Folyamatosan néztem évek óta a hirdetéseket, mert egy normálisabb, hiánytalanabb Malaguti MGX-et kerestem. Persze volt már 2 nagyon durván hiányos (1. a retekmotor, 2. a Javtech Lacitól kapott váz), azokból is lehetett volna valamit összehozni, de még a mopedrally (Pünkösd) előtt találtam egy szinte hiánytalant.
Eredetileg az volt a tervem, hogy a meglevő kettőből valahogy összehozok valamit egy Derbi EBS blokkal, már januárban elkezdtem összeszedni hozzá az alkatrészeket:
- EBS blokkot a Kisenduro Motor bontótól henger nélkül - bontatlan blokk volt
- Fenix hengerszettet egy mopedrallys embertől
- Balansztengelyt marketplaccról - mert közben rájöttem, hogy egy Derbi blokk is lehet balanszos
- Derbi GPR-ből származó EBS blokkfeleket, mert kiderült, hogy az előzőben nincs rendesen kimunkálva a balasztengely helye
- Találtam Spanyolországban egy Metrakit 70-es hengerszettet (új) és Belgiumban egy hozzá tartozó 70-es Italkit hengerfejet (szintén új) - ezek csak tartaléknak vannak, mert ahogy látszik, elég nehéz már ilyeneket beszerezni
Ha ez így összejön, lesz egy nagyon jó 6 sebességes, léghűtéses, elvileg kénylemes motorom, ami legális a mopedrallyn.
Győrben volt a motor, ami szerencsére nem a világ vége. Azt hiszem, pont tavaszi szünet volt, szabadságon voltam, gyorsan elugrottam érte. Ezittaz:


A blokkja ki volt szedve, mert a srác elmondása alapján 3 napot motorozott vele, miután hozzá került, aztán a blokk összefosta magát :)
Csak a henger és a dugattyú sérült, ezért mopedrallys csoportban el is kelt gyorsan rallyn való átvétellel. A vevő haverja vette át, mert ő is már péntek este ott volt a tanyán. Amikor a vevő hívott, hogy adjam a haverjának, aki piros Tomos Colibrivel van és hangosan szól náluk a zene, kiderült, hogy pont egymás mellett parkoltunk :D
Szóval 50-ért vettem a motort, 15-ért elpasszoltam a hibás blokkot (gyújtást és a karbit megtartottam), ez így elég jó. Főleg, hogy hátul új gumi van rajta.
Miután meglett a megfelelő motor, össze is raktam a Derbi blokkot az 50-es hengerrel: 



Vízpumpa értelemszerűen nem lesz rajta, mert a Fenix henger léghűtéses, az olajpumpa se kell, mert keverékkel fog működni, ezeket ledugóztam, de kép nincs róla.
Aztán a motort is szétszedtem, miközben a többi dolog készült. Nem a szétszedett motor vázát és hátsó lengővilláját fogom használni, mert nem akart szétjönni és nem volt kedvem szenvedni vele. Hanem amit a Javtech Lacitól kaptam és korábban felújítottam (váz lefestve, himbarendszer újraperselyezve). Ebbe egy am6 blokkot akartam tenni, de közben változtak a tervek.
Ez volt az első próba-összeállítás a maradék blokkfeleket használva:

Itt méregettem kőművesmadzagot használva, hogy hogyan adja ki a láncvonalat, mennyire kell jobbra eltolni a blokkot.
Aztán közben rendeltem egy egyedileg gyártott hátsó lánckereket 420-as lánchoz, mert ennek eredetileg 415-ös. De mivel a Derbi blokké 420-as, jobb lesz úgy, mert erősebb. Viszont ennek érdekes a megoldása, 4 csonk megy egy menesztőgumiba:


Ezeket még külön meg kell oldatnom az esztergályosommal, mert a láckerekes srác csak a lézervágott cuccot tudta legyártani.
Aztán az első kerékre vettem új gumit, belsőt + felniszalagot, mert nagyon öreg repedezett volt, ami rajta volt. Vee Rubber volt az új hátsó, ezért előre is olyat vettem, meg persze az ára miatt is, ez fele annyiba kerül, mint a nevesebbek. Ez is fel van már szerelve, de kép nincs.
A felnik ocsmányul rozsdásak voltak, de drótkefével egész jól helyre lehetett pofozni őket, csak kisebb foltok maradtak.
Aztán a feljebb lévő képen azért van egy ideiglenes simson kormány rajta, mert kiderült, hogy ferde az eredeti kormánya, pedig nem akartam cserélni. De muszáj lesz, rendeltem egy új vocát (vastagfalú alumínium). Progrip markolatok is vannak hozzá, meg egy csigás új cnc gázkar.
Van egy hidraulikus kuplungom is, amit eredetileg az am6 blokkhoz szántam, de hozzápróbálva a derbi blokkhoz, rájöttem, hogy nem nagyon kompatibilis, így nem ezt fogom használni, hanem rendes derbi kuplungbowdent.
Az első teleszkópokat is szétkaptam, aztán nagy nehezen rendeltem új szimeringeket (ugyanaz kell hozzá, mint a piaggio liberty 125-höz), nem egy gyakran alkalmazott fajta, de szerencsére az egümotorsnál találtam.

Gondolkodtam, hogy mi legyen az ülésével, mert a huzata szakadt, szóval hogy elküldjem-e kárpitoshoz, hiszen mégiscsak ezt szánom a végleges mopedrallys motoromnak...
De szerencsére találtam a körmendi Lidliben fekete Duct tape-et :D
Szóval így már nem kérdés, hogy mi legyen vele.
Kellett még alakítani a lengővilla tengelyén, mert eredetileg 14 mm-es, de a Derbi blokk hátsó felfogatása a tengelyre megy fel, 12 mm-es, így az meg lett esztergálva. Ehhez a bal oldali perselynek is 12-esnek kellett lennie, meg a vázba kellett egy menet redukáló pikula :D
Ez is kész van már és mostanában éppen a másik 2 blokktartóhoz farigcsálok 40*40 szögvas darabokat, amiket papírsablonok alapján alakítgatok, nemsokára kész is lesz. Múlt héten meghalt a flexem, most vettem egy Hikokit, mehet tovább a móka.
Kell is keresnem valakit, akinek van rendes CO hegesztője és ért is hozzá, mert a vázat azért nem a porbeles szutyok hegesztőmmel kellene alakítgatni.
Lassan minden összeáll, folyt. köv.