Az előző bejegyzés óta elég sok mindent tákoltam és az ugrott be valamikor, hogy a legújabb (és remélhetőleg végleges) mopedrallys kismotoromat Kimérának (Chimera) nevezem el, mert többféle "genetikai információt" fog tartalmazni, ha kész lesz :D
Múltkor arról írtam, hogy elég sok előkészületet elvégeztem. Aztán utána összepróbáltam a vázat a Retekmotor első futóművével, de nem tetszett, hogy különbözőek lettek volna a kerekek, meg a retekhez akkor kellett volna vennem valamit helyette... Na meg nehéz lett volna megoldani a kormány határolóját.
Véletlenül találtam a marketplaccon egy Paioli első villát féknyereggel és befogókkal együtt, ami egy Motorhispania Furia, vagy RYZ eleje volt. Rájöttem, hogy ezt kell a mopedrallys simsonba tennem, mert kisebb a rugóútja, kevésbé lehet belekötni. 12 mm-es a tengelye, jó bele a simson kerék. Aztán emiatt kellett vennem keréktengelyt, mert az nem volt meg a srácnak, új fékbetétet és féktárcsát - ezeket a zirci kisendúró bontóból sikerült is beszerezni.
Szóval a villa ilyen a féknyereggel:
Majd kell hozzá szimering, mert az egyik folyik.
Párszor összeraktam próbaképpen, meg szétszedtem, mire megbizonyosodtam, hogy jó lesz. Egy 32005 csapágyra még várok, mert mivel először a retek elejével próbáltam, arra elpazaroltam egyet.
Aztán kellett féket légtelenítenem, mert volt itthon még a donor riejuból egy első fék fékcsővel, ami illett ehhez az új nyereghez (pont még egy banjo csavar is volt, csak réz alátéteket kellett vennem a helyi autósboltban):
Először az volt a tervem, hogy kinyomatom a nyeregből a dugattyút, hogy mindent felújítsak, de nem olyan gyakori ez a fék, nem volt egyértelmű, hogy melyik felújítókészelet lenne hozzávaló. Aztán meg nem is sikerült kinyomni, beszéltem a Matyival, aki rutinos ilyesmiben. Azt javasolta, hogy támasszam meg a dugattyút, amíg a fék felkeményedik, légteleíteni is csak úgy sikerülhet...
A folyamat közben látszott, hogy szépen mozog a dugattyú, és hogy jól zár a karmantyúja, ezért úgy határoztam, hogy visszatolom a helyére, mert jólvanazúgy :)
Itt van még egy nagyobb kép a légteleníteskori összeállításról:
A kormány is a donor riejuból származik, nagyon rittyó, de így hagyom.
Az új villának az alsó befogóján szerencsére vannak bütykök a kormányhatárolónak, így csak a váznyakra kellett hegesztenem egy ütközőt, amit szépen fel is taknyoltam:
Szilveszter délelőtt volt itt a Vartian Chris, mert kellett neki az ő tákolt motorjához fékpálcát hegeszteni, meg akkor már nekem elhozta a jófogáson talált kipufogóimat szombathelyről. Az egyiket ki is égettem még aznap:
Ocsmányul néz ki, de a bele jó, van benne konfúzor, ami a lényeg.
Van egy képem egy korábbi összepróbálásról, amikor még egy fos kipufogó volt rajta, aminek teljesen üres a bele, de arra jó, hogy látszódjon az összkép, hogy nagyjából milyen lesz az egész:
Itt próbáltam fel a kereket is a féktárcsával, hogy lássam, hogy mekkora közdarab kell majd a tárcsa felfogatásához.
A todo lista a következő:
- tank kipucolása
- tank rögzítése
- ülés (valami nyitható, hogy pakolni lehessen alá)
- gázbowden
- közdarab a tárcsafékhez (esztergáltatni)
- világítás (ledes lesz, már össze van készítve, ez volt korábban a retekmotoron)
- légszűrő (valószínűleg fagyisdobozból)
- kuplung konzol/kar (leszedni a másik kormányról és áttenni)
- első teleszkópok szimeringjei
- első kerék centrírozása (ez volt eredetileg a piros S51B-ben és eléggé rázott - bár lehet, hogy terepen mindegy)
- első sárvédő, de lehet, hogy nem lesz, mert minek az...
- olajcsere a blokkban
Azt nem tudom még, hogy mi legyen a csomagtartó témával, mert nem igazán van neki hely (az Ádi motorján se volt, meg nem is lesz, simán elvolt nélküle mopadrallyn), mivel elég nagy a tankom, lehet, hogy nem kell benzint cipelnem, pár szerszám meg simán elfér az ülés alatti rekeszben.
Abban sem vagyok biztos, hogy milyen állapotú a motorblokk (ezzel vettem a Retekmotort: babetta gyújtás, 6 felömlő, membrán, ablakos dugattyú), mert amikor vettem, a nehéz vázban gyengének tűnt a derbi kipufogóval. Most viszont könnyű vázban van, dellorto karburátorral, rendes simson kipufogóval. Azért bizok benne, hogy így jó lesz és nem kell egy új blokkot is összeraknom.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.