Jött egy új szabályozás, ami szerint a meglevő stégekre fennmaradási engedélyt lehet kérni Gyékényesen, meg amúgy regisztrálni kell őket és egy bizonyos összeg befizetése után kapnak egy regisztrációs plakettet.
A mi stégünket még valamelyik előző tulajdonos építhette és nagyon fosul nézett ki és kicsi is volt (2*1,75 m kb), ezért abban az állapotban semmi értelme nem lett volna regisztráltatni. Emiatt elhatároztuk, hogy gyorsan építünk egy újat és azt fogadtatjuk el.
Az eredeti terv az volt, hogy ott a helyszínen rakjuk össze, de az nem jött össze a nyáron időbeosztásbeli problémák miatt (szerencsére).
Az új terv pedig, ami megvalósult, az lett, hogy én itthon megveszem a vasat, megcsinálom az egészet 2*3 m-es méretben lábak nélkül, aztán valahogy leviszem utánfutón, majd ott hegesztjük a lábakat és merevítéseket. Végül bedeszkázzuk, ami a Matyitól nem jött össze, mert sok a gondja. Zoli intézte akácból, méretet egyeztetve velem, teljesen lazúrozással előkészítve.
Azt hiszem, csak a képeket bemutatva átlátható lesz a folyamat:
1. a garázsban összehegesztettem, miután méretre vágtam a vasakat:
2. aztán az oldalaiba kellett még laposvas, hogy legyen majd mihez rögzíteni a deszkákat:
3. lefestettem a kertben antracit színű festékkel, ecsettel:
4. a simsonos másik Balázstól kaptam pallókat, amikből tudtam csinálni a szállításhoz segédeszközt:
5. fent a ház mellett kipróbáltam, hogy elbírja-e az elektromos rendszer a hegesztőt (a mikrót nem mindig szokta), felhegesztettem a lábakra a talpakat, amiket a Zoli tesó hozott, otthon hegesztette laposvasból és betonvasból. Itt van egy kép, amin talán látszik:
Eközben ők ketten levágták a régi stéget, később lesz róla kép.
6. egy régi deszkával megtámasztva a helyére próbáltuk a stéget, spaniferrel kikötöttük majd mellé igazítottuk a lábakat úgy, hogy a méretre vágás után függőlegesek legyenek. A talpak kb 20-30 cm mélyen benne vannak a kavicsban, a kiálló tüske az aljukon kb 50-60 cm, ami miatt rendesen le kellett ütni a lábakat, stabilak lettek:
7. Ezután 2 menetes szár darabbal is rögzítettük a betonhoz a cuccot, meg a régi stég tartóihoz is hozzá hegesztettem, amire ráültettük előtte az egészet. Ezek pont nem látszanak, de itt már a keresztmerevítőket hegesztettem:
8. így lett kész a keret a lábakkal és a merevítésekkel, amit a hegesztések környékén le is kellett újra festeni, mert leégette a hegesztő, na meg a szállítás közben is sérült:
9. bepróbáltuk a deszkákat, szerencsére semmit nem kellett vágni:
10. végül feljelöltük a csavarok helyeit és fúrtunk egy csomó lyukat, aztán kapupántcsavarral lecsavaroztuk a deszkákat:
Ez volt a régi stég, ami le lett egyben vágva:
Ez az egész anyagáron kb 150 ezerbe került. A helyszínen 1 egész nap volt összerakni, meg én előtte kb 2 napot töltöttem a keret összeállításíval, hegesztésével, festésével, utánfutóra illesztésével. Meg a tesó is biztos baszakodott eleget a deszkák méretre vágásával, csiszolásával, lazúrozásával.
Szóval ha mindent a helyszínen akartunk volna megoldani, sose végeztünk volna vele.