Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)

2022. június 17. 20:32 - csallob

Mopedrally 2022

Idén is volt mopedrally (június 4-én), és mi is részt vettünk a bandánkkal természetesen.

Előtte viszont az Ádi motorját rendbe kellett szedni, amihez én is kellettem, emiatt 2x mentem Csurgóra (1. alkalommal lett volna Kanizsán a mopedcross, de elmaradt a sok eső miatt, így sok időnk lett szerelni). Itt a leglényegesebb dolgok:

1. ledobtuk a babetta gyújtást, feltettük helyette az én blokkomról származó ducatit - egyből egész jó is lett (63 cm3 Star blokk, 2 felömlő, 19-es Amal karburátor)

2. a Matyi megint nem hagyott békén, hogy 4 felömlős hengerrel jobb lenne, ezért feltettük a szintén az én blokkomról származó 60 cm3-s 4 felömlős henger, amit sikerült is jól beállítani, ezután nagyon jól ment a kismotor

3. mivel a Matyi tud hegeszteni rendesen, meghegesztette az első féktámaszt, bowdent is cseréltünk, lett rendes első fékje is az öcskösnek :)

Én a saját motoromon (Rieju RR50) előtte olajat cseréltem, szimeringet és olajat az első teleszkópokban, meg vittem magammal tartalék gyertyát

A Matyi is végzett előkészületeket (Simson S51): enduro-szem vázba hegesztése, olajcsere, ilyesmi

A Laci motorja (Aprilia RX) kb mindig rendben van, viszon felújított egy S51-es Simsont egy haverjának (Feri), aki szintén velünk tartott.

A sofőrünk újra a Józsika volt, akinek jövőre már kéne egy motor igazán, aztán szerzünk új sofőrt, hogy ő is motorozhasson.

A rajt előtti este megint a Tavirózsa kempingben (Délegyháza) sátraztunk (de most tényleg fel is állítottuk a sátrat), aztán hajnalban indultunk a starthoz (Dunavarsány ipari park). Viszont hajnaltól esett, vizesen raktuk el a sátrat, beöltöztünk pvc esőruhába.

Az egész rally kalandosan indult, alig akartak indulni a motorok vizesen, aztán nem volt regisztráció, mert annyira szakadt az eső, csak számot kaptunk. Amikor visszaülten a kocsiba a Józsikának átadni az infókat, hogy pl hol van a benzinkút, ahol várjon ránk, stb., otthagytam a hátizsákomat. Pár km megtétele után éreztem, hogy milyen fasza könnyen megyek, akkor esett le, hogy otthagytam. Téptem vissza ezerrel a sárban mindenkivel szemben, de szerencsére még ott volt a Józsika, téphettem vissza a többiek után. Ezután együtt haladtunk újra pár km-t, de az Ádinak elszakadt a kuplungbowdenje (szerencsére csak a bogyó jött le a végéről, persze amit adtam neki tartalék bowdent, nem volt nála :D). Lacinál volt csavarozható vég, amíg megoldották, könnyítettem a ... lelkemen (az előző napi kfc kaja kikívánkozott) :D

Nemsokára elállt az eső, levetettük a pvc ruhát, haladtunk szépen, de azért szerelni kellett néha ... a 3 simsont (karburátorpucolás, gyertyacsere, kormánycsapágy- és kipufogóhollander meghúzás és hasonlók).

Állítólag mindenhol esett, de mire mi délután a táv utolsó harmadához értünk, már porzott a homok.

11 óra 13 perc alatt értünk le Szegedre, és nekem most lett meg az első emléklapom, a 3. alkalommal. A két újoncnak (Ádi, Feri) elsőre sikerült. 

Az Ádi eléggé kikészült, mert nem igazán volt rugózása és csillapítása a motorjának, még a kezei is bedagadtak, durva. Ez lesz a fejlesztési irány a következő évre.

Van itt egy vágatlan, rossz minőségű video, de sajnos csak ennyit sikerült felvennem, klikk ide

Aztán teszek ide képeket is, hogy mindenki átélhesse a kalandot :)

img_20220603_163940.jpg

img_20220603_213701.jpg

img_20220604_103201.jpg

img_20220604_103220.jpg

img_20220604_103250.jpg

img_20220604_111105.jpg

img_20220604_143758.jpg

img_20220604_143801.jpg

img_20220604_143803.jpg

img_20220604_144604.jpg

img_20220604_151420.jpg

img_20220604_151518.jpg

img_20220604_211854.jpg

img_20220605_095120.jpg

Ez nagyon jó volt, a sár is, meg hogy egész simán beértünk a 12 órás szintidőn belül, nagyon jól sikerült idén, remélem, hogy mindig így lesz ezután is.

Egy érdekesség, amit nem értek: az Ádi az én gyújtásommal, hengerszettemmel simán végigment, az én motorom viszont sehogy se akart működni tavaly, 40 km-nél feladtam. Hát nem fura? Mondjuk ott valószínűleg karburátor/légszűrő problémák lehettek, na mindegy is.

Most azon töröm a fejemet, hogy ok, hogy jó volt kisenduróval, de össze kellene raknom valami tákolt motort, mégiscsak az lenne az igazi :D

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://leszhazunk.blog.hu/api/trackback/id/tr917860687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Építkezésünk és családunk történéseinek valamiféle dokumentációja, na meg a barkácsolás :)
süti beállítások módosítása