről itt van két kép:

lenovo_a1000_img_20160929_140944.jpg

lenovo_a1000_img_20160930_083536.jpg

A következő nap végére pedig addig jutottunk, hogy a szarufákra fel tudtuk tenni a tetőlécet és az OSB lapokat. Ehhez fontos volt, hogy tudott segíteni az apu, mert különben sose végeztem volna, ha mindig lemászok mindenért. Erről az állapotról itt van a következő kép:

lenovo_a1000_img_20161001_140048.jpg 

Szombaton feltettem a csatornát és a cseppentőlemezeket (aztán mintha lett volna egy kézilabdameccs délután), vasárnap pedig az eső miatt csak addig jutottam, hogy az alátétlemezt sikerült feltennem, ami a bitumenes zsindely alá kell. Ezt telepakoltam deszkákkal, hogy a szél le ne szedje. Kb ekkortól már nagyjából vízálló lett a tető.

Ezután pedig ha jól emlékszem, a következő 2 hétvége alatt sikerült felszögelnem a bitumenes zsindelyt (a végére már azt hittem, hogy beszarok a sok térdelés-guggolástól :) ). Ekkor még nagyon mozgott az egész, ahogy mászkáltam a tetején, mert vízszintes merevítések nem voltak sehol benne, oldalirányban csak 6 átlósan felcsavarozott deszka tartotta. De úgy gondoltam, hogy először a tető a fontos, mert utána alatta már egyedül is boldogulok. Itt a folyamatban lévő zsindelyezésről egy kép (a csatorna már eddigre megvolt):

zsindely.jpg

Azóta pedig a vízszintes merevítésekkel foglalkoztam hétvégente, és mostanra jutottam el odáig, hogy késznek nyilvánítottam :) A vízszinteseken kívül a sarkokhoz még átlós merevítéseket is raktam, ami azért jó, mert egy csomó 45 fokos fűrészelést igényelt, ezért jó lassan ment (állandóan állítgatni kellett a körfűrészt). Az egész úgy készült, hogy ahol lehetett, előfúrtam és csavaroztam, de ahol erre nem volt lehetőség, ott szintén előfúrás után szögeltem (tudom, hogy elvileg szegelés, de nem áll rá a gondolatom :) ). Aztán a garázskapuknak kihagyott ajtók fölötti részeket még megerősítettem 60*40*3-as zártszelvénnyel is. Ehhez egy belülről készült kép, amin ez is, és a tető is látszik alulról:

lenovo_a1000_img_20161119_133853.jpg

Ja, és közben az Ani valamelyik hétvégére szerencsére szerzett 40 tuját, amit nekem kellett elültetni, így emiatt is kiesett egy nap, vagy délelőtt, már nem is tudom... Kép erről is:

lenovo_a1000_img_20161119_133759.jpg

Meg a szomszéd srác végre felhasogatta a fát, amit bizniszeltem vele (7 m3), és egy csomó ideig az ő udvarukon állt, szerencsére ennek a behordása miatt is elment egy nap :)

Még az összeállítás elején az apuval olyan szép dologba futottunk bele, hogy első nap után jöttünk rá, hogy a vízmérték függőleges mérője nem jó, ezért utólag ingával állítottuk be a függőlegeseket, meg még a legelején az első falat kétszer ledöntöttük, mert mivel csak ketten voltunk, nem sikerült megtartani/kitámasztani jól, amíg megcsavaroztam volna az átlós deszka rögzítést :)

Ami még ezután jön, az az ablakok (amik a házépítéskor itt maradtak a nem megfelelő U érték miatti garanciális cserekor) beépítése, aztán le kellene kennem valami favédő anyaggal. Ezt követően jöhet majd rá a külső burkolat, ami CK lap lesz. Aztán villany is kell, ami a háztól és a garázs között nagyjából megvan (mert az építkezéskor a villanyszerelőkkel megcsináltattam), innen kell továbbkötnöm. Aztán valamikor jövőre jó lenne a másikat is használhatóvá tenni, mert most csak tele van pakolva mindenfélével. Meg persze jó lenne, ha lenne rajta rendes garázskapu is majd. Aztán a ház végétől kell majd két csíkban zúzott kő, amin az autó elmegy, mert nem lenne jó megint sarat dagasztani. Meg persze az alját fel is kell majd tölteni, hogy 36 cm szintkülönbség eltűnjön, de ezt majd valamikor, most tényleg az a lényeg, hogy a tető alá már lehet pakolni.

Tegnap raktam még be az utolsó kettő átlós merevítőt ahhoz a kapuhoz, amiből utána kivágtam alul azt a pallót, ami eddig megakadályozott abban, hogy a kocsival beálljak. De most már benne pihen :) A többi merevítést már majd a CK lapnak kell megoldania. Kép az autóval. amin a tűzifa is látszik:

lenovo_a1000_img_20161120_131219.jpg

 A költségek elég durvák, az alap kb 30 volt, a faanyag+OSB 240, a zsindely+alátét+csatorna+szegélylemezek szintén 240, plusz egy csomó csavar, szög, L-vas, 12 m zártszelvény. Vettem pneumatikus fúrót, flex korongot, meg minden apróságot. Valahol 6-700 között járunk eddig, de mar nincs kedvem számolni :)

Címkék: tuja garázs tüzifa
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr1711972578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása