Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2022. szeptember 15. 08:50 - csallob

Fatároló 2.

A múltkor leírtakhoz képest egy csomó minden változott, szóval nem úgy alakult a befejezés, ahogy terveztem.

Először is, az végül teljesült, hogy kaptam a Matyitól deszkát, amit el is hoztam simán és fel is raktam. De mivel vettem az utánfutót, az állt egy darabig a fatárolóban, ami nem ideális állapot, mert így nem tudtam a garázsból hova tenni a fát, hogy legyen hely a motorbütykölésnek. Ekkor azt találtam ki, hogy a komposzttárolót áthelyezem, a fatárolót pedig megtoldom a komposztáló helyén annyival, hogy az utánfutónak is legyen fedett helye. Ehhez pont kapóra jött, hogy a Csipinél elbontottuk az építkezés idején használt kis tárolót, amit nekem adott, mert nem akart vele semmit kezdeni.

A veteményesnek szánt terület így most bővült kicsit (az apósom maradékai lettek a keret, az összegyűlt komposztot pedig elterítettük benne az Anival), és lett új komposztáló a Csipi deszkáiból:

img_20220826_115850.jpg

Aztán betonoztam a kerítés mellé 3 pontalapot ugyanúgy, mint múltkor (lyukfúrás, zsákos beton), száradás után megfúrtam, beleragasztottam vegyi dűbelragasztóval 16-os menetes szárakat:

img_20220826_115927.jpg

Aztán kb múlt hét csütörtökön segített a Csipi összedobni a tartószerkezetet (a "szarufák" itt még csak a helyükre voltak próbálva):

img_20220908_182155.jpg

Innentől kezdve egyedül fejeztem be. Vettem újra másodosztályú trapézlemezt (tavasz óta megduplázódott az ára, hogy b*sznák meg), a "szarufákat" be kellett süllyesztenem, hogy azonos legyen a felső élek magassága a meglévő tetőével, meg megint deszkákból vágtam tetőlécnekvalót. Összeállítva ilyen lett:

img_20220909_183059.jpg

Szombaton feldobtam a trapézlemezt, meg építettem be pár átlós merevítést:

img_20220910_174136.jpg

Tegnap este pedig kompresszorral lefújtam barna, olcsónak számító lazúrral, mert nem volt kedvem ennyit ecsettel kenegetni, és így elnyerte a végső állapotát:

img_20220914_184410.jpg

A színe így kicsit egységesebb lett ahhoz képest, hogy mennyire különböző fákból állt össze. Ezt most véglegesnek nyilvánítom, de majd még az alját feltöltöm kaviccsal, amikor a garázs betonozása miatt kell onnan kiszednem, mert sajnos a betonkockák nincsenek már meg, amik a fatároló aljának lerakásakor maradtak (apósom visszavitte őket az új garázsuk mellé). 

Szerintem ez egy nagyon szép újrahasznosítási projekt volt, gratulálok magamnak :D

Ha a helyén lesz a fa és az utánfutó, csinálok még róla képet. Na meg a csatornát kell még megoldanom, a kampókat feltettem, de kell még vennem 2 m-t és pont az ellenkező irányba kell lejtenie, mint eddig :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr4717931865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása