Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2016. szeptember 16. 13:38 - csallob

A garázs alapja

Már megint nemsokára tél lesz, az autó meg még mindig a csillaggarázsban áll :)

Szóval mindenképpen kell egy garázs, amihez az Apuval két hete le is alapoztuk a pontalapokat. Ezt meg kellett előznie annak, hogy én kimértem a helyet és kiástam a gödröket. A méréskor kicsi karókat vertem le a földbe, majd ellenőriztem az átmérőket, és ha kellett, akkor korrigáltam. Az ásáskor pedig igyekeztem 35*35 cm-es keresztmetszetű, 90 cm mély gödröket ásni, ami elég jól is sikerült, mert agyagos a talaj, nem omlott be szerencsére. A területen a legmagasabb és legalacsonyabb pont között 36 cm volt a szintkülönbség, ezért a ház alapozásakor megmaradt zsaluköveket is fel tudtuk használni (az ilyen helyeken nem ástam le 90 cm-ig, hanem pl csak 60-ig). 14 db pontalap-gödröt ástam, mert a garázs úgy fog kinézni, hogy két autónak és tűzifának is elég hely legyen, szóval 2 db 5,6*4 m alapterületű és egy 5,6*2 m alapterületű (ez a fatároló). Mivel az építési törvényben (vagy miaz) az áll, hogy a 3 m gerincmagasságot és 50 lég-m3-t meg nem haladó nem emberi tartózkodásra szánt épület nem engedélyköteles. De az nincs megszabva, hogy hány db ilyet lehet építeni, ezért én hármat teszek egymás mellé :) Hogy megfeleljen az előbbieknek, lapos, kicsi lejtésű tetős dolog lesz belőle.

Így néz ki az alapozás után a hely: 

lenovo_a1000_img_20160911_124127.jpg

A homokozó és a régi pottyantós (ami már egy ideje szerszámtároló volt) jelenleg belül helyezkedik el, de eddig nem zavart semmiben, majd ha útban lesznek, eltávolítom őket :)

A betonozáshoz most is a magyarlaki tüzépről jött az alapanyag, és közben már a faanyag is megérkezett a kb 1 km-re lévő Emerik-Fa nevű cégtől.

A 14 oszlopalap anyagszükséglete 300 kg cement és kb 1,5 m3 sóder volt. A maradék (200 kg) cementet és egy utánfutóra való sódert elpasszoltuk a Fecának, akinek a betonkeverőjével dolgoztunk (köszi :) ), mert ő meg kerítést épít a Bálinttal, aki a térkőszegély betonozásakor nekem is segített. Azért maradt ilyen sok cement, mert eredetileg a terasz oszlopait is meg akartam csinálni, de azt majd inkább tavasszal.

És ami még fontos, mielőtt többen megkérdeznék (höhö), hogy azért nem akartam rendes alapot csinálni, mert sok anyag és pénz kellett volna hozzá, az meg nincs :) Szerintem így is elég jó lesz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr8111712429

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása